دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

قاتل بی نظیر بوتو کیست؟

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 471530
«وقار چوهان» گفت: «بی نظیر بوتو » نخست وزیر اسبق پاکستان بدستور «بیت الله محسود» رهبر سابق طالبان پاکستان به قتل رسید.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «اکسپرس نیوز» خبر داد، «وقار چوهان» یکی از اعضای تیم تحقیقاتی پرونده قتل «بی نظیر بوتو» با حضور در دادگاه گفت: در ارتباط با قتل «بی نظیر بوتو» دو نفر دستگیر شدند، بعد از انجام تفتیش و بازرسی این دو نفر اعتراف کردند که بدستور «بیت الله محسود» رهبر سابق طالبان پاکستان بی نظیر بوتو را به قتل رساندند.  

وی در ادامه افزود: «اعتزاز شاه» و «شیر زمان» دو نفر از متهمان  قتل بی نظیر بوتو از شهر «دی آی خان» دستگیر شدند  و به شهر «راولپندی» آورده شدند. هر دو در اعترافات خود اعلام کردند که آنها بدستور بیت الله محسود، بی نظیر بوتو را به قتل رساندند.

وی در ادامه تصریح کرد: متهمان دستگیر شده دیگر از شهر راولپندی به نامهای «رفاقت»، «حسنین» و «عبدالرشید» اظهارات این دو متهم به قتل را تایید می کنند. جلسه بعدی دادگاه در ۸ فوریه تشکیل خواهد شد که در آن جلسه شهود و وکلای مدافع نیز حضور خواهند داشت.

 لازم به ذکر است ۲۷دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی «بی نظیر بوتو» رئیس حزب مردم و نخست وزیر اسبق پاکستان در یک حادثه تروریستی در «لیاقت باغ» شهر راولپندی در میان خیل هواداران خود در حالی که سرش را از ماشین بیرون آورده بود و برای آنها دست تکان می داد از ناحیه سر مورد هدف گلوله تروریستها قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *