جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۴۴

حمله دوباره هاشمی به شورای نگهبان

دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 471382
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، برخی ردصلاحیت‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ورود امام به کشور و در آغاز دهه فجر در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: در این مراسم خاطرات گذشته به نحوی احیا شد.

وی با اشاره به نقش مردم و امام در پیروزی انقلاب افزود: مردم با همدلی و وحدت به میدان آمدند و وارد خیابان‌ها شدند، از مساجد حرکت کردند و شعارهایی دادند؛ مردم با اعتماد و اکثریت قاطع در میدان‌های مبارزه حاضر شدند و در این شرایط که خداوند پیروزی حق را وعده داده است به مردم کمک کرد و این پیروزی محقق شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لازم است در اینجا به نکته ظریف قرآنی و تشابه شخصیتی و عملکردی امام راحل با حضرت موسی اشاره‌ای کنم.

هاشمی رفسنجانی گفت: حضرت موسی (ع) در دوره رژیم فرعون متولد شد زمانی که این رژیم فرزندان ذکور بنی‌اسرائیل را می‌کشت و فرزندان مونث را نگه می‌داشت، امام هم در شرایطی آمد که نزدیک به عصر پهلوی بود و پهلوی برنامه داشت، قرآن، محرم‌، امام حسین (ع)  و عزاداری‌ها را حذف و جامعه را سکولار کند،امام خمینی (ره) در چنین شرایطی رشد کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضرت موسی در آن شرایط آمد و در رود نیل غرق شد و به دست عمه فرعون از آب گرفته شد و خداوند محبت او را در دل فرعون قرار داد، حضرت موسی بزرگ شد و اولین اقدامش ضربه به طاغوت بود و بعد هم محکوم به اعدام شد و از سوی افراد خدا آگاه و مطلع شد که در خطر است. حدود 10 سال در بیرون از مصر در دامان یکی از انبیاء الهی رشد کرد و با دختر حضرت یعقوب ازدواج کرد و به مصر برگشت و دوباره در کانون خطر قرار گرفت.

وی ادامه داد: امام نیز چنین شرایطی را داشت و با طاغوت زمان خود با همکاری ملت انقلاب را پیروز و طاغوت را بیرون کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تا مردم به صورت هماهنگ به خیابان‌ها نیامدند نتوانستیم از شر رژیم پهلوی نجات یابیم، مردم انقلاب را پیروز کردند و شخص امام بالای سر همه مقدمات را فراهم کرد و مردم هم با اعتماد به امام با خیال راحت وارد میدان شدند.

وی افزود: پس از انقلاب دچار مشکلاتی شدیم که نقاط تفرقه ایجاد شد، کسانی که با هم بودند به تفرقه دچار شدند و اگر به این نقطه خوب و دقیق توجه کنیم دیگر نگران سرنوشت آینده نخواهیم بود و اگر تفرقه‌ها عمیق شود نباید منتظر تداوم انقلاب باشیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: در 12 سال اخیر دچار این تفرقه شده‌ایم که بد تفرقه‌ای است، راه‌ها بسیار عوض شد و حتی روحانیونی که نقشی در انقلاب نداشتند در این تفرقه دست داشتند، کار به اختلاف کشیده شد؛ دوران سختی داشتیم، منزوی و تحریم شدیم و ثروت ما در شرایطی که نفت در اوج قیمت خود بود از زمین خارج شد و نمی‌دانیم به کجا رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوباره مقطعی دیگر پیش آمد و زمینه وحدت ملت ایران ایجاد شد و اکثریت راه خود را یافتند و خداوند راه مبارزه را پیش پای ما گذاشت و دوباره دل‌ها به راه واقعی برگشت.

وی با بیان اینکه داریم به نقطه تعادل در منطقه دست می‌یابیم گفت: پس از جنگ تحمیلی به نقطه تعادل رسیدیم و سال‌ها پایداری داشتیم اما این نقطه تعادل به هم خورد و دوباره به آن نقطه نزدیک شدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برجام اشاره کرد و افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد که 6 قدرت جهانی که پشتوانه 90 درصد کل قدرت دنیا را دارند مقابل تیم مذاکره کننده ما که فقط حرف حق می‌زد و حربه دیگری نداشت قرار بگیرند و مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه همه دنیا به صلح‌جویی و آرامش‌طلبی ملت ما اعتقاد پیدا کردند گفت: ما می‌توانستیم همان روزهای جنگ تحمیلی بمب اتم بسازیم اما نساختیم حتی می‌توانستیم در جنگ عراق و کویت انتقام بگیریم اما وارد این مباحث نشدیم و به سازندگی پرداختیم و همه به صلح‌جویی ملت ایران پی بردند.

وی به نظریات مختلف در مورد برجام اشاره کرد و گفت: همه فهمیدند که منزوی بودن ایران به ناامنی منطقه می‌انجامد و نتیجه همان است که امروز در سوریه، افغانستان، پاکستان غائله تمام نشده و به تونس و نیجریه هم سرایت کرده است.

هاشمی رفسنجانی به تحریم‌های دهه اخیر کشور اشاره کرد و گفت: امروز توانستیم تحریم‌ها را رفع کنیم و دنیا هم قبول کرد که مذاکرات برای ایران پیروزی بی‌سابقه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه ایران ملت هوشیار و با تجربه‌ای دارد مدعی شد عده‌ای می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس. در حالی که اینها چیزی نمی‌دانند؛ ما بدون آنکه هزینه کنیم امکاناتی فراهم کردیم تا ترابری هوایی که تاخیر داشت، فرسوده بود و در بسیاری از مراکز دنیا جایی برای فرود نداشت با یک تصمیم و هزینه سرمایه‌گذاران خارجی نوسازی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما چهارراه ترانزیتی دنیا در زمین و هوا هستیم، گفت: همه دنیا امروز مایل به تعامل با ایران هستند.

وی افزود: این شرایط مناسب را مردم خلق کردند، مردمی که آگاه شدند و پای صندوق‌های رأی رفتند و دولتی که می‌توانست خطر آوردن جنگ بر سر کشور را اجرا کند، عوض کردند و دولتی مدبر بر سر کار آمد.

هاشمی رفسنجانی به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی که مردم نمی‌خواهند کسی هم نمی‌تواند باشد و این یک اصل اجتماعی روشن است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: لازم بود صلاحیت‌ها قبل از ثبت‌نام و آن هم در قالب نگرش‌های سیاسی بررسی شود نه اینکه اول بدون در نظر گرفتن صلاحیت واقعی اسم نویسی کنیم و سپس دنبال احراز صلاحیت باشیم.

وی افزود: باید اجازه داد مردم انتخاب کنند افکار عمومی کمتر از ما اشتباه می‌کند و اگر اشتباه کند خودشان جبران می‌کند.

وی افزود: امیدواریم نقطه تعادلی که با تیم مذاکره کننده و دولت و با حمایت رهبری ایجاد شده است پایداری دایم داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوست عزیز انگار یادتون رفته در زمان خود شما کمترین مشارکت مردم در انتخابات دیده شده ، به نظر میرسه خود شما کمترین مقبولیت را دارین !
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تا اوناییکه رد صلاحیتش کردنو رد صلاحیت نکنه اروم نمیشه
سام
Iran, Islamic Republic of
اینا میخوان با بلوند کردن برچسب یادگار امام واسه یک ساکت فتنه به برنامه هاشون برسن .. عجبا
ایشان نه حرف ازامام بزنند و نه از انقلاب چون ایشان الان دنبال کننده راه امام و انقلاب نیستد... فقط جایی که به نفعشان باشد درغیر این صورت همه همه محکومند .....و به زودی زود مردم هم درحق ایشان قضاوت خواهند کرد ....
راسته حرفاش
Iran, Islamic Republic of
این شخص در سال 88 نشون داد که هیچ ارزشی برای رای مردم قایل نیست
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی به شورای نگهبان: حواستان را جمع کنید که نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجتیه ای ها همه چیزتان را نابود کردند. من به شما آقایان علاقمندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله ای را می بینم تذکر بدهم.
خدا از عوامل تفرقه و فرزندان ضد ولایت و انقلاب آنان نگذرد .
دم هاشمی گرم ....احسنت
دم کسی گرم که می گفت دانشگاله ازاد مال ما و فرزندان ماست !!!!!؟؟؟؟
سرور
با سفسطه هاشمی باشد مهدی هاشمی هم عضو خبرگان رهبری باشد.همین!
درود بر هاشمی
عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند
عجب منطق دور از عقل، شرع و تجربه تاریخی است.
خود امام خودش را از مردم طلبکار نمی دانست چگونه است یک منتسب به امام خود را طلبکار نظام و مردم می داند آیا روح بزرگ امام با این امر موافق است؟!
باید همه تابع قانون باشند حتی شورای نگهبان و شواری محترم نگهبان باید از سیاست یک بام و دو هوا دست برداره نمیشه یه عده را بدون امتح-ان تاید و عده دگیه را رد کرد نمیشه سیلیقه اب بر خورد کرد
دور بر هاشمی
چرا تهمت ؟ چراااا دروغ؟
چرا الکی دارین به شورای نگهبان تهمت دروغ می بندین ؟؟ شورای نگهبان کی رو بدون آزمون قبول کرده ( خارج از آزمون اخیر و آزمون شهریورماه)
دوباره دروغی شبیه دروغ بزرگ تقلب داری از خودت در وکنی
تو رو به خدا بسه مردم دیه تحمل یه شلوغیه دیگه رو ندارن
درود بر هاشمی امید ملت اعتدالی و خار چشم افراطیون
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا افراطی تر از هاشمی ، در ایران اسلامی چه کسی را سراغ دارید؟
مشکل هاشمی هر چه هست انقلاب نیست و این رسم بسیار بدی است که دارد نهادینه میشود اگر کسی نوه امام را قبول نکرد ضد امام است ؟ اینهمه مهمل گویی چه معنی میدهد بابا دوره شما گذشته است و خودت را به در و دیوار و امام و نوه امام نچسبان
Iran, Islamic Republic of
هاشمی زنده است تا نهضت زنده است " امام خمینی"
Iran, Islamic Republic of
خوب به هر حال باد می وزه همیشه... مهم نیست به کدوم جهت.. مهم اینه که در جهت باد حرکت کنی
زنده باشی هاشمی خدایا تورا شکر که هاشمی را به ما عطا کردی .حرف حق یعنی هاشمی
آفاق
"ثروت مادرشرایطی که نفت در اوج قیمت بود برباد رفت و نمیدانیم کجا رفت"......میخاین یه سوالی از آقا مهدی بپرسید شاید بدونه!!!!!!!!!البته فقط شاید!!!!!!!!!
از این می سوزید که از حریم امام ره دفاع کرده و اسمش را می گذارید حمله به شورای نگهبان
حریم امام راه امامه نه بیتش
طبق فرمایش امام مخالف شورای نگهبان مفسد فی الارض است والسلام.
یعنی طبق صحبت خودت ، حاج اقا ، مردم در سال 88 با 24 میلیون اشتباه کردند ولی در سال 92 با 5٪ اختلاف با نفر بعد درست رفتار کردند !!!! امان از ... لجبازی !!!
Spain
آقاي هاشمي تعريف شما از مردم چيست؟ شما از كجا فهميدي مردم فلاني را ميخواهند؟ اگر به سبب و نسب باشد شما انتظار داري بچه هاي شما را هم با اين همه دسته گلي كه به آب داده اند تاييد صلاحيت كنند. تاريخ اسلام از اين نمونه ها زياد دارد.
تازه اگر به اين استدلال شما باشد كه سيدحسين خميني فرزند مرحوم آقامصطفي هم بايد تاييد صلاحيت شود حتي اگر امام او را طرد كرده باشد.
همون امامی که اینقدر داری سنگ حمایتش به سینه میزنی همون امام می فرمود اگر کسی بگوید شورای نگهبان کذا وکذا است همچین فردی فاسد است جناب هاشمی این تذهب...؟
ما هم به جبران اشتباهات گذشته شما آقای رفسنجانی را کنار گذاشتیم . شما به دنبال تربیت فرزندان خودت باشی بهتر است . راستی از فائزه چه خبر؟ آمریکا خوش می گذره بهشون . ساندویج های آمریکای خوشمزه است ؟
Romania
درود بر هاشمی رفسنجانی
Iran, Islamic Republic of
لا درود هاشمی
دوست
United States
سلام چرا ناراحت شدید ..
درود بر ايت الله هاشمى كه الحق والانصاف همه سخنانش حق و واقعيته
حاج آقای خاطره!
یه خاطره برام بگو !!!
امام خمینی (ره)
Germany
بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده‌است، چون نهضت زنده‌است .
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تازه حالا فهمیده چه بر سر ملت آورده ومی آورند
سعيد
کي گفته که حضرت موسي بادختر حضرت يعقوب ازدواج کرده . شما را چه شده است . چرا تاريخ رو عوض ميکنيد . حضرت موسي با دختر شعيب ازدواج کرده . لطفا اصلاح کنيد .
سعيد
تعجبه آقاي هاشمي از اين اشتباهات بکنه . اشتباه چاپيه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي حضرت موسي در رود نيل غرق شد !!!!!يعني مرد !!! پس چطوري زنده شد !!!
با دختر حضرت يعقوب ازدواج كرد يا دختر حضرت شعيب پيامبر ؟؟؟؟
مثل اينكه كهولت سن بر حافظه شما تاثير گذاشته !!!!
جناب هاشمی می فرمایند :شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، کسی نیست به ایشان بگوید که اعضاء شورای نگهبان 12 نفرند 6 فقیه و شش نفر حقوقدان که مطابق قانون اساسی فقهای شورای نگهبان را رهبری انتخاب و حقوق دانها توسط مجلس شورای اسلامی که هم حضرت اقا از جنابعالی با بصیرت تر ند و هم نمایندگان مردم در مجلسی که در راس امور است و ازهمه جهات به مراتب بالاتر وفهیم تر از دار و دسته جنابعالی
هاشمی صدای ملت است
تقی
مردم زمان امام چقدر شعار می دادند ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند!!!
ولی با وجود سن کمی که داشتم باور نمی کردم
چون وقتش برسه .پول پله ای باشه اهل کوفه هستن
هاشمی رفسنجانی به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند

حرف آقای هاشمی را تحریف نکنید اگر مسلمان هستید. ایشان گفتند حاج حسن آقا اشبه به امام هستند.
Sweden
من متوجه نميشوم كه ايشان أيا وكيل سيد حسنه يا اينكه فقط ميخواهد إز نام و نصب او استفاده شخصي خودش را بكند،يعني نوه امام خودش زبان ندارد اعتراض كند؟ يا اگر اعتراضي نميكند لابد مصلحتي ميبيند. ولي اينكه چرا اين اقا كاسه داغتر إز أشه و دنبال تهيه آتشه برأي معركه است واقعا جاي تعجب بسيار داره.