جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

تحریم کالاهای ایرانی در عربستان

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 465498
طبق اخبار شنیده شده از آخرین تصمیمات عجولانه مسئولان سعودی، واردات کالاهایی ایرانی به عربستان ممنوع اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، ظاهرا تجارت کمرنگ ایران و عربستان در حووزه های مختلف اقتصادی به صفر خواهد رسید و دیگر سعودی ها قصد دارند هیچ کالایی از ایران وارد نکنند.

بر اساس این گزارش در ۳ سال گذشته تجارت کم جان ایران و عربستان چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود که شیب مثبت آن به سمت کشورمان ایران ثبت شده بود و حدودا ۷۰ درصد این مبلغ به صادرات کشورمان به عربستان تعلق داشت.

لازم به ذکر است آمار گمرک نشان می دهد که میزان صادرات ایران به عربستان در ۱۰ ماهه نخست سال قبل، میزان صادرات ایران به عربستان مقداری بهبود یافت و به ۱۱۰.۴ میلیون دلار رسید و در مقابل عربستان تنها حدود ۳۹.۵ میلیون دلار کالا به ایران وارد کرد. برمبنای این گزارش در ۱۰ ماهه سال قبل، تراز مثبت تجاری ایران با عربستان به مراتب افزایش یافت و به بیش از ۷۰ میلیون دلار رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسفندیار
احمدی نژاد کجایی؟
عربستان هم ما را تحریم کرد
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
دوستان بازار روغن نباتی ایران تحت نظر شرکت صافولا با نرخی در حد 90% است . مردم خودشان این شرکت استعمارگر را بیرون بیاندازند
به درک