پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴

شهاب‌مرادی:"اینانلو" یک سازمان بود

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب: 466138
حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی در مراسم ختم مرحوم محمدعلی اینانلو گفت: اینانلو خود یک سازمان بود و همیشه بیقرار طبیعت ایران بود و خوبی‌های اطرافیان همیشه جزو ذکرهای او به حساب می‌آمد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مراسم ختم مرحوم محمدعلی اینانلو در مسجد بلال صدا و سیما با حضور شخصیت‌ها، ورزشکاران و دوستداران طبیعت برگزار شد.
 
در مراسم ختم مرحوم اینانلو؛ حجت‌الاسلام و المسلمین شهاب مرادی به‌عنوان خطیب این مراسم با ذکر خصوصیات مرحوم اینانلو گفت: اینانلو همیشه بی‌قرار طبیعت ایران بود و به‌واقع خود یک سازمان به حساب می‌آمد.
 
حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به خاطرات خود با مرحوم اینانلو عنوان کرد: در برخی برنامه‌ها که با آقای اینانلو و آقای شهیدی‌فر بودیم و مابین برنامه‌ها نیز صبحانه‌ای می‌خوردیم وی بسیار خوش‌مشرب بود و جالب این بود که همیشه نیز خوبی‌های اطرافیان و دوستان خود را بر زبان داشت.
 
وی با تأکید بر یکی از خصوصیات مرحوم اینانلو که همیشه خوبی‌های دیگران را ذکر می‌کرد و دغدغه جان حیوانات را داشت، افزود: اسلام واقعی هم همین است چون اسلام دین مهربانی است و بارها نیز در اسلام به مهربانی با حیوانات توصیه شده است.  خود مشاهده می‌کردم که مرحوم اینانلو وقتی می‌شنید حیوانی تلف شده است بسیار ناراحت می‌شد.
 
حجت‌الاسلام مرادی در ادامه درباره توصیه‌های اسلام درباره طبیعت، گفت: در اسلام توصیه شده است که حتی وقتی گندم‌ها را درو می‌کنید همه آن جمع نشود زیرا مقداری برای پرندگان گذاشته شود و یا توصیه‌های بسیاری درباره مراعات با اسب و شتر و همه موارد در اسلام به آن پرداخته شده است.
 
وی با اشاره به کاریکاتورها و اخباری که در این چند روزه درباره مرحوم اینانلو منتشر شده است، گفت: در کاریکاتورها مشاهده کردم که حیواناتی را کشیده‌اند که از رفتن و فوت مرحوم اینانلو ناراحت شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام مرادی در خاتمه مراسم ختم مرحوم اینانلو توصیه‌ای کرد و گفت: زمانی که فردی را خاک می‌کنند باید گفته شود "خدایا، ما جز خوبی از او چیزی ندیدیم و اگر گناهی هم داشته بین تو و خود بنده‌ات بوده است و او را ببخش!".
 
به گزارش تسنیم، در مراسم ختم مرحوم اینانلو، شخصیت‌ها، هنرمندان و ورزشکاران از جمله حمید استیلی، فردوسی‌پور، سوخته‌سرایی - قهرمان کشتی، سینایی - کارگردان، آرش نویدی - ورزشکار، محمودی، هومن جوکار (مدیر پروژه بین‌المللی یوزپلنگ آسیایی)، برادران صفاریان، شهیدی‌فر، جاویدنیا و بسیاری از دوستداران طبیعت و شاگردان اینانلو حضور یافته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *