جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۱۰
یادآوری گذشته و یا تذکری برای آینده؛

وقتی هاشمی آرای روحانی را از آراء باطله نیز کمتر می‌داند

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 475191
بر مبنای اظهارات هاشمی که مدعی رای 3 درصدی حجه الاسلام روحانی در انتخابات 92 بود، می توان گفت که بر اساس کل آرای ماخوذه در سال 92 که بیش از 36 میلیون بود، روحانی عملا نزدیک به یک میلیون و 100 هزار رای داشته و هاشمی 17 میلیون رای به سبد رئیس جمهور برگزیده منتقل کرده است.
وقتی هاشمی آرای روحانی را از آراء باطله نیز کمتر می‌داند
گروه سیاست جهان نيوز ـ  پس از آن که پس از انتخابات 92، اصلاح طلبان دولت حجه الاسلام روحانی را رحم اجاره ای تعریف و تفسیر کردند، هاشمی رفسنجانی نیز در جدیدترین اظهارات خود، میزان آرای واقعی روحانی قبل از انتخابات را 3 درصد اعلام کرد و گفت که با حمایت او بود که روحانی توانست به بالای 50 درصد رای برسد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که حامیان دولت تاکید دارند که گفتمان اعتدال دارای پشتوانه مردمی بوده و رای به روحانی بر اساس یک پشتوانه اجتماعی صورت گرفته است.

در همین راستا بر مبنای اظهارات هاشمی که مدعی رای 3 درصدی حجه الاسلام روحانی در انتخابات 92 بود، می توان گفت که بر اساس کل آرای ماخوذه در سال 92 که بیش از 36 میلیون بود، روحانی عملا نزدیک به یک میلیون و 100 هزار رای داشته و هاشمی 17 میلیون رای به سبد رئیس جمهور برگزیده منتقل کرده است.مساله ای که به نظر می رسد جای اما و اگر های زیادی بوده و به نوعی اهانت به رئیس جمهور منتخب نیز می باشد، چرا که عملا با تعریف هاشمی، میزان آرای 3 درصدی روحانی حتی از آرای باطله نیز کمتر بوده است.

مهدی محمدی تحلیل گر مسائل سیاسی نوشت: "هاشمي رفسنجاني در اين فيلم نكته مهمي را به حسن روحاني ياداوري مي كند. بنظرم سخن او بيش از آنكه يادآوري گذشته باشد هشداري درباره آينده است. مقصود هاشمي فقط اين نيست كه دين روحاني را به خود يادآوري كند بلكه شايد بيشتر در پي آن است كه به او بگويد در آينده هم رييس جمهور ماندنش مشروط به آن است كه با قواعد تعيين شده از سوي هاشمي بازي كند. هاشمي رفسنجاني اين انتخابات را فرصتي براي تنظيمات مجدد و چارچوب بندي دوباره حسن روحاني ذيل سازمان كار سياسي خود مي داند.

هاشميزه كردن روحاني يك اولويت است ولو به زبان نيايد."

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ههه روحانی 3 درصدی!
رضايي ع ر
با اين حساب با كروبي بايد رقابت كنه !!!!
این بنده خدا آثار پیری در ا و ظاهر شده، حرف نزنه هم به نفع خودشه هم دیگران
Iran, Islamic Republic of
جرات نمی کنه بهش جواب بده !
حقیقت رو گفته بنده خدا ، یه حرف راست هم میزنه شما قبول نمی کنید . وکیل ایشونه دیگه ،به نظر شما غیر از اینه ؟!!!
....هاشمی همه چیزو واسه خودش میخواد
منتظر جواب آقای حقوقدان هستیم
تست تالیفی
Iran, Islamic Republic of
آخرش معلوم نشدرای روحانی ازبرکت وجودچه کسانی است؟!! (1) اصلاح طلبان (2) هاشمی رفسنجانی(3) روحانی (4) هیچکدام!!!!
بهروزپورعلی ثمرین
سایت جهان نیوز لطف میکنید اگر فیلم و یا سخن مکتوبی در این رابطه موجود است را در سایت قراردهید تا مستندات کامل شود.
کلید طلایی سه درصدی هههه