کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری زاکانی از جزئیات پرونده کرسنت

۱۳ سر‌فصل فساد در کرسنت، ‌میلیارد‎ها‌ دلار خسارت به ایران زد

از پخش اسناد نفتی کرسنت ممانعت می‎کنند

3 دی 1394 ساعت 9:04

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل بیش از ۵۰ میلیارد دلار خسارت و عدم نفع در اسناد نفتی کرسنت دیدیم، گفت: چرا دبیرخانه شورای امنیت ملی از پخش این اسناد ممانعت می‎کند.


گروه سیاست جهان نیوز ـ  علیرضا زاکانی در جمع مردم ولایتمدار شهرستان گرگان اظهار کرد: اگر به راستی امام(ره) از سال ۱۳۴۲ به ابعاد با شناخت دقیق و عمیق اسلام نمی‎پرداخت آیا امروز انقلاب باقی می‎ماند.

وی تصریح کرد: امروز باید بیندیشیم که اگر امام(ره) در برابر استکبار نمی‎ایستاد و خود و اطرافیانش را می‎دید و از مستضعفین حمایت نمی‎کرد و برای انقلاب اسلامی هزینه نمی‎کرد امروز از انقلاب اسلامی خبری بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امام عزیز ما قیام نمی‎کرد آگاهی نمی‎بخشید مردم را به میدان نمی‎آورد آیا از انقلاب اسلامی رد پایی باقی مانده بود، گفت: امام(ره) در برابر کسانی که تحجر را پیشه کرده بودند و با ابقاء فساد به دنبال زمینه سازی ظهور می‎گشتند ایستاد و مردم را بیدار کرد.

زاکانی با بیان اینکه امام(ره) سینه خود را سپر بلاها کرده بود، گفت: اگر امام(ره) لحظه‎ای تردید می‎کرد و در برابر شاه ستمگر کوتاهی می‎کرد آیا ما امروز چنین دستاوردهایی داشتیم و یا اگر مثل گذشته کشور با ده‎ها هزار مستشار اداره می‎شد و از ما حق توحش می‎گرفتند امروز در چنین جایگاهی بودیم.

وی افزود: امام(ره) در برابر کسانی که می‎خواستند ایران را پاره‌پاره کنند و با نام مذاهب به دنبال اختلاف مذاهب بودند، بزرگان ما را به شهادت رساندن بعد از انقلاب مثل کوه ایستاد و بعد از آن نیز خداوند عنایت کرد و این پرچم به دست خلف صالح این امام(ره) مقام معظم رهبری سپرده شد.

رهبری عمود خیمه‎ای در برابر نظام سلطه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنانی که به دنبال نظارت و شورایی کردن رهبری هستند آیا با خود اندیشیده‎اند عمود خیمه‎ای که در برابر نظام سلطه ایستاده است رهبری است، گفت: آیا آنها فکر نکردن با این صحبت‎ها چه کسانی را خوشحال خواهند کرد.

زاکانی با بیان اینکه تا به امروز چه کسی از مکتب امام(ره) دفاع کرده و در راستای تحقق و مکتب امام(ره) گام برداشته جز رهبری کسی دیگری است، گفت: آن روزی که زمزمه‎های فساد و اشرافی‎گری در کشور ما شروع به رشد در دوره سازندگی کرد چه کسی بیدار باش داد و به مسئولان تذکر داد که مراقب فساد و اشرافی‎گری باشید.

وی با بیان اینکه کسانی که با دستان خالی و با انتظارات بالا در دهه هفتاد بر قدرت نشستند خودشان را اولویت قرار دادند، افزود: توجه به تبعیض فقر و فساد از کجا منشاء گرفته که امروز اولویت نخست نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انور سادات همه پیشینه و عزت مصر را در برابر استکبار فروخت و امروز در خیابان‎های قاهره بیش از ۳ میلیون نفر در خیابان‎ها و قبرستان‎ها می‎خوابند، گفت: ملت مصر ملت بی‎تمدن و بی‎فرهنگی نبوده و در بین اعراب مصر جایگاه ممتازی دارد اما حاکمان کوتاه نظر ملت مصر را به جایی رساندند که در زیر تیغ استبداد در حال قربانی دادن است.

زاکانی با بیان اینکه اگر امروز آمریکا به دنبال خدمت به کشوری بود کشوری را انتخاب می‎کرد که بیشتر در جلویش خم و راست می‎شود، افزود: باید اندیشید چرا یک عده‎ای در کشور در مسیری که ملت رشید ایران که همه وجود آمریکا از کینه این ملت مملو است و همه سران آمریکا از وجود این ملت ناراحت هستند و به جز نابودی این ملت و اسلام راضی نیست چرا خود را به خواب زدند.

وی با بیان اینکه برخی به واقعیت‎ها توجه ندارد، گفت: ما حرف امروز این افراد را باور کنیم یا گذشته آنها را، آن زمانی که این افراد در قدرت نیستند به دنبال بحران‎زیستی و ایجاد بحران آفرینی هستند تا حق ملت را مثل فتنه ۸۸ پایمال کنند و در قدرت یا با ایجاد خفقان شرایطی را ایجاد می‎کنند که کسی حق فهمیدن نداشته باشد و یا بحران‎سازی می‎کنند.

دبیرخانه شورای امنیت ملی پخش اسناد نفتی کرسنت را ممنوع کرده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مفاسد نفتی باید بررسی شود که چه کسی قراردادهای نفتی را امضاء کرده است، گفت: اسناد آن دست ماست و چرا دبیرخانه شورای امنیت ملی از پخش اسناد نفتی کرسنت را ممنوع کرده است.

زاکانی با بیان اینکه به ما می‎گفتند که اگر این اسناد منتشر شود حمید جعفر که مدعی ماست استفاده می‎کند، گفت: ۱۲ تا ۱۳ سر فصل فساد در کرسنت است و میلیارد‎ها دلار به ما خسارت زدند و به دروغ می‎گویند این گازی که می‎سوخت گاز سر چاه بود و ما می‎خواستیم گاز سر چاه را بدهیم و پول خلق کنیم.

وی با بیان اینکه اینها به مردم دروغ می‎گویند و لایحه گازی ایجاد کردند، گفت: حداقل بیش از ۵۰ میلیارد دلار خسارت و عدم نفع زدند و چه کسی باید پاسخ دهد و باید پرسید آقای زنگنه و جناب آقای روحانی چرا به منافع ملت توجه نکردید.

زاکانی با بیان اینکه امروز که پرونده پی‌ام‌دی در حال بسته شدن است چرا حجت‌الاسلام هاشمی مطرح می‎کند که در سال ۱۳۶۰ ایران به دنبال بمب اتمی بوده است و آیا از مطرح شدن این موضوع آمریکایی‎ها خوشحال نمی‎شوند، افزود: یک عده که علم فتنه را بلند کردند امروز به این نتیجه رسیدند که اگر تنها مجلس را تصرف کنند مثل مجلس ششم کاری از پیش نخواهند برد و امروز به دنبال مجلس خبرگان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت: اگر در ماجرای برجام نکات مطرح شده در نامه مقام معظم رهبری اجرا نشود کشور آسیب سختی خواهد خورد.

زاکانی با بیان اینکه ما از جنگ بیزاریم و ما هیچگاه به دنبال جنگ نبودیم، گفت: اما اگر روزی دشمن به کشور و انقلاب اسلامی چنگ اندازی کند ایستادگی خواهیم کرد و قلم پای دشمن را خواهیم شکست.

وی به فشارهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دهه هفتاد زمانی که مقام معظم رهبری اقتصاد غیر نفتی را مطرح کرد تکنوکرات‎ها لبخند زدند و به مقام معظم رهبری گفتن مگر می‎شود اقتصادی بدون نفت داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وضعیت اقتصادی وزیران و مسئولان دهه ۱۳۷۰ مشخص است و باید پاسخگو باشند که وزیرانی که امروز هزاران میلیارد سرمایه دارند از کجا آوردند.

زاکانی به اجرای قانون سال ۱۳۳۷ « از کجا آوردی» تاکید کرد و گفت: امروز کسانی که به دنبال حل مشکل فساد در جامعه هستند چرا راست با مردم سخن نمی‎گویند و چرا توهم‎های خود را به مردم القاء می‎کنند.
منبع: فارس


کد مطلب: 463281

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/463281/۱۳-سر-فصل-فساد-کرسنت-میلیارد-ها-دلار-خسارت-ایران-زد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com