پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قاچاقچی سوخت ۲.۷ میلیاردی جریمه شد

سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 472935
چهار پرونده تعزیراتی پس از بررسی احزار تخلف منجر به صدور حکم و ضبط کالا و جریمه شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در هفته جاری چند پرونده بزرگ قاچاق در شعب تعزیرات حکومتی کشور مختومه شد. در نخستین پرونده عاملان قاچاق ۸۴ هزار دلار ارز قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال به اتهام حمل و مباشرت در قاچاق ارز توسط شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان مریوان به ضبط ارز مکشوفه و پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. این رای در شعبه دهم تجدیدنظر تائید و اجرای حکم صادره قطعی شده است.

جریمه ۲.۷ میلیارد تومانی قاچاقچی سوخت

در پرونده دوم از یک دستگاه تانکر نفت کش ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق دارای بارنامه جعلی کشف کردند که پس از دستگیری قاچاقچی مشخص شد که نفت کش موردنظر ۲۹ بار سوخت از نوع نفت کوره در هر مرحله ۲۵ هزار لیتر بارگیری کرده که در استعلامات صورت گرفته از شرکت پخش فرآورده های نفتی هم این نظریه تایید شده است. همچنین علاوه بر پرونده متشکله در خصوص قاچاق نفت، پرونده تخلف دیگری به دلیل عرضه خارج از شبکه ۷۲۵ هزار لیتر سوخت با ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت. که در نهایت شعبه رسیدگی کننده با بررسی اوراق پرونده و اخذ اظهارات متهم اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان ۲۷ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد و طبق رأی شعبه، خودروی متخلف نیز به نفع دولت ضبط شد.

گفتنی است مطابق ماده ۵۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورت موجود نبودن عین کالا و یا ارز قاچاق، مرتکب حسب مورد علاوه بر محکومیت به مجازات‌های مقرر، به پرداخت معادل ارزش کالا و ارز نیز محکوم می‌شود. موارد خارج از اراده مرتکب در تلف کالا و ارز مشمول این ماده نمی‌شود.

حکم تعزیراتی قاچاقچی گوشی تلفن همراه صادر شد

بر اساس این گزارش در سومین پرونده، تعزیرات حکومتی بوشهر پرونده قاچاق گوشی تلفن همراه را بررسی و حکم نهایی را صادر کرد. در این پرونده قاچاقچی محموله ۵۶۷ گوشی تلفن همراه و ۲ هزار و ۳۴۰ قطعه نمایشگر تلفن در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز به ضبط کالا و پرداخت ۴ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

پرونده قاچاق شکلات و روغن زیتون

در جزئیات آخرین پرونده مطرح شده در تعزیرات حکومتی پرونده قاچاق مقادیری مواد خوراکی و پوشاک قاچاق (شکلات، اسمارتیز، روغن زیتون و پوشاک) در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات قزوین بررسی و پس از احراز تخلف، متخلف به پرداخت ۶۳۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه محکوم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *