پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

درخواست مرخصی نوروزی مهدی هاشمی

سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 477399
مهدی هاشمی که به تازگی و پس از مرخصی ۱۵ روزه دوران نقاهت عمل جراحی خود به زندان اوین بازگشته، برای اینکه ایام تعطیلات عید نوروز ۹۵ را در کنار خانواده بگذارند تقاضای مرخصی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش برای مرخصی ایام عید نوروز، درخواستی به مرجع قضایی داده است یا خیر اظهار کرد: تقاضا دادیم اما هنوز پاسخی به ما نداده‌اند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سئوال که آیا موکلش قصد دارد از مرخصی 15 روزه‌ای که طبق سنوات گذشته با بخشنامه رئیس دستگاه قضا به زندانیان واجد شرایط  اعطا می‌شود، استفاده کند یا خیر افزود: تقاضا کردیم مرخصی 15 روزه‌ای که به همه می‌دهند را به موکل نیز بدهند اما فعلا جوابی نگرفتیم.

علیزاده‌طباطبایی گفت که همچنان دادستانی با درخواست وی و دیگر وکیل مهدی هاشمی برای مقالات حضوری با موکلشان موافقت نکرده است.

به گزارش تسنیم مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600 میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان و به اتهام ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌ مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.

وی طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، از مجموع 25 سال مجازات حبسی که برایش صادر شده، 10 سال را می‌گذراند. او 18 مرداد ماه امسال برای تحمل مدت حبس خود، به اوین منتقل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این از سربازان لب مرز که دارن از مملکت دفاع می کنن هم بیشتر مرخصی میره بسه دیگه چه خبره مگه