دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

درخواست یک جمهوری‌خواه درباره تحریم ایران

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 465187
نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس این مجلس خواستار معرفی فردی به عنوان هماهنگ‌کننده اجرای «برجام» و امور تحریمی ایران شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رئیس این مجلس، خواستار معرفی سمتی در کنگره، برای نظارت بر اجرای برجام شده است.

این سمت، به نوشته خانم «ایلنا رز لتینن»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا با سمت هماهنگ‌کننده اجرای برجام در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که «استفان مول» عهده‌دار آن است موازی و متناظر خواهد بود.

«لتینن» در این نامه‌ به تاریخ ۱۸ دسامبر که نسخه‌ای از آن روز شنبه در پایگاه «نیوزمکس» منتشر شده خطاب به «پاول رایان»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا می‌نویسد: «مایلم از این فرصت استفاده کرده و پیشنهاد ایجاد سمت "مشاور ارشد سیاست‌های تحریمی و هماهنگ‌کننده امور ایران برای کنگره" را مطرح کنم.»

این نماینده جمهوری‌خواه، قبلاً رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بوده و در سال‌های گذشته ارائه‌کننده چندین طرح قانونی برای تحریم ایران بوده است.

او خاطرنشان کرده معرفی این سمت، ضمن کمک به کنگره برای نظارت بر اجرای «برجام» اعمال تحریم‌ها علیه موسسات و افراد ایرانی را تسهیل خواهد کرد.

طرح اخیر کنگره آمریکا برای ایجاد تغییراتی در قانون «معافیت از روادید» که با امضای اوباما به قانون تبدیل شد به دلیل مخالفت با برخی بندهای «برجام» با مخالفت‌های گسترده‌ای در ایران رو به رو شده است.

مطابق این قانون، شهروندان ۳۸ کشور «دوست آمریکا» که پیشتر می‌توانستند بدون اخذ روادید تا سقف ۹۰ روز وارد خاک آمریکا شوند، در صورت سفر به ایران، سوریه، عراق یا سودان در ۵ سال گذشته بایستی فرایندهای اخذ روادید را طی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *