کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک اصلاح‌طلب: اصولگرایان دیگر "فتنه فتنه" نگویند!

15 اسفند 1394 ساعت 10:29

یک عضو جبهه اصلاحات با تاکید بر این که یکی از اولویت های مجلس دهم، آشتی ملی می باشد هدف از این آشتی ملی را فراموشی فتنه عنوان کرد و تهدید کرد در صورتی که اصولگرایان از القاب فتنه استفاده کنند، اصلاح طلبان عکس العمل نشان خواهند داد.


به گزارش جهان به نقل از شفاف، احمد شیرزاد در یادداشتی که در روزنامه آرمان منتشر کرد، با تاکید بر این که نمايندگاني كه وارد مجلس شده‌اند بايد نشان دهند براي اثبات خود نمي‌خواهند فضاي مجلس را قطبي كنند، نوشت: يكي از مسائلي كه خوب است در دستوركار نمايندگان محترم مجلس دهم قرار بگيرد، مساله آشتي ملي و ايجاد فضاي وفاق است. رفتن به سوي فضاي وفاق نيازمند گفتمان مخصوصي است و بزرگان بايد روي اين مساله مديريت داشته باشند. از سوي ديگر به نظر مي‌رسد كه نياز است اصلاح‌طلبان به نوعي در فكر ايجاد گفتمان بين‌جناحي و مذاكره جدي با اصولگرايان باشند و از آنها بخواهند كه فضاي مجالس هفتم، هشتم و نهم را تغيير دهند. اگر اصولگرايان بخواهند با القابي مانند فتنه با تمام اصلاح‌طلبان روبه‌رو شوند، بايد مطمئن باشند اين كار عكس‌العمل متقابل اصلاح‌طلبان را در پي خواهد داشت و در فضاي مجلس نوعي نزاع به وجود خواهد آمد. لذا دوستان اصولگرا هم بايد با گفتمان بين فراكسيوني با طرف مقابل بحث كنند. اگر اجازه به وجود آمدن فضاي متشنج را در مجلس آينده ندهيم، به طور يقين مجلس بهتر مي‌تواند به كار خود ادامه دهد.

گفتنی است این روزها در حالی مساله وفاق ملی از سوی برخی از جریان های سیاسی صورت می گیرد که این اصل این مساله در مواجهه با رخدادهای مختلف همواره مورد تاکید و اصرار ملت و جریان های اصیل وفادار به انقلاب اسلامی بوده اما گویا مراد برخی از جریان های سیاسی در این خصوص، رقیق کردن تلاش های افراد و جریان های است که در سال 88 ضمن زیر سوال بردن سلامت انتخابات به تعبیر رهبر انقلاب به نظام اسلامی تهمت زدند و حال این جریان ها در تلاش هستند تا ضمن ایجاد یک کرویدور بازگشت به ساختار سیاسی، شکل جدیدی از تلاش های خود را سامان دهند.


کد مطلب: 477986

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/477986/یک-اصلاح-طلب-اصولگرایان-دیگر-فتنه-نگویند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com