جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

انتقاد روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی از لیست اصلاح طلبان

پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 474843
می‌توان گفت که تلاش اصلاح‌طلبان برای تشکیل لیست انتخاباتی که نظر مردم را جلب کند با این نوع چینش ناکام مانده است چون مردمی که اخبار سیاسی را دنبال می‌کنند و درصدد هستند رأی هفتم اسفند خود را بر اساس اسامی لیست‌ها در صندوق رأی بیندازند اسامی ابتدایی این لیست خیلی توجه آنها را جلب نخواهد کرد.
انتقاد روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی از لیست اصلاح طلبان
به گزارش جهان به نقل از شفاف، روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی در گزارشی ضمن تاکید بر نارضایتی ها از لیست انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این لیست توان جلب توجه مردم را ندارد.

گرچه طی روزهای گذشته اخبار جسته و گریخته ای در خصوص نارضایتی بخش هایی از جریان اصلاحات از لیست مشترک با حامیان دولت ظهور و بروز کرد اما نحوه چینش لیست نیز مورد انتقاد حامیان دولت می باشد، بگونه ای که امروز روزنامه آرمان در گزارشی تاکید کرد که هنوز لبخند رضایت بر لبان اصلاح طلبان بابت این لیست، ننشسته است.

این روزنامه همچنین با پوشش نظرات مخالفین این لیست مبنی بر حضور افراد ناشناخته در آن به ماجرای چینش این لیست اشاره کرده و نوشت: نماد اصلاح‌طلبی لیست یعنی اولین اسم آن، محمدرضا عارف است که برای عموم مردم شناخته شده است اما فارغ از اصلاح‌طلب، اعتدالی یا حامی دولت بودن افراد، اسامی دیگری می‌توانست به دنبال نام عارف بیاید که نظر مردم را به سمت وزن فهرست جلب کند. انتخاب راهکار الفبایی که به نظر می‌رسد برای جلوگیری از حرف و حدیث‌های درون ائتلافی اتخاذ شده است، در این مقطع که دست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با ردصلاحیت‌ها بسته شده است، نمی‌توانست راهکار مناسبی در بستن لیست انتخاباتی باشد. وجود اسامی افرادی چون علی مطهری، علیرضا محجوب و دیگرانی از این دست بعد از نام عارف، می‌توانست به معرفی بهتر فهرست این ائتلاف کمک شایانی کند. حال آنکه این اسامی در میان نام دیگران گم شده‌اند.

این روزنامه در ادامه تاکید کرد: می‌توان گفت که تلاش اصلاح‌طلبان برای تشکیل لیست انتخاباتی که نظر مردم را جلب کند با این نوع چینش ناکام مانده است چون مردمی که اخبار سیاسی را دنبال می‌کنند و درصدد هستند رأی هفتم اسفند خود را بر اساس اسامی لیست‌ها در صندوق رأی بیندازند اسامی ابتدایی این لیست خیلی توجه آنها را جلب نخواهد کرد. شاید حتی در میان اهالی رسانه و سیاست نیز بسیاری از این افراد قابل شناسایی نباشند. به نظر می‌رسد، بهتر بود بستن فهرست انتخاباتی بر مبنای میزان شهرت افراد باشد و فهرستی با ترتیب میزان شهرت، در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار گیرد، تا مردم با دیدن 10 نفر ابتدایی این لیست، وزن فهرست را بالا دیده و به سمت رأی لیستی ترغیب و تشویق شوند. معرفی چهره‌های گمنام لیست‌ها با قرار گرفتن اسامی مشهور در ابتدای لیست و به دنبال آن، ارائه اسامی جدید، یکی از روش هایی است که می‌توانست در این میان مورد توجه و محل عمل قرار گیرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم به لیست رای میدن
حضرات حتی اگه همشونم تایید میشدن، 10 درصد بیشتر رای نمیاوردن.