پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
فانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

آزمون استخدامی فرهنگیان در سال آینده

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب: 463236
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سیاست بومی‌گزینی در پذیرش نیرو به‌طور جدی اعمال خواهد شد، گفت:‌ آموزش و پرورش سال آینده استخدام نیرو خواهد داشت.
به‌ گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم گردهمایی معاونین پژوهش و برنامه‌ریزی استان‌ها در محل باشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران در خصوص سیاست بومی‌گزینی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و خالی ماندن برخی ظرفیت‌ها، اظهار داشت: سیاست جدی آموزش و پرورش پذیرش نیرو از بوم برای بوم است و در شروع کار ممکن است در برخی مناطق با توجه به جنسیت مورد نیاز ما نیروی لازم وجود نداشته باشد. 
 
وی افزود: آموزش و پرورش سیاست پذیرش از بوم برای بوم را دنبال می‌کند؛ چرا که ا گر این سیاست اعمال شود، نیروهای باتجربه در مناطق محروم باقی می‌مانند و کیفیت آموزش در این مناطق ارتقاء پیدا خواهد کرد. 
 
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در پذیرش دانشگاه فرهنگیان و استخدام 5 هزار نیرو سیاست بومی‌گزینی را اعمال کردیم.
 
فانی در خصوص جذب 14 هزار نیرو در آموزش و پرورش در سال آینده عنوان کرد: در این رابطه صحبت‌های کلی را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم و برای سال آینده استخدام نیرو خواهیم داشت اما هنوز تعداد آن به‌صورت قطعی مشخص نیست. 
 
وی افزود: آزمون استخدامی بعدی را زودتر برگزار خواهیم کرد و در این خصوص در حال مذاکره هستیم و به محض اینکه آمار دقیق مشخص شود آن را اعلام خواهیم کرد. 
 
* درخواست آموزش و پرورش از کمیته اضطرار برای آنکه تعطیلی مدارس تنها راه مقابله با آلودگی هوا نباشد
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان اظهار داشت: ما نیز با این موضوع موافق هستیم اما برای تمام مسئولان کشور سلامت دانش‌آموزان مهم است اما از مستولان درخواست می‌کنیم اقدامات دیگری را برای مقابله با آلودگی هوا انجام دهند و تمام اقدامات را منوط به تعطیلی مدارس نکنند که این درخواست را در کمیته اضطرار هوا نیز مطرح کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *