دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱
۲
نجابت:

وام خرید خودرو سبب دلالی در این حوزه می‌شود/ دولت به شعارهای مبارزه با فساد خود عمل کند

جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 464825
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید شعارهای خود را درباره مبارزه با فساد عملی کند، گفت: وام خرید خودرو در بخش تولید هزینه نشده و سبب دلالی و واسطه‌گری در بخش خرید خودرو می‌شود.
وام خرید خودرو سبب دلالی در این حوزه می‌شود/ دولت به شعارهای مبارزه با فساد خود عمل کند
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید شعارهای خود را درمورد مبارزه با فساد عملی کند، گفت: وام خرید خودرو در بخش تولید هزینه نشده و باعث ایجاد دلالی و واسطه‌گری در بخش خرید خودرو می‌شود.

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور، گفت: دولت باید ریسک‌پذیری خود را در ارتباط با مسائل اقتصادی بالا ببرد و با آن محافظه‌کارانه برخورد نکند.

وی ادامه داد: دولت باید به‌طور جد برخورد با برخی اقشار از جمله مفسدین اقتصادی را در دستورکار خود قرار دهد تا بتوان یک اقدام جدی در ارتباط با این حوزه انجام داد و اینکه کار به گونه‌ای پیش رود که همه راضی باشند و چهره مسالمت‌آمیزی به نمایش گذاشته شود، کارها به خوبی پیش نمی‌رود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید شعارهای خود را در ارتباط با مبارزه با رانت و مفاسد اقتصادی عملی کند و اقدامات شجاعانه‌ای را در این باره صورت دهد که این مسئله بدون ریسک‌پذیری ممکن نیست.

نجابت در پایان با اشاره به وام ۲۵ میلیونی برای خرید خودرو، خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص‌یافته برای خرید خودرو، مستقیماً برای بخش تولید هزینه نمی‌شود و بازار دلالی و واسطه‌گری را در بخش فروش خودرو رونق می‌دهد؛ چراکه افرادی با دریافت این تسهیلات، خودرو خریداری کرده و بعد در بازار به فروش می‌رسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرف حضرت عالی را در خصوص دلالی قبول ندارم ولی عرض می کنم که وقتی یک خودرو پراید که بیشترین و گران ترین ماده به کار رفته آن نسبت به وزنش آهن آلات است و ارزش گران ترین آهن که همان ورق باشد کیلویی زیر 1000 تومان است (البته قیمت جهانی آن ) چرا در کشور ما این وسیله با قیمت کیلویی 30000 تومان به مردم فروخته می شود و دولت از چنین صنعتی همانند صنعت فولاد حمایت می کند
خب کی باید مبارزه کنه؟