پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

حمایت پاکستان از تمامیت ارضی سوریه

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 463361
اعزاز چودری گفت: پاکستان مخالف دخالت نیروهای بیگانه در سوریه است و از تمامیت ارضی سوریه حمایت می کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از «داون نیوز» خبر داد، «اعزاز چودری» دبیر کل امور خارجه پاکستان در پارلمان این کشور خطاب به شورای امور خارجه اعلام کرد: پاکستان از تمامیت ارضی سوریه حمایت میکند و مخالف بر اندازی حکومت بشار اسد در سوریه است.

او در ادامه گفت: پاکستان با دخالت نیروهای نظامی بیگانه در خاک سوریه مخالف است.

لازم به ذکر است پاکستان از آغاز جنگ در سوریه موضعی بی طرفانه اتخاذ نموده است اما این موضع جدید دبیر کل امور خارجه پاکستان در مورد بحران سوریه نشان از تغییر در سیاست خارجی اسلام آباد دارد.

با اعلام تشکیل ائتلاف ۳۴ کشور اسلامی ضد تروریسم از سوی عربستان سعودی در ابتدا پاکستان اعلام کرد که ریاض بدون هماهنگی های لازم نام پاکستان را در این لیست مورد نظر قرار داده است اما بعد از چندی «قاضی خلیل الله» سخنگوی» وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که پاکستان رسماً جزو این ائتلاف است و درباره جزئیات همکاری پاکستان در این ائتلاف تصمیم گیری می شود.

«سر تاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان اعلام کرده است: عدم حضور برخی از کشورهای اسلامی در این ائتلاف ضد تروریسم بویژه ایران و سوریه باید در محافل بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *