سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

مبارزه افتخار است اما نه از نوع جعلی آن

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 478300
بنیانگذار جریان مردمی و نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر گفت که هدف از تروریستی خواندن حزب‌الله تلاش برای سوق دادن این امت از مبارزه شریف به درگیری‌های طایفه‌ای است که باید جرم دانسته شود
مبارزه افتخار است اما نه از نوع جعلی آن
به گزارش  جهان به نقل از تسنیم، «حمدین صباحی» بنیانگذار جریان مردمی و نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر در واکنش به تروریستی خواندن حزب‌الله از سوی شورای همکاری خلیج فارس و وزیران کشور اتحادیه عرب گفت: ما از جمال عبدالناصر آموختیم که مبارزه یک افتخار است، اما درگیری بر اساس انگیزه‌های طایفه‌ای بین مسلمانان و ملل مختلف جرم است.

وی افزود: مبارزه به این معنا است که سلاحمان را علیه اسرائیل و صهیونیسم نشانه بگیریم.

ما معتقدیم که مبارزه حقیقی علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن است و این ماهیت درگیری حقیقی در وطن عربی و این منطقه از جهان است.

اما تلاش برای انتقال درگیری از حقیقی به جعلی و نبرد بر اساس انگیزه‌های طایفه‌ای بین مسلمانان، بین اعراب و ایرانیان و ترک‌ها و یا بین اهل تسنن و شیعه به‌معنای نادیده گرفتن  ماهیت خطر حقیقی برای امنیت ما که همان رژیم صهیونیستی است، می‌باشد.

بنیانگذار جریان مردمی مصر در ادامه اظهار داشت: به‌نظر ما هر سلاحی که به‌سمت دشمن صهیونیستی نشانه گرفته می‌شود از جمله سلاح حزب‌الله سلاح ما است و ما معتقدیم که تروریستی خواندن حزب‌الله تلاش برای سوق دادن این امت از مبارزه شریف به درگیری‌های طایفه‌ای است که باید جرم دانسته شود.

* حزب الکرامه: تروریستی خواندن حزب‌الله به‌نفع اسرائیل است

از سوی دیگر حزب الکرامه که حمدین صباحی آن را بنا نهاده است در بیانیه‌ای تصمیم شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر تروریستی خواندن حزب‌الله را محکوم کرد.

در بیانیه حزب الکرامه آمده است که حزب‌الله نقش مهمی در مقاومت در برابر تجاوز اسرائیل به لبنان انجام داد و یکی از مهمترین عوامل پایان دادن به این تجاوز بود.

حزب الکرامه افزود اختلافات در دیدگاههای سیاسی درباره چگونگی حل مشکلات نباید به درجه لکه‌دار کردن رقیب با چیزی که در آن نیست، برسد. این تصمیم به‌نفع رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در منطقه است.

این حزب مصری همچنین بر اهمیت حمایت از گروههای مقاومت در منطقه به‌جای کنارگذاشتن آنها تأکید کرد.

شورای همکاری خلیج فارس و وزیران کشور اتحادیه عرب در تازه‌ترین اقدام خود علیه محور مقاومت حزب‌الله را یک سازمان تروریستی معرفی کردند.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» دبیرکل شورای مذکور ادعا کرده است که کشورهای عضو این شورا این تصمیم را به‌خاطر آنچه اقدامات خصمانه جنبش حزب‌الله خواند، اتخاذ کرده‌اند.

وی در ادعاهای خود حزب‌الله را به مواردی چون تلاش برای جذب جوانان این کشورها جهت اجرای اقدامات تروریستی، قاچاق سلاح و مواد منفجره، فتنه‌انگیزی و تحریک به هرج و مرج و به‌طور کلی خشونت و نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات این کشورها متهم کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *