جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲
توکلی در اخطاری قانونی:

ایستادگی دولت در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 478677
بر اساس اصل 52 قانون اساسی، بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از یک فروردین است، بنابراین این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و ارائه طرح بودجه چنددوازدهم توسط مجلس هم قابل قبول نیست.
ایستادگی دولت در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ  احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در اخطاری قانونی اظهار داشت: طبق ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت باید لایحه چند دوازدهم بودجه را ارائه کند و اینکه آقای باهنر اظهار داشتند عدم ارائه لایحه تا 25 فروردین ماه سال آتی ایرادی ندارد، اشتباه است.

وی افزود: بر اساس اصل 52 قانون اساسی، بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از یک فروردین است، بنابراین این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و ارائه طرح بودجه چنددوازدهم توسط مجلس هم قابل قبول نیست.

نماینده تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت قانونگرا باید بر اساس قانون عمل کند، دولت یازدهم بر اساس مبانی درست به دولت گذشته ایراد می‌گرفت، اما حالا خود دولت یازدهم هم باید به قانون عمل کند، بنابراین تمامی پرداخت‌ها در خصوص عوارض و مالیات از ابتدای فروردین‌ماه سال آینده بدون داشتن قانون بودجه، غیرقانونی است.

در ادامه این جلسه سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به اخطار احمد توکلی توضیح داد: باید توجه داشت سابقه تصویب طرحی وجود دارد که به دولت اجازه داده شده بود در رابطه با بودجه در سه ماه نخست سال بر مبنای عملکرد سه ماه اول سال گذشته اقدام کند، البته دولت می‌تواند لایحه چند دوازدهم بودجه نیز ارائه کند که به نظر بنده نیز این درست است.

وی همچنین گفت: در صورت عدم ارائه لایحه چند دوازدهم بودجه، باید دخل و خرج کشور بر اساس عملکرد سابق صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا عجیبه این ایستادگی
منظورتان از تاریخ مشروطه از سال ۹۲ به بعد هست دیگه؟
...