جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شناخت ۶ اصل ضروری دراصلاح سبک‌زندگی

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 467416
یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: برای رسیدن به سلامتی باید به ۶ اصل ضروری، آب و هوای پاک، رعایت اصول تغذیه، خواب و بیداری به‌اندازه، ورزش و استراحت کافی، بهبود شرایط روحی و روانی و پاکسازی اصولی بدن و در یک کلام،"اصلاح سبک زندگی" توجه کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ناصر رضایی پور درباره طب سنتی اظهار داشت: بسیاری از نظام‌های بهداشت و درمان در کشورهای پیشرفته دنیا، نگاهی راهبردی و راهگشا به مکاتب طب سنتی و مکمل دارند.

به گفته وی سازمان جهانی بهداشت نیز سندهای راهبردی در زمینه رویکرد به این مکاتب و استفاده از آنها برای گسترش بهداشت در جهان، منتشر می‌کند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: انواع مکاتب طب سنتی و مکمل، نگاهی متفاوت به مفاهیمی چون «تندرستی» و «بیماری» دارند که مبتنی بر احترام به طبیعت، به رسمیت شناختن تفاوت‌های فردی انسان‌ها (که در طب ایرانی به آن «مزاج» می‌گوییم)، نگاهداشت تندرستی و کمک به «طبیعت» و نیروهای درونی انسان برای درمان مشکلات است.

رضایی پور گفت: امروزه در همه‌جای دنیا، نگاه ویژه‌ای به استفاده از گیاهان و مواد طبیعی در درمان وجود دارد؛ چرا که هر چه انسان به سوی طبیعت بازگردد، عوارض درمان‌ها کاهش می‌یابد و روش‌های درمانی، زودبازده‌تر، ارزان‌تر، دردسترس‌تر و کم‌عارضه‌تر خواهند بود.

وی اضافه کرد: اما باید دانست که پیشگیری از بیماری‌ها، با گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی آغاز نمی‌شود بلکه از دریچه نگاه طب ایرانی، برای رسیدن به تندرستی و نگاهداشت آن، باید سبک زندگی درستی داشت و در این راه باید به ۶ اصل ضروری، آب و هوای پاک، رعایت اصول تغذیه، خواب و بیداری به‌اندازه، ورزش و استراحت کافی، بهبود شرایط روحی و روانی و پاکسازی اصولی بدن توجه کرد.

این دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: این ۶ اصل و در یک کلام، «اصلاح سبک زندگی»، می‌تواند در پیشگیری از هر بیماری‌ نقش اساسی و روشن داشته باشد؛ این نقش را می‌توان از پیشگیری از همه‌گیری‌های بیماری‌های ساده‌تر تا بیماری‌های سخت و دشوار علاج دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *