کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت نفس‌گیر رونالدو و مسی‌

17 اسفند 1394 ساعت 15:05

شب‌های برگزاری مسابقات دربی «ال‌کلاسیکو»، در خانه‌ هر هراتی دوئل مسی و رونالدو برپاست و تقابل 2 بازیکن برای طرفداران رئال و بارسا قابل بحث است.


به گزارش جهان به نقل از فارس، شاید در کمتر نقطه‌ای از دنیا جایی را سراغ  داشت که علاقه‌مندانی به فوتبال نداشته باشد.

افغانستان، کشوری که هنوز در آتش جنگ و ناامنی می‌سوزد، اما از هر جای دیگر طرفداران پر شور فوتبال، بدون امکانات آن‌چنانی، برای تماشای بازی‌های تیم‌های مورد علاقه‌شان لحظه شماری می‌کنند.

رقابت 2 اسطوره فوتبال جهان، «کریستیانو رونالدو» و «لیونل مسی» از سال 2009 تا کنون یکی از بزرگ‌ترین حواشی فوتبال جهان است. این رقابت برای هر مخاطب فوتبال دوستی، لذت بخش است.

شب‌های برگزاری مسابقات دربی «ال‌کلاسیکو»، در خانه‌ هر هراتی دوئل مسی و رونالدو برپاست و تقابل 2 بازیکن برای طرفداران رئال و بارسا قابل بحث است.

جولان بازیکن‌های مطرح جهان (مسی و رونالدو)، در رقابت‌های لالیگا، لیگ قهرمانان و «کوپا دل ری» اسپانیا باعث ایجاد شور و نشاط در بین طرفداران هر 2 تیم می‌شود.

تنها این جوانان نیستند که خستگی کار روزانه، بتواند آنان را از تماشای بازی فوتبال بازدارد، بزرگترهای خانواده نیز بساط چای و تخمه را برای جذاب‌تر شدن این بازی آماده می‌کنند.

بسیاری از خانواده‌های افغانستانی با آنکه علاقه‌مند تماشای فوتبال هستند، حتی تلویزیونی برای دیدن این بازی‌ها ندارند.

یکی از همسایه‌ها که خانه بزرگ و یک تلویزیون دارد، آن شب مهماندار دوستانش می‌باشد.

صدای شادی هواداران تیم پیروز و فریادهای اعتراض طرف‌داران تیم مقابل تا آخر کوچه شنیده میشود.

دوست‌داران ورزش فوتبال، برای کسانی‌که علاقه‌مند هستند این رقابت را در جمع هواداران تیم‌ها ببیند، یکی از سالن‌های ورزشی را آماده می‌کنند تا مسابقه را در پرده‌ بزرگتر تماشا کنند.

پایان بازی «ال‌کلاسیکو» که در آن 2 فوق ستاره با هم رو در رو می‌شوند، بحث‌های داغ فوتبالی را برای عموم طرفداران 2 تیم به همراه دارد. 

حامیان تیم پیروز، به خیابان‌ها می‌روند و چندین ساعت را با خوشحالی سپری می‌کنند.

رسانه‌های محلی هرات نیز سعی کرده‌اند تا با پخش این بازی‌ها که یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های جوانان فوتبال دوست هرات است، توجه مخاطبان خاص خود را جلب کنند.

ستاره‌های فوتبال بارسا و رئال حتی در بین کودکان نیز جا باز کرده‌اند.

بیشتر این نوجوانان با تقلید از سبک موهای رونالدو، حرکات فوتبالی مسی و بر تن نمودن پیراهن 2 بازیکن مورد علاقه، در زمین‌های اطراف خانه‌هایشان به بازی می‌پردازند و لحظاتی خود را به جای آنها احساس می‌کنند.

 با این حال می‌توان گفت که هرات همواره شهر رقابت مسی و رونالدو است.

در این اواخر تنها یک مورد از علاقه‌مندی کودکان هرات به مسی، فوق ستاره آرژانتینی  خبرساز شد.

مرتضی کودک افغانستانی با استفاده از پلاستیک، پیراهن مسی را برای خود درست کرده بود که مورد توجه وی قرار گرفت.

مسی، پیراهن امضا شده‌اش را برای مرتضی فرستاد و با او قرار ملاقات گذاشت.

با این همه تب و تاب فراوانی که دربین هواداران 2 بازیکن فوتبال در هرات وجود دارد، این 2 اسطوره فوتبال از این اوضاع و طرفداران‌شان در نقاط مختلف افغانستان که دست‌خوش ناامنی‌هاست چیز خاصی نمی‌دانند.      


کد مطلب: 478516

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/478516/رقابت-نفس-گیر-رونالدو-مسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com