کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی "جهان‌نیوز"

اطلاعات جدید از استراتژی انتخاباتی روحانی/ فهرست اصلاحات باید به نفع لیست اعتدال کنار برود

30 دی 1394 ساعت 9:20

طی روزهای گذشته زمزمه‌های اعتراض سایر احزاب اصلاح‌طلب و نیز مخالفت جدی‌تر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه بالا گرفته است.


گروه سیاست جهان نیوزـ چندی پیش سایت تابناک به نقل از عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحلات اعلام کرد؛ رييس دولت اصلاحات و آقاي هاشمي‌رفسنجاني جلسات مشترکي با حسن روحانی داشته‌اند.

برخی اطلاعات نشان می‌دهد محتوای این جلسات، حول بررسی آرایش انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب و حامی دولت در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری بوده است. بر این اساس منابع آگاه می‌گویند رییس‌جمهور به دلایلی از جمله "بدنام بودن" برند اصلاحات و "به ثمر رسیدن برجام" که آن را حاصل تلاش‌های دولت یازدهم می‌داند؛ معتقد است، نه تنها اتحاد فهرست‌های اصلاحات و اعتدال معنایی ندارد بلکه این فهرست اصلاحات است که در لحظات آخر باید به نفع لیست اعتدال از رقابت‌های انتخاباتی کنار برود. زیرا حق آن است که سرمایه اجتماعی حاصل از برجام به پای اعتدالیون نوشته شود و نه جریان اصلاحات!

همچنین شنیده‌ها حاکیست حسن روحانی که مسئولیت برگزاری انتخابات پیش‌رو، بر عهده دولت اوست؛ اعتقاد دارد ابزار پیروزی در این انتخابات را به طور انحصاری در دست دارد؛ بنابراین سران اصلاحات باید به دستاوردهای او احترام گذاشته و زمینه را برای شکل‌گیری مجلس هم‌سو با دولت فراهم کنند.

چندی پیش، سخن‌گوی حزب نزدیک به روحانی نیز طی اظهاراتی این نوع نگاه را به نوعی تأیید کرده بود.

غلامعلی دهقان، سخن‌گوی حزب اعتدال و توسعه به روزنامه آرمان گفته بود: «اینکه اشاره می‌کنید ما به اصلاحات نزدیک شدیم، واقعیت این است که آنها به ما نزدیک شدند. اکنون اصلاح‌طلب‌ها دارند حرف‌های ما را می‌زنند»

طی روزهای گذشته زمزمه‌های اعتراض سایر احزاب اصلاح‌طلب و نیز مخالفت جدی‌تر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه بالا گرفته است.


کد مطلب: 468766

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/468766/اطلاعات-جدید-استراتژی-انتخاباتی-روحانی-فهرست-اصلاحات-باید-نفع-لیست-اعتدال-کنار-برود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com