کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

58روزانتظار برای نتیجه یک آزمون استخدامی

14 دی 1394 ساعت 7:24

از زمان اعلام نتایج اولیه تا کنون 58 روز سپری شده است و هم‌چنان خبری از منتشر شدن نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نیست.


به گزارش جهان به نقل از فارس، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور ماه برگزار شد و 178 هزار نفر متقاضی در این آزمون شرکت داشتند.
 
نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 16 آبان ماه سال جاری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و پذیرفته شدگان از 20 آذر ماه با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش از چگونگی انجام بررسی مدارک خود مطلع شدند.
 
پس از بررسی مدارک قرار شد تا نتایج نهایی ظرف مدت زمان کوتاهی اعلام و آموزش یکساله این افراد در دانشگاه فرهنگیان آغاز شود که از زمان اعلام نتایج اولیه تاکنون 58 روز سپری شده است و هم‌چنان خبری از منتشر شدن نتایج نهایی آزمون نیست.
 
فانی: بخشی از هزینه‌های آموزش توسط داوطلبان آزمون پرداخت می‌شود
 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در تاریخ 9 دی ماه اعلام کرد: «دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای پذیرفته شدگان از اواسط آذرماه در دانشگاه فرهنگیان شروع خواهد شد».
 
فانی در خصوص ارقام شهریه این افراد گفت: «هنوز رقم دقیق اعلام نشده است، البته بخشی از هزینه‌های دوره یکساله را خود آموزش و پرورش تأمین می‌کند و بخش دیگر توسط دانشجوها پرداخت خواهد شد. در تلاشیم بخشی که به عهده داوطلبان است به حداقل برسد. اکنون در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم».
 
آموزش و پرورش پیش بینی خالی ماندن ظرفیت‌ها را کرده بود؟
 
به گزارش فارس، گفته می‌شود با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش پذیرش بوم از بوم در این آزمون استخدامی لحاظ شده است، لذا بسیاری از ظرفیت‌های این آزمون پس از بررسی های انجام شده، خالی مانده است.
 
سوال اینجاست، آیا آموزش و پرورشی که چنین آزمونی برگزار کرده است پیش بینی اینکه امکان دارد برخی ظرفیت‌ها خالی بماند را انجام داده بود؟ مسلماً اگر چنین پیش بینی انجام شده بود شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.
 
سلیمی جهرمی: بخشی از ظرفیت‌ها خالی ماند
 
محمدحسین سلیمی جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا ظرفیت نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شد؟»، اظهار داشت: یک مقداری از ظرفیت خالی بود که تقریباً تکمیل می‌شود؛ مقداری از ظرفیت باقی می‌ماند و به هر میزان که این ظرفیت تکمیل شد، اعلام می‌کنیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا از میزان پنج هزار نفر حدود 4800 نفر از ظرفیت تکمیل شده است؟»، خاطرنشان کرد: بله، همینطور است اما عدد قطعی نشده است؛ بخشی از ظرفیت‌هایی که خالی بود تکمیل شد و بخشی باقی مانده است که تا یکی دو هفته آینده اعلام می‌کنیم.
 
هزینه‌های 12 تا 14 میلیون آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان
 
محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در 16 آذرماه گفت: «هزینه برگزاری دوره آموزشی یک ساله که احتمالا از دهه آخر آذر برای پذیرفته شدگان استخدامی وزارت آموزش و پرورش آغاز می شود، 12 تا 14 میلیون تومان خواهد بود».
 
به گزارش فارس، جدا از عدم اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، بحث هزینه‌های آموزش این افراد در دانشگاه فرهنگیان هم مطرح است.
 
افرادی که از دورترین مناطق کشور در طرح بوم از بوم وزارت آموزش و پرورش شرکت داشتند چطور می‌توانند مبالغ سنگین و هنگفتی تا 14 میلیون تومان را برای آموزش یکساله در دانشگاه فرهنگیان پرداخت کنند؟ حتی اگر این میزان بسیار کمتر هم باشد، باز هم شاید پرداخت آن برای برخی افراد آسان نباشد.
 
8 میلیارد و 500 میلیون بابت ثبت نام از متقاضیان دریافت شد
 
البته در شرایطی هزینه دوره‌های آموزشی پذیرفته‌شدگان نهایی در سرجمع ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان عنوان شد که هزینه‌های ثبت‌نام و شرکت در این آزمون هم 48 هزار تومان برای این افراد آب خورد که اگر این مبلغ را در 178 هزار شرکت کننده در آزمون ضرب کنیم، مبلغ هنگفت 8 میلیارد و 500 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.
 
به گزارش فارس، به نظر می‌آید آموزش و پرورش در ماجرای آزمون استخدامی این وزارتخانه با عدم بررسی کارشناسی و دقیق طرح «بوم از بوم»، هم بدقول در اعلام نتایج شد و هم نتوانسته ظرفیت استخدامی را تا این لحظه تکمیل کند؛ ضمن اینکه زمان برگزاری دوره‌ها و هزینه‌ها کلاس‌ها نیز هنوز در ابهام قرار دارد.


کد مطلب: 465413

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/465413/58روزانتظار-نتیجه-یک-آزمون-استخدامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com