جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قدرت حزب الله به داخل اسرائیل کشیده شد

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 477947
یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان می‌گوید جنگ بعدی این گروه با رژیم اشغالگر قدس در داخل سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.
قدرت حزب الله به داخل اسرائیل کشیده شد
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک منبع نزدیک به جنبش حزب‌الله لبنان گفته این گروه به توان جنگ با رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی دست یافته است.

نشریه فارن‌پالیسی روز پنجشنبه در گزارشی با عنوان «دره مرگ‌بار حزب‌الله»، نوشته این جنبش لبنانی در حال آماده شدن برای بزرگترین جنگ خود، در این منطقه محصور بین سوریه و اسرائیل است.

این نشریه از قول منابع نزدیک به حزب‌الله نوشته این گروه برای اولین بار توانمندی کشاندن جنگ با اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی را دارد.

یک منبع نزدیک به حزب‌الله و مستقر در لبنان گفت: «در جنگ بعدی، حزب‌الله در درون مرزها نمی‌ماند و شهرک‌های اسرائیلی در بخش‌های شمالی در امان نخواهند بود.»

او که خواسته نامش فاش نشود، افزود: «حزب‌الله جنگ را سمت آنها خواهد کشاند و بزرگترین نگرانی اسرائیل، تجربه حزب‌الله در سوریه است، چرا که این گروه اکنون به جای دفاع، توان حمله هم دارد.»

در سوی دیگر، مقام‌های ارشد اسرائیل تأیید می‌کنند که اسرائیل همچنان یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای امنیتی علیه این رژیم است.

«گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صیهونیستی گفت: «ایران، از طریق نائبانش مانند حزب‌الله در لبنان که امروزه جدی‌ترین تهدید علیه اسرائیل است، در حال جنگ‌افروزی علیه ما است.»

توانمندی‌های تسلیحاتی حزب‌الله، نسبت به سال 2006 که اعضای این جنبش موفق به شلیک راکت‌ به داخل سرزمین‌های اشغالی شدند، به نحو قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌اند.

فارن‌پالیسی از قول تحلیل‌گران و منابع نزدیک به حزب‌الله مدعی شده این گروه اکنون به موشک‌های بالیستیک، موشک‌های اسکاد، موشک‌های ایرانی فاتح و M-600 مجهز است.

«جفری وایت»، تحلیلگر مسائل دفاعی در «اندیشکده واشنگتن برای سیاست‌های خاورنزدیک» می‌گوید: «حزب‌الله، الان توانمندی حمله با سلاح‌های هدایت‌شونده در اسرائیل را دارد. آنها می‌توانند مواضعی در داخل اسرائیل - از جمله در مناطق مرکزی و جنوبی - را هدف قرار دهند که این مواضع، مقرهای فرماندهی، پایگاه‌های هوایی و مواضع اقتصادی اصلی را شامل می‌شود.»

«وایت»، به علاوه می‌گوید حزب‌الله اکنون به سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی و موشک‌های کروز «یاخونت» برای اهداف دریایی دست یافته که می‌تواند نیروی هوایی اسرائیل و سکوهای نفتی این رژیم در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد.

او گفت: «این جدید است؛ نود و پنج درصد فعالیت‌های دریایی در سال 2006 از طرف اسرائیل انجام می‌شد، بنابراین در جنگ بعدی، عملیات‌هایی دریایی می‌توانند وضعیتی کاملاً متفاوت داشته باشند.»

فارن‌پالیسی در ادامه می‌نویسد: «حملات متعدد نیروی هوایی اسرائیل در سوریه از سال 2013 که مطابق ادعاها محموله‌های تسلیحاتی حزب‌الله را هدف قرار می‌دهد، موید عمق نگرانی‌های تل‌آویو از دست‌یابی این گروه به سلاح‌های پیشرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بارها هشدار داده که انتقال سلاح به حزب‌الله، خط قرمز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *