جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ریاست مجمع از وزیر ورزش سلب میشود!

ریاست مجمع با کفاشیان با حفظ حق رای؟

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 465467
در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال ریاست مجمع فدراسیون به طور مشخص به رییس فدراسیون محول شده است و دیگر وزیر ورزش ریاست آن را بر عهده ندارد.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، طبق بند 7 ماده 22 اساسنامه فدراسیون فوتبال، رییس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند در حالی که این بند در اساسنامه پیشنهادی به این صورت تغییر یافته است، «رییس فدراسیون فوتبال به عنوان رییس مجمع بدون حق رای در جلسات شرکت و مجمع را اداره می‌کند».
 
بنابراین در اولین نکته باید اشاره کرد که در اساسنامه پیشنهادی غیرمصوب به طور قطع کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون رییس مجمع خواهد بود و وزیر ورزش و جوانان به هیچ وجه شانسی برای این سمت ندارد.
 
نکته دوم این است که علیرغم سلب مسئولیت ریاست مجمع فدراسیون فوتبال از وزیر ورزش هم‌چنان گودرزی به عنوان یکی از اعضای مجمع در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حق رای دارد.
 
بنابراین علی کفاشیان هرچند به عنوان سمت نایب رئیسی‌اش در AFC و نیز ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC، عضو کمیته اجرایی (هیات رییسه) کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در اساسنامه قبلی دارای حق رای بود اما مطابق اساسنامه پیشنهادی از حق رای برخوردار نیست و این اتفاق درحالی رخ خواهد داد که با حذف بند 16-1 توسط اعضای مجمع موافقت شود.
 
در بند 16 – 1 اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال آمده است که «هر فرد ایرانی که به عضویت کمیته‌های اجرایی کنفدراسیون یا فیفا انتخاب شده و مشغول انجام وظیفه باشد در طول دوران عضویت خود، عضو مجمع فدراسیون خواهد بود».
 
در نهایت اگر با حذف بند 16-1 اساسنامه فعلی موافقت نشود کفاشیان علی رغم اینکه رییس مجمع خواهد بود، کماکان از حق رای به عنوان کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برخوردار است. ممکن است کفاشیان یا فدراسیون فوتبال اعلام کنند که رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی آینده به اختیار رای نخواهد داد اما پرسش این است که آیا اصلاح اساسنامه با این اوصاف نمی‌تواند در آینده مشکلات مجامع انتخاباتی فدراسیون را دوچندان کرده و شائبه تاثیرگذاری رییس مجمع بر نظر اعضا را دوچندان کند؟ هرچند به نظر می رسد که حذف بند 16-1 به این دلیل بوده که حق رای کفاشیان در مجمع انتخاباتی پیش رو از وی سلب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *