پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۸
وقتی روباه پیر صف‌بندی خود در خبرگان را لو می‌دهد

چرا انگلیسی‌ها مخالف آیات احمد جنتی، محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی هستند؟

شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 475071
بی‌بی‌سی که پیش از این همواره بخشی از بازی جریان ضد انقلاب در ایران بود؛ اکنون میدان‌دار بازی جدید شده است. در واقع مهندسی مقابله با رای آوردن آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی توسط بی‌بی‌سی در حال اجراست.
چرا انگلیسی‌ها مخالف آیات احمد جنتی، محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی هستند؟
گروه سیاست جهان نيوزـ از آن هنگام که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب مساله نفوذ دشمن در دوران فعلی را مطرح کردند؛ مسائل مختلفی درباره این موضوع مطرح شد. اما در این میان شاید بارزترین مصداق این نفوذ در حوزه رفتار سیاسی در مقطع فعلی، فاش شدن خط عملیاتی نفوذ، از آمریکا و انگلیس تا لیست خبرگان جریان غربگرا در ایران باشد.

به‌رغم تایید صلاحیت حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان، اما جریان سیاسی وابسته به او طی چند هفته اخیر و در راستای ایجاد یک فضای تبلیغاتی برای حامیان فتنه 88، تاکتیک مهندسی آرا برای جلوگیری از راه یافتن 3 نفر از علمای بزرگ کشور به مجلس خبرگان را مطرح کردند. براساس این مهندسی، چینش لیست ائتلافی هاشمی رفسنجانی و فتنه‌گران برای مجلس خبرگان به گونه‌ای بوده است که با کشاندن بخشی از حامیان فتنه به پای صندوق‌های رای، تلاش شود از راهیابی 3 نفر از علمای سرشناس کشور یعنی حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی به مجلس خبرگان رهبری جلوگیری شود. این بازی البته با توجه به فقدان انگیزه لازم در میان فتنه‌گران برای حمایت مجدد از ائتلاف هاشمی و اصلاح‌طلبان کلید خورد اما هدف اصلی آن از نگاه افراد مطلع پنهان نماند. به اعتقاد کارشناسان هدف اصلی این بازی، ایجاد یک ترکیب جدید در مجلس خبرگان است. ترکیبی که براساس آن دست رفسنجانی را در خبرگان بازتر کند.  در واقع هاشمی‌ رفسنجانی که با قربانی کردن حسن خمینی بهانه کلید زدن این بازی را به‌دست آورده بود؛ اکنون در سودای عدم راه یافتن علمای بزرگ به خبرگان است؛ علمایی که مهم‌ترین ویژگی آنان، انقلابی بودن است. این رفتار جریان سیاسی هاشمی رفسنجانی اگرچه یک بازی سیاسی برای تصاحب قدرت است اما به صورت آشکار با ماهیت مجلس خبرگان رهبری در تضاد است و نشان  می‌دهد رفسنجانی با نیات قدرت‌طلبانه به دنبال تغییر ماهیت و محتوای مجلس خبرگان است.

محتوا و هدف‌گذاری این بازی غیراخلاقی اما زمانی بیشتر آشکار شد که رسانه‌های ضد انقلاب تمام قد به یاری آن شتافتند. در این میان آنچه باعث حیرت ناظران شد؛ تغییر کارکرد رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی در این قبیل مواقع شد.

بی‌بی‌سی که پیش از این همواره بخشی از بازی جریان ضد انقلاب در ایران بود؛ اکنون میدان‌دار بازی جدید شده است. در واقع مهندسی مقابله با رای آوردن آیات جنتی، یزدی و مصباح‌یزدی توسط بی‌بی‌سی در حال اجراست. فرمول‌هایی که این شبکه انگلیسی و همچنین کارکنان و عوامل آن درباره چگونگی عدم راهیابی این علما ارائه می‌دهند حاکی از برنامه‌ریزی درازمدت آنها درباره این موضوع است. به عنوان مثال بی‌بی‌سی در قالب همین استراتژی برای اقناع جامعه هدف خود، طی مطلبی، مهندسی فوق را با عنوان «یک محاسبه: حذف «یزدی، جنتی و مصباح» از خبرگان چگونه ممکن است؟» اینگونه مطرح کرده است: «در انتخابات امسال حذف کاندیداهایی چون محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح‌یزدی تا چه حد برای مخالفان آنها عملی خواهد بود؟» حسین باستانی، نویسنده این محاسبه که رابط مالی موسسه روز با بنیادهای اروپایی و آمریکایی نیز هست؛ در ادامه این مطلب نوشته است: «رای‌دهندگان به فهرست رفسنجانی- روحانی، بیش از نیم‌میلیون نفر از رای‌دهندگان به فهرست یزدی- جنتی-مصباح بیشتر هستند. در چنین شرایطی اگر حامیان رئیس‌جمهور فعلی در انتخابات خبرگان پیش‌رو، به طور هماهنگ به ۱۶ نفر رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند، به راحتی امکان راندن آنها به جایگاه‌های ۱۷ به پایین فهرست منتخبان استان تهران را خواهند داشت.» نویسنده این مقاله می‌افزاید: باید توجه داشت که در جانب مقابل نیز، اکثریت قاطع رای‌دهندگان به آقایان یزدی، جنتی و مصباح، در کنار آنها به سایر اصولگرایان رای خواهند داد. رفتاری که اگرچه در حالت عادی اتفاق مهمی نیست، ولی در شرایطی که نسبت بالایی از رای‌دهندگان طیف مقابل درصدد حذف این 3 نفر با رای دادن به رقبایشان باشند، به حذف آنها (از طریق افزایش آرای رقبا) کمک خواهد کرد. به بیان ساده‌تر در این صورت، هر رای‌دهنده اصولگرایی که در فهرست خود علاوه بر آنها نام کسان دیگری را هم بنویسد، بدون آنکه خود بداند به حذف این سه روحانی در فهرست نهایی منتخبان تهران کمک کرده است.»

حجم عجیب و تمرکز ویژه بی‌بی‌سی بر این موضوع آنقدر بوده است که ناظران را به اتفاق به این نتیجه‌گیری رساند که کل پروژه در خارج از ایران و با اجرای انگلیسی‌ها مطرح شده است. اشاره رهبر معظم انقلاب به این موضوع نیز نشان داد موضوع فراتر از یک تاکتیک محدود انتخاباتی است. ماجرا زمانی قابل تامل شد که همه ظرفیت‌های ضد انقلاب پشت این طراحی قرار گرفت. حتی اکبر گنجی، اصلاح‌طلب فراری مقیم آمریکا که شهرت او به خاطر انتقادات تند و تیزش علیه هاشمی رفسنجانی بوده و رفسنجانی را پشت‌پرده قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانست؛ پای کار این مهندسی معکوس آمد و با دفاع از طراحی رای نیاوردن این 3 عالم، حمایت خود از هاشمی رفسنجانی را اعلام کرد!

دم روباه زیر عبای عالیجناب!

عجله، سهل‌انگاری یا گاف، نامش هرچه باشد یک بار دیگر ائتلاف ضدانقلاب و یک جریان سیاسی در ایران فاش شد. نکته بسیار مهم طراحی جدید انگلیسی‌ها برای انتخابات ایران این است که این بار در سطح بسیار بالاتری، این رابطه و ائتلاف فاش شد. موضوع نفوذ انگلیسی‌ها در سطوح بالایی بارها و بارها مورد توجه و دغدغه دلسوزان قرار گرفته بود. فتنه 88 بخش‌هایی از این ارتباط گسترده و سطح بالا را فاش کرد. اما اکنون در انتخابات خبرگان رهبری، سطح بسیار ویژه‌ای از این ارتباط و همزبانی فاش شده است.

آمریکایی‌ها که پیش از این نسبت به موفقیت جریان سیاسی متبوع حسن روحانی در انتخابات مجلسین ایران ابراز امیدواری کرده بودند؛ این بار جانب احتیاط را گرفتند و به قول برخی مقامات و نیز تحلیلگران ارشد این کشور، حمایت خود را از این جریان علنی نکردند تا باعث دردسر دوستان خود در ایران نشوند. با این حال اما انگلیسی‌ها که پیوند عمیقی با برخی افراد بانفوذ در ایران دارند وارد صحنه شدند و پروژه انتخاباتی طراحی شده در خارج از ایران را سر دست گرفته و دنبال کردند. اصطلاحا این بار دم روباه از زیر عبای عالیجناب بیرون آمد تا خطوط ارتباطی گذشته او و فرزندانش با انگلیسی‌ها که در مواقع مختلف فاش شده بود؛ یک بار دیگر برای افکار عمومی یادآوری شود. این بار اما سطح همکاری و همزبانی بسیار فراتر از موارد گذشته فاش شده است؛ پروژه مشترک با انگلیسی‌ها برای در دست گرفتن مجلس خبرگان رهبری! این پروژه مشترک به دنبال چیست؟ اهداف داخلی از این ائتلاف مشخص است اما هدف انگلیسی‌ها از راه نیافتن آیات جنتی، یزدی و مصباح به درون مجلس خبرگان چیست؟ سیاست‌ها و دیدگاه‌های این 3 عالم سرشناس شیعه کدام سیاست‌ها و اهداف انگلیس در ایران، کل جهان تشیع یا فراتر از آن در جهان اسلام را با مشکل مواجه می‌کند؟ آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، یعنی همان نهادی است که طی سال‌های اخیر بارها و بارها از سوی جریان‌های ضد انقلاب مورد هجمه قرار گرفته است. آیت‌الله با اراده‌ای محکم در مقابل نفوذ افراد و جریان‌های منحرف به ساختار تصمیم‌گیری در نظام اسلامی ایستاده است. وی سد محکم نظام اسلامی در مقابل جریان‌های سیاسی وابسته و ضد انقلاب است. در نهایت آخرین نسخه خارجی، انهدام شورای نگهبان است. تحلیلگران آمریکایی طی ماه‌های منتهی به انتخابات 7 اسفند صراحتا تاکید کرده‌اند که شورای نگهبان و شخص آیت‌الله جنتی مانع بزرگی بر سر سیاست‌های دوستان ایرانی هستند و باید این مانع برداشته شود.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، از علمای بزرگ ایران است که طی دهه‌های اخیر شاگردان بزرگی از دامان معرفت این فیلسوف بزرگ در خدمت انقلاب قرار گرفته‌اند. آیت‌الله مصباح و شاگردان او طی 2 دهه اخیر سد محکم معرفتی و گفتمانی در مقابل ترویج مکاتب غربی و مادی در ایران ایجاد کرده‌اند. آیت‌الله محمد یزدی، روحانی باسابقه و شاگرد امام خمینی(ره) از علمای بزرگ شیعه است که همراهی او با نهضت امام(ه) از ابتدای دهه 40 بوده است. او یکی از معتمدان اصلی امام خمینی (ره) بود. نقش ویژه آیت‌الله یزدی هم در سازماندهی و انسجام مدرسان دینی بسیار قابل تامل است و هم مهم‌تر از آن، جایگاه وی در مجلس خبرگان رهبری و نیز تحکیم مواضع انقلابی آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان، بسیار مهم است. آیت‌الله یزدی که پس از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، با انتخاب خبرگان ملت به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری ایفای تکلیف می‌کند؛ همواره بر ماهیت اصیل خبرگان که تقویت و استحکام ولایت فقیه است بسیار تاکید دارد. شاید در شرایط فعلی مهم‌ترین دلیل مهندسی معکوس انگلیسی‌ها برای جلوگیری از حضور آیت‌الله یزدی در مجلس خبرگان رهبری، نفوذ کلام ایشان در میان خبرگان و اعتماد خبرگان ملت به وی است. همین موضوع باعث به حاشیه رفتن هاشمی رفسنجانی در خبرگان می‌شود. انگلیسی‌ها نبود آیت‌الله یزدی در مجلس خبرگان رهبری را با هدف تقویت نقش هاشمی رفسنجانی در خبرگان دنبال می‌کنند.

بنابراین با توجه به نقش و جایگاه این 3 عالم بزرگ، هدف انگلیسی‌ها برای جلوگیری از راهیابی این 3 عالم به مجلس خبرگان رهبری چندان پنهان نمانده است. آنها اکنون تلاش می‌کنند بازی‌ای که از سوی هاشمی و با ترغیب سیدحسن خمینی به کاندیداتوری کلید خورد را با شعار جلوگیری از ورود علمای اثرگذار به مجلس خبرگان به پیش ببرند! این بار کیف‌های انگلیسی نه تنها برای مجلس شورای اسلامی دوخته شده، بلکه بخشی از آنها نیز در اختیار عالیجناب قرار گرفته است!

بازدید کاردار دولت از ساختمان «بی‌بی‌سی» در لندن؟!

مهدی محمدی طی مطلبی در کانال تلگرام خود نوشت: «مدت‌ها عقیده داشته‌ام و به سبب برخی وظایف این مساله را از نزدیک لمس کرده‌ام که بی‌بی‌سی هرچه هست یک رسانه نیست. رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی از اراده انگلیسی برای مداخله در انتخابات ایران سخن گفتند. بی‌بی‌سی اصلی‌ترین ابزار این مداخله است. تلویزیون بی‌بی‌سی سال‌هاست در اصل نقش ترمینال تجمیع ضدانقلاب را بازی کرده و مسؤولیت ایجاد پروژه اپوزیسیون واحد برانداز علیه نظام اسلامی را بر عهده گرفته است. جلسه ضدایرانی در سرویس اطلاعات خارجی انگلیس وجود ندارد که نماینده بی‌بی‌سی در آن حاضر نباشد. تنها مشکل بی‌بی‌سی در طول همه این سال‌ها نداشتن ارتباط با محیط داخلی ایران بود که ظاهرا به لطف دولت اعتدال آن هم تا حدود زیادی حل شده است. برخی خبرها می‌گوید سفیر دولت در لندن شخصا سری هم به ساختمان بی‌بی‌سی زده است. اگر امروز بی‌بی‌سی جسارت مداخله در انتخابات را به خود می‌دهد، حاصل آن است که پیش‌تر برخی دیوارها فرو ریخته است».
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مقداد
Iran, Islamic Republic of
درصدر ليست راي ما در خبرگان سه عالم قرار خواهند داشت. آيات جنتي، يزدي و مصباح
به کوری چشم امریکای جنایتکار و روباه مکار انگلیس خائن و رژیم اشغالگر و کودک کش ملت ولایتمدار ایران اسلامی به این سه عزیز رای خواهند داد. خودم اولین نفری هستم که به این سه عزیز ولایی رای می دهم.
امام ره سفر کرده فرموده بودند که اگر دشمنان نظام از شما متنفر هستند بدانید که راهتان درست است که این سه عزیز ثابت کردند که ادامه دهنده آن پیر سفر کرده واقعی هستند فعلا دشمنان نظام اسلامی به نفع هاشمی خیلی شعار می دهند. هاشمی بعد از فوت امام ره راهش را علنا کج کرد. و بر علیه نظام قدم برمیدارد.
رادیو بی بی سی به مردم تهران خط می دهد. مردم بر عکس عمل کنند.

به فامیلتان خبر دهید.
عباس
باسلام
پیشنهاد میکنم در تمام حوزه های خبرگان سراسر کشور مدم متدین وولایتمدار در هنگام رای دادن علاوه بر نام کاندید مرد نظر خود دران حوزه بصورت نمادین نام این عزیزان که مورد بغض وکینه خائنین داخلی ودشمنان بیرونی در راس انها روبا پیر وبی بی سی و...میباشند بنویسند تا به دنیا اعلام نمایند که مردم مسلمان ایران اسلامی گوش به فرمان ولی امر خویشند ولا غیر..التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
آیت الله یزدی و مصباح و حتی جنتی واقعا در مقابل افساد طلبان هیچ نرمشی تا کنون نشان نداده اند پس به وظیفه شرعی خود عمل کنید تا مدیون این ملت نباشید
البته كار دشمنان محكوم است و انان نمي بايست در مسايل داخلي ما دخالت كنند
ولي اين دليلي بر راي دادن به هركسي نيست
ملاك انتخاب ملت است
هر كسي به هر كي راي داد عزيز ومحترم است و هر كسي هم راي اوردنمايند مردم است
Iran, Islamic Republic of
ما به كساني كه مورد تاييد دشمنان باشند راي نميدهيم.