پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مطرح کرد

توضیح درباره کمک «برجام» به جاسوسی آمریکا از مسائل داخل ایران در نشست غیرعلنی کنگره

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 477734
رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (بخش جاسوسی پنتاگون) روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره نقش برجام در جمع‌آوری اطلاعات از مسائل داخلی ایران گفت مایل است در این باره در نشست غیرعلنی توضیح بدهد.
توضیح درباره کمک «برجام» به جاسوسی آمریکا از مسائل داخل ایران در نشست غیرعلنی کنگره
گروه بین الملل جهان نيوزـ «وینسنت استوارت»، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی امریکا آمریکا در نشستی با موضوع تهدیدهای جهانی که روز چهارشنبه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد از پاسخ به سوالی درباره اینکه «برجام» چه نقشی در کمک به جمع‌آوری اطلاعات از مسائل داخل ایران ایفا می‌کند خودداری کرد و گفت مایل است در نشست غیرعلنی در این باره توضیح دهد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در آغاز این حلسه گفت بعد از نشست علنی این کمیته، جلسه‌ای غیرعلنی نیز با حضور مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و مدیر بخش اطلاعات نیروی هوایی آمریکا برگزار خواهد شد.

یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح از «استوارت» پرسید: «سوال من درباره ایران است. من می‌دانم که اطلاعات ما در گذشته، نسبتاً محدود یا ضعیف بوده است. سوال من الان این است که در ایران پس از توافق - که الان در آن قرار داریم - تصویر اطلاعاتی شما یا مسائلی که بررسی می‌کنید از لحاظ کمک به ما هم برای اجرای برجام و هم بررسی وقایعی که در کل در ایران رخ می‌دهند، چه تغییری کرده و آیا بهتر شده است؟»

استورات در پاسخ گفت: «من دوست ندارم این کار (توضیح درباره این سوال) را انجام بدهم. مایلم که این را به نشست غیرعلنی ببریم.»

مقام‌های ایران در ماه‌های گذشته درباره خطر نفوذ در ایران از دریچه برجام هشدار داده‌اند. از جمله مقام معظم رهبری در تاریخ 15 مهر 1394 فرمودند: «مذاکره‌ آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، یعنی نفوذ؛ تعریفی که آنها برای مذاکره کردند این است و آنها میخواهند راه را برای تحمیل باز کنند … مذاکره‌ی با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند هم در زمینه‌ی اقتصادی، هم در زمینه‌ی فرهنگی، هم در زمینه‌های سیاسی و امنیّتیِ کشور نفوذ کنند.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسماعیل / ب
ضمن مراقبتهای شدید باید قانونی بتصویب برسد که در
صورت اثبات نفوذ در هر‌ دستگاهی بالاترین مقام آن دستگاه
بعنوان مشارکت در جرم محاکمه شود
پس این مسئولین مملکت چه.. میکنند؟؟...