کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اردوگاه اصلاحات چه خبر است؟!

دريغ‌از يك اقتصاددان درليست سی نفره‌اصلاح‌طلبان!/ دغدغه اصلاح طلبان سیاست است یا معیشت مردم؟

29 بهمن 1394 ساعت 10:19

اصلاح‌طلبان ـ كه چپ يا راست و سوسياليست يا ليبراليست بودنشان از سياست‌هاي خفيه روزگار است(!) ـ با اين فهرست كذايي نشان دادند كه از مردم عبور كرده‌اند و دغدغه‌ مردم، معيشت، رفاه و پيشرفت، يك اشاره زودگذر شب انتخاباتي است و آنها انديشه ديگري را در سر و براي نشستن روي كرسي‌هاي مجلس مي‌پرورانند.


گروه اقتصاد جهان نیوزـ اصلاح‌طلبان در تلاش براي ورود به مجلس دهم به دنبال چه هستند؟! آنها در فهرست سي نفره خود براي تهران كه مورد حمايت كامل بي‌بي‌سي و برخي ديگر از معاندان نظام جمهوري اسلامي در خارج كشور نيز قرار گرفته است، حتي يك اقتصاددان معرفي نكرده‌اند! اين در حالي است كه اصلاح‌طلبان فارغ از شعارهاي پوپوليستي اقتصادي براي ايجاد رفاه و اشتغال و عبور از ركود و تورم و گشايش در معيشت مردم نيستند.

حمايت بي‌دريغ بي‌بي‌سي از ليست اصلاح طلبان و هاشميدر فهرست سي‌نفره اصلاح‌طلبان كه روز گذشته با عنوان يكسان «اين سي نفر» در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي تبليغ شد، براساس رزومه‌اي كه خود منتشر كرده‌اند افراد مدارك سياسي، حقوقي، پزشكي، نساجي، مديريت اداري و ليسانس فيزيك دارند و فراواني مدارك سياسي و حقوق، اين نكته را به ذهن متبادر مي‌كند كه چه بسا اين فهرست مي‌خواهد وكيل‌الدوله خوبي براي رئيس‌جمهور سياستمدار حقوق‌دان! باشد نه وكيل‌المله‌اي كه درد ملت را آنچنان كه هست گشايش اقتصادي و مسئله خروج صنايع و اقتصاد از ركود تشخيص داده است.

غلبه مدارك سياسي در فهرست اصلاح‌طلبان يعني سوداي يك مجلس سياسي شبيه مجلس ششم كه اقتصاد را به زمين مي‌زند و مرعوب امريكا مي‌شود و جز بدبختي براي مردم محصولي ندارد.

اصلاح‌طلبان ـ كه چپ يا راست و سوسياليست يا ليبراليست بودنشان از سياست‌هاي خفيه روزگار است(!) ـ با اين فهرست كذايي نشان دادند كه از مردم عبور كرده‌اند و دغدغه‌ مردم، معيشت، رفاه و پيشرفت، يك اشاره زودگذر شب انتخاباتي است و آنها انديشه ديگري را در سر و براي نشستن روي كرسي‌هاي مجلس مي‌پرورانند.

يقيناً كشور براي واردات كالا از غرب و زدن قفل ركود به صنايع و اقتصاد داخلي نيازي به اقتصاددان ندارد اما مجلسي كه «اولويت اقتصاد»، تعارف او نباشد و بخواهد در اين زمينه ورود كند، با پزشكان و سياست‌بازان و ليسانسيه‌هاي فيزيك و نساجي از پس چه كاري بر خواهد آمد؟!

مردم در مجلس‌هاي قبلي و حتي مجلس نهم نيز ديدند كه اجتماع پزشكان در كميسيون عمران(!) و يا حضور افراد با مدارك سياسي و فلسفي در كميسيون‌هاي اقتصادي و فرهنگي براي تصميم‌گيري‌هاي مجلس يك مانع بزرگ بود و چه بسا مجلس ناتوان از تهيه طرح‌هاي خلاقانه در حد يك پژوهشگاه كوچك مي‌شد. حالا اصلاح‌طلبان كه از ابتدا داعيه اقتصادي دارند اما اقتصاددان ندارند، در مجلس دنبال چه مي‌گردند. آيا براي دولت و مردم مي‌خواهند يك واسطه بدون اراده باشند؟ وكيل‌الدوله‌هايي با رأي مردم و در خدمت جناح دولت؟!

حمايت بي‌دريغ بي‌بي‌سي از ليست اصلاح طلبان و هاشمي

«راديوي انگليسي دارد به مردم ايران و تهران دستورالعمل مي‌دهد، به فلاني رأي بدهيد به فلاني رأي ندهيد؛معنايش چيست؟ انگليسي‌ها دلشان براي دخالت كردن در ايران تنگ شده...» اين بخشي از سخنان رهبر معظم انقلاب در جريان ديدار ديروز مردم تبريز با ايشان بود كه البته روي خروجي رسمي رسانه‌ها و سايت معظم‌له قرار نگرفت اما برخي از خبرگزاري‌ها و سايت‌ها در هنگام پوشش زنده سخنان ايشان، اين جمله را به نقل از معظم‌له بازتاب دادند. اين گفته رهبر معظم انقلاب اشاره به اقدامات اخير شبكه بي‌بي‌سي فارسي دارد كه در آستانه انتخابات تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي شكل دادن به افكار عمومي كشور به نفع يك جريان خاص سياسي دارد.

به عنوان نمونه اين شبكه روز گذشته در برنامه صبحگاهي خود كه از راديو پخش مي‌شود به پوشش گسترده اقدامات كمپيني پرداخت كه طي آن ضد انقلاب خارج‌نشين در آن مي‌كوشد مانع از رأي‌آوري چهره‌هاي شاخص اصولگرايي در جريان انتخابات خبرگان رهبري شود. اين كمپين كه توسط يك اصلاح‌طلب فراري (الف. گ) سازمان‌دهي شده ضمن تخريب چهره آيات‌ عظام جنتي، يزدي و مصباح از مردم مي‌خواهد كه در انتخابات به اين چهره‌ها رأي ندهند. بي‌بي‌سي فارسي نيز در برنامه چشم‌انداز بامدادي چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ خود گزارش مفصلي از اين كمپين پخش و در آن عنوان كرد كه «در هفته‌هاي اخير، فراخواني در شبكه‌هاي مجازي به جريان افتاده كه موضوع آن، تلاش براي رأي نياوردن محمد يزدي، احمد جنتي و محمدتقي مصباح يزدي در انتخابات مجلس خبرگان است. اين فراخوان، در قالب دعوت از رأي‌دهندگان در تهران به رأي دادن به ۱۶ نفر «غير از» آقايان يزدي، جنتي و مصباح بوده تا با كاهش آراي آنها در مقايسه با رقبا، امكان حذف‌شان از فهرست نهايي ۱۶ منتخب تهران ميسر شود.» اين گزارش سپس گفت‌وگويي با حسين باستاني از روزنامه‌نگاران فراري اصلاح‌طلب كرد و در اين گفت‌وگو به واكاوي ابعاد مختلف اين كمپين پرداخت تا دين خود را به طور كامل به جريان ضد انقلاب ادا كند.
اما اين تنها يكي از اقدامات مداخله‌جويانه بي‌بي‌سي فارسي در انتخابات پيش رو است، چراكه اين شبكه به حمايت علني از ليست جريان اصلاح‌طلب نيز برخاسته و در تغيير رويكردي آشكار موضع خود را از تحريم انتخابات به سمت حضور گسترده در اين رويداد و رأي دادن به ليست يك جريان خاص تغيير داده‌ است؛ رويكردي كه پس از اعلام ليست جريان اصلاح‌طلب براي انتخابات مجلس حالتي علني به خود گرفت و با دعوت از كمال‌الدين پيرموذن از نمايندگان اصلاح‌طلب گذشته مجلس كه هم اكنون ساكن امريكا است، به تعريف و تمجيد از اين ليست برخاستند.

تمامي اين اقدامات شبكه بي‌بي‌سي فارسي در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبري در حالي است كه اين شبكه از نخستين روزهاي شكل‌گيري در 75 سال پيش همواره سياست اصلي خود را «نقش‌آفريني مضر» در برابر تحولات ايران قرار داده بود. از نقش اين رسانه در كودتاي 28 مرداد گرفته تا نقش شبكه تلويزيوني آن در ماجراي فتنه 88 همگي جزو اقداماتي است كه در پرونده اين رسانه دولت انگليس ثبت شده است.

حال به نظر مي‌رسد كه جريانات درون نظام كه توانسته‌اند از فيلتر شوراي نگهبان عبور كنند، ‌بايد در آستانه انتخابات ضمن واكنش به اين اقدامات ساختارشكنانه رسانه سلطنتي بريتانيا، با صراحت اقدام به مرزبندي آشكار با اين شبكه كنند.
منبع: جوان


کد مطلب: 474847

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/474847/دريغ-از-يك-اقتصاددان-درليست-سی-نفره-اصلاح-طلبان-دغدغه-اصلاح-طلبان-سیاست-یا-معیشت-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com