يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۰

ساکنان شهرها هدف حمله هسته‌ای آمریکا

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 463223
براساس اسناد نیروی هوایی ارتش آمریکا که به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده است، در دهه ۱۹۵۰ در صورت وقوع جنگ با شوروی، علاوه بر مراکز نظامی و صنعتی، «جمعیت» ساکن از شهرها نیز جزو اهدافی بودند که بایستی به صورت نظام‌مند نابود می‌شدند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از نیویورک‌تایمز خبرداد: لیست اهداف حملات هسته‌ای آمریکا در سال 1959 که به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده است، نشان می‌دهد که برخی شهرها با تمام جمعیت آن‌ها به طور مشخص جز این فهرست اهداف بوده‌اند.
 
به گزارش نشریه نیویورک‌تایمز، برای اولین مرتبه، اداره آرشیو اسناد ملی آمریکا فهرست تفصیلی اهداف احتمالی مدنظر ایالات متحده برای بمباران هسته‌ای در صورت وقوع جنگ با شوروی را منتشر کرد که شامل اهداف مختلفی در سرزمین‌های شوروی،‌ شرق اروپا و چین می‌شود.
 
این فهرست در برگیرنده اهداف متعددی برای اجرای «نابودی نظام‌مند» در شهرهای عمده است، از جمله 179 هدف در مسکو، 145 هدف در لنینگراد و 91 هدف در برلین شرقی. در حالی که بسیاری از اهداف شامل تأسیسات صنعتی، ساختمان‌های دولتی و مواردی اینچنین است، برای هر کدام از شهرها عبارت «جمعیت» نیز درج شده است.
 
ویلیام بور، تحلیلگر ارشد آرشیو امنیت ملی آمریکا که در دانشگاه جورج واشنگتن مستقر است گفت: «این موضوع مرا آشفته کرد، اینکه ببینید مراکز جمعیتی نیز به عنوان هدف تعیین شده‌اند».
 
وی که متخصص تاریخ هسته‌ای است گفت که بر این باور است که این فهرست شامل تفصیلی‌ترین فهرست اهدافی است که نیروی هوایی آمریکا تاکنون منتشر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *