کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آرزوی پسا‌برجامی انتخابات مجلس بباد‌رفت

8 اسفند 1394 ساعت 13:47

مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه آرزوی پسابرجامی آمریکا درباره مجلس ایران برباد رفت، گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات دیروز خلاف جهت رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی را طی کرد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد ودود حیدری مدیرعامل بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها با تشکر از حضور پر شور و با انگیزه ملت غیور ایران در انتخابات روز گذشته گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار با انتخابات مجلس خبرگان همزمان بود که البته هنوز آمار رسمی و قطعی از مشارکت مردم اعلام نشده است اما حضور پر شور و با انگیزه مردم نشان داد که مردم ما به صورت کمی و کیفی در انتخابات شرکت می‌کنند و حضورشان کاملا مشهود است.

وی افزود: هم در تهران و هم در شهرستان‌ها مردم با نشاط انتخاباتی در انتخابات شرکت کردند که این نشاط به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و اعتماد مردم به سیستم‌های نظارتی انتخابات بوده است.

حیدری ادامه داد: فارغ از نتایج، روز گذشته انتخابات رقابتی سالم، پر شور و با نشاط در راستای اهداف ملی بود که تثبیتی برای اعتماد مردم به نظام اسلامی برشمرده شد زیرا حضور مردم مهر تائید مجددی بر جمهوریت نظام اسلامی در کنار اسلامیت آن بود.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه حضور مردم در روز گذشته نشان داد سخنان مدعیان دموکراسی و رای مردم در خارج و داخل کشور در حد ادعاست، اظهار داشت: مردم ما نشان دادند که به نظام اسلامی اعتماد صد در صدی دارند و نظام اسلامی نیز نشان داده است که منادی مردم سالاری دینی است.

وی گفت: مجلس آینده با هر طیف سیاسی باید به دنبال حل مشکلات معیشتی این مردم باشد و باید شاهد مجلسی پویا و در راستای حل مشکلات اقتصادی باشیم.

حیدری گفت: آمریکا و انگلیس دندان‌هایشان را تیز کرده‌ بودند که در فضای پسا برجام،‌بی اعتمادی به نظام رخ دهد و مجلس به سمت و سوی اهداف و نیات آن‌ها کشانده شود اما حضور پر شور مردم خلاف جهت رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی را طی کرد.

به طوریکه آرزوهای آن‌ها در رابطه با ایجاد فضای دلخواهشان در پسا برجام بر باد رفت.

وی اضافه کرد: اعلام حضور مردم اعلام مسیری خلاف خواست آمریکا و انگلیس و در راستای تفکرات ولایی بود، انها می‌خواستند تفکرات مردمی را در مجرایی خارج از انقلاب قرار دهند و حتی لیست‌های سلبی در اختیار مردم گذاشتند و خواستند که به تعدادی از افراد ولایی رای ندهند ولی مردم نه تنها به لیست‌های آنان کاری نداشتند بلکه با اعتماد به مردم سالاری دینی حرکت کردند.

حیدری عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات روز گذشته نشان داد که مردم گوش به فرمان رسانه‌های بیگانه نیستند و نتیجه انتخابات نیز که تاکنون اعلام شده است نشان می‌دهد مردم نه به دنبال مجلس دولتی و نه مجلس ضد دولت هستند.

وی افزود: فضای منطقی حاکم بر رای مردم این بوده است که مجلسی تشکیل شود که نه ابزار دولت باشد و نه مانع فعالیت‌های دولت شود و پیش بینی می‌کنم مجلسی خواهیم داشت که دولتی نیست و براساس وظایفی که دارد به قانون گذاری و نظارت به قوه مجریه اعتقاد دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای تشکیل مجلسی همسو با دولت عنوان کرد: فعالیت دولت‌ها برای تشکیل مجلس همسو خلاف قانون، دموکراسی و مردم سالاری است و مردم اگر احساس کنند دولتی در پی مجلس دولت ساخته است از آن جلوگیری می‌کنند.

ولی اگر مردم به دولت و فعالیت‌های آن اعتماد داشته باشند خودشان کاندیداهایی که مورد اعتماد دولت هم هست رای می‌دهند.

حیدری گفت: انتخابات روز گذشته نشان داد اگر دولت بخواهد به دنبال مجلس دست نشانده باشد مردم قطعا جلوگیری می‌کنند.


کد مطلب: 476655

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/476655/آرزوی-پسا-برجامی-انتخابات-مجلس-بباد-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com