سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۵
۱۱

جناب ظریف توجیه نکنید! امضای اوباما نقض برجام است

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب: 463256
نامه کری یک اعلام سیاست توسط دولت آمریکا است، باید ببینیم این سیاست چگونه اعمال می‌شود. اگر عین قانون کنگره اجرا شود این به معنای نقض برجام خواهد بود.
جناب ظریف توجیه نکنید! امضای اوباما نقض برجام است
به گزارش جهان، وزیر امور خارجه گفت اگر قانون کنگره اجرا شود به معنای نقض برجام است.

محمدجواد ظریف در کنفرانس مطبوعاتی با همتای مغولستانی و ظریف درباره نامه کری درخصوص مصوبه جدید کنگره آمریکا گفت: ما با دولت آمریکا به عنوان نماینده کل آمریکا برخورد می‌کنیم و کاری به کنگره و قوانین آن نداریم. خود دولت آمریکا باید مشکلات داخلی‌اش را حل کند. تصمیمات داخلی نمی‌تواند تعهدات یک کشور را از دوش آن بردارد.

وی افزود: نامه کری یک اعلام سیاست توسط دولت آمریکا است، باید ببینیم این سیاست چگونه اعمال می‌شود. اگر عین قانون کنگره اجرا شود این به معنای نقض برجام خواهد بود.

یادآور می‌شود مشروط کردن نقض برجام در صورت اجرای قانون کنگره، دور از واقعیت است و نفس امضا رئیس‌جمهور اوباما پای این مصوبه نقض برجام محسوب می‌شود و اساساً این امضا به مفهوم ابلاغ برای اجرای برجام می‌باشد. این قانون به منزله گذراندن تحریم جدید علیه ایران و بالا بردن ریسک سفر برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله اروپایی محسوب می‌شود.

براساس این قانون، شهروندان ۳۸ کشور جهان که برای تجارت یا گردشگری می‌توانستند مدت ۹۰ روز را بدون داشتن روادید در آمریکا سر کنند، حال اگر طی ۵ سال گذشته به این ۴ کشور سفر کرده باشند، باید برای سفر به آمریکا در صف دریافت روادید قرار بگیرند.

در بند ۲۹ برجام که هدف از آن جلوگیری از ایجاد مانع برای تجارت با ایران با روش‌هایی به جز تحریم است، آمده است: اتحادیه اروپایی و دولت‌های عضو و همچنین ایالات متحده، منطبق با قوانین خود، از هرگونه سیاست با هدف خاص تأثیرگذاری منفی و مستقیم بر عادی‌سازی تجارت و روابط اقتصادی با ایران، در تعارض با تعهداتشان مبنی بر عدم اخلال در اجرای موفقیت‌آمیز این برجام، خودداری خواهند کرد.

علاوه بر این، در بند ۲۶ از برجام آمده است: «ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص شده در پیوست ۲ به عمل خواهد آورد.»

تصویب تحریم جدید علیه ایران درحالی است که هنوز هیچکدام از تحریم‌های ضد ایرانی لغو نشده است.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
فرانسوی ها گفتند آمریکا داره برجام را نقض می کنه و در رفتارش صداقت نداره بعد بعضی ها نمی دونم چرا اسرار دارند که...!
آگاه
سلمنا که طبق متن برجام، این مصوبه تا زمانیکه اجرا نشده ،نقض برجام محسوب نشود ولی مقام معظم رهبری طی نامه ای مبنی بر پذیرش مشروط برجام فرمودند: «ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.»/
Norway
یک روشی بنام راه بیانداز جابینداز را بطور ملموس و مکرر مشاهده می کنیم . یکی از ابزارهای مهمی که در این قضیه استفاده میشود خود را به نشنیدن زدن است . این برادرمان که تحت عنوان اگاه نظر گذاشته اند کاملا درست می فرمایند . از این واضح تر ؟ افکار عمومی بایستی مخالفت کنند و پشتیبان رهبری باشند . از برخی ها بیش از این انتظار نمی رفت . اینها امدند و نظریه خود را مطرح و به پیش بردند . این فرضیه - که انشالله نظر حامیانش خیر بوده است - جواب نداده است . با توجیه فلان معاون و وزیر که کرارا در صدا و سیما حرف های تکراری میزنند قضیه رفع رجوع نمی شود .
یزدان
بخدا همه اینها تحقیر ما ایرانیان هست
این دولت تا جایی پیشرفته که دیگر نمی تونه برگرده
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز شما به جز کیهان منبع دیگه ای ندارید !!!
چگونه به سخنان آمريكا اعتماد مي كنند در حالي كه سند مكتوب را نقض مي كند!!!!!!!!!!!!به قول معروف:خوبي كري آنست كه هرچه شب گويد صبح نه آنست!!!!!!!!!!!!!!!باز اعتماد كتيد تا همه ملت متوجه سياست نيابتي شما شوند!!!!!؟؟؟؟
غیور
کسانی که به خداوند و کلام " یا ایهاالذین آمنوا لا تتخذالکافرین اولیاء من دون المومنین ایبتغون عندهم العزة فان العزة لله جمیعا " باور ندارند و نشستن بر سر سفره ی شیطان را به جلب رضایت رحمان ترجیح می دهند به روشنی آفتاب آشکار است که عاقبتی جز فلاکت و عذاب برای خود و زحمت و گرفتاری برای ملت رقم نخواهند زد.
سید
مردم خود رای دادن. خود کرده را تدبیر نیست.
کاش باورمان میشد که رای دادن بازی نیست که همینجوری با دیدن یک کلید فرتتتت رای بدیم!
فرت رأی بدیم؟!!!
داداش من با دیدن کلید از خنده روده بر شدم. به اونایی بگو که با دیدن کلید امیدوار شدن این کلید آهنی، همون کلید حل مشکلاته!
آخه یک کلید آهنی تو جیب قبا کلید حل مشکلات کشوره؟! مگه فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی هست؟ مگه میشه؟! مگه داریم؟!
مهدی
در خصوص نحوه برخورد دولت یازدهم با آمریکا و تحریم هایی که بعد از برجام گذاشته میشود داستان زیر را حضورتان ارسال میکنم : نقل است که روزی طلا فروشی مشاهده میکند که یک نفر نقابدار چند روز مراقب رفت آمدهای او به مغازه میباشد کمی با خود فکر کرد و گفت بگذار ببینم منظورش چیست ، بعد از چند روز نقابدار وارد مغازه میشود و درب را میبندد مغازه دار میگوید بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار اسلحه میکشه و داد میزنه که بی حرکت طلا فروش باز هم میگوید بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار شیشه ویترین رو میشکنه و همچنان عربده میکشه طلافروش باز هم میگه بگذار ببینم منظورش چیه ، نقابدار یک گونی بزرگ به طلا فروش میدهد و میگوید تمام طلاها را داخل گونی بریز طلا فروش در حالی که طلاها را داخل گونی میریخت میگفت بگذار ببینم منظورش چیه پس از اینکه نقابدار تمام پول و طلاهای مرد طلافروش را برداشت رفت طلافروش به خودش گفت هرچه فکر میکنم باز هم نفهمیدم که منظورش چی بود !!