جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۹
ظریف:

اگر قانون کنگره اجرا شود به‌معنای نقض برجام خواهد بود

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 463150
وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه میزبان همتای مغولستانی خود بود.
اگر قانون کنگره اجرا شود به‌معنای نقض برجام خواهد بود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف پس از دیدار با «لوندگ پوروسورن» همتای مغولستانی خود در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: در طول چهار سال گذشته گفتگوهای خوبی با مغولستان در زمینه‌های مختلف داشتیم به‌ویژه در حوزه کشاورزی معدن و انرژی دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم با توجه به مشترکات زیادی که بین دو کشور وجود دارد امکان گسترش روابط در همه زمینه‌ها وجود داشته و بتوانیم از این فرصت برای افزایش صلح و ثبات در منطقه استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه مغولستان نیز گفت: سال آینده چهل و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و مغولستان را جشن خواهیم گرفت.

پوروسورن گفت: امروز حوزه‌های گسترده‌ای از همکاری را از منظر سیاسی و اقتصادی بررسی کردیم.

وزیر خارجه مغولستان حوزه کشاورزی و صنعت نفت را به‌عنوان پتانسیل‌های همکاری ویژه بین دو کشور معرفی کرد.

ظریف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: وزارت خارجه دیپلماسی اقتصادی را به‌عنوان یکی از اهداف خودش انتخاب کرده است. گرایش پیشین وزارت خارجه امنیتی اقتصادی بود که باید به گرایش توسعه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: عملکرد سفارت‌خانه‌ها را بر اساس کمک آنها به اقتصاد مقاومتی طرح‌ریزی کرده‌ایم. سفارت‌های ما تسهیل کننده روابط بین بخش خصوصی و قسمت‌های دولتی هستند که می‌خواهند در کشورهای خارجی فعالیت کنند.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: کار ما محدود به بخش اقتصادی نخواهد بود، اولویت ما همسایگان و بحران‌هایی هستند که برای حل آنها تلاش می‌کنیم.

ظریف درباره نامه کری در خصوص مصوبه جدید کنگره آمریکا گفت: ما با دولت آمریکا به‌عنوان نماینده کل آمریکا برخورد می‌کنیم و کاری به کنگره و قوانین آن نداریم. خود دولت آمریکا باید مشکلات داخلی‌اش را حل کند. تصمیمات داخلی نمی‌تواند تعهدات یک کشور را از دوش آن بردارد.

وی افزود: نامه کری یک اعلام سیاست توسط دولت آمریکا است، باید ببینیم این سیاست چگونه اعمال می‌شود. اگر عین قانون کنگره اجرا شود این به‌معنای نقض برجام خواهد بود.

ظریف گفت: من هم مثل شما در اخبار شنیدم که گروهی از نمایندگان به شورای عالی امنیت ملی نامه نوشته‌اند. در جلسه بعدی کمیسیون نظارت این نامه اگر قرار باشد اعلام شود ارایه و بررسی خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: هیئت نظارت است که باید پس از ارایه گزارش ما درباره عملکرد طرف مقابل در نهایت تصمیم بگیرد که شرایط ما چگونه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمو جواد توروخدا بيدار شو.....اگه اجرا بشه يعني چي؟ بابا قانونه قانون ميفهمي قانون شد تو آمريكا تموم شد رفت . به چه اميدي هستي آخه
سعید
فکر کرد آمریکا ایرانه که مجلس تصویب کنه ودولت اجرا نکنه. قانونی که در مجلس آمریکا تصویب بشه رئیس جمهور جرئت اجرا نکردن آن را ندارد.
جالب اینجاست که رئیس دولت هم امضا داده
جالبه که هیچ نظری علیه نظرات قاطبه اعضا گفته نشده هنوز،واقعا این مصوبه هه جای ماسمالی نداره
Iran, Islamic Republic of
اجرا شود؟!!!
ماس مالی در دولت بیداد می کند.
قانون شد رفت، این دولت آمریکا اجرا نکند دولت بعد اجرا خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
طرف خودش به زور اجازه نمیده که کدخدا از کولش بیاد پایین
اینقدر که اینا به آمریکا اعتماد دارن ملت آمریکا به دولتش نداره

...
محمد
Iran, Islamic Republic of
وزارت امور خارجه چگونه نا مه جان کری را قبول می کند ولی آنها نامه مقام معظم رهبری را که اعلام کرد بمب اتمی حرام است را قبول نمی کنند این چه دیپلماسی است .آقای روحانی پاسخ دهید
آخه مردک!
مردم را چی فرض کردی؟؟
قانون وضع کرده اند و امضا کرده اند که اجرا نکنند؟؟!!
شما اگر راست می گویی بگو برجام تا لغو این قانون اجرایی نمی شود!! آخه جرات اینکارها را هم نداری.... صبر مردم هم حدی داره!
قانون نوشتند که اجرا کنند ننوشتند که نگاهش کنند !
Iran, Islamic Republic of
اينكه گفته شود اگر قانون کنگره اجرا شود به‌معنای نقض برجام خواهد بود بي معناست چونكه صرف اعلام اين محدوديت بطور نا خواسته تاثيرش بر اقتصاد را مي گذارد و افرادي كه به خاطر مواجه شدن با اين محدوديت ها از سفر تجاري يا اقتصادي يا علمي يا درماني و يا توريستياز سفر به ايران اجتناب ميكنند همان نتيجه تحريم را خواهد گذاشت.
بنظر من راهش این بود که مجلس به فرمایش رهبری، راه سوءاستفاده از برجام را سد می کرد که البته با مدیریت اصلاح طلبانه و وکیل الدوله ای لاریجانی این امر و خواسته مهم رهبری به عنوان مصوبه مجلس، محقق نشد.
منتظر
مجلس؟!! کدوم مجلس؟!!!
جمع رهروانیها و اصلاحطلبا و کارگزارانیها و جامعتین که سر وته یه کرباس هستند را میگی؟
اینا دستشون تو یه کاسه است
مجلسی وجود نداره
میثم
Iran, Islamic Republic of
یکی نیس بهش بگه آخه .. خندون....یعنی چی که ما با دولت آمریکا برخورد میکنیم و کاری به کنگره نداریم....
داداش...خود دولت آمریکا هم این رو تایید میکنه....اجرا هم میکنه....
خودشون رو زدن به نفهمی...یا مردم رو نفهم فرض کردن؟
کامران
آخه آدم عاقل !
قانونی که رئیس جمهور امضاء کنه ، میتونه اجرا نکنه؟؟؟!!!
سیاستمدار کار کشته تو لبخند بزن بلکه کری دلش بسوزه
باقالیه باقالی !
پ نه پ جناب ظریف!
کنگره تصویب کرده !
اوباما امضا کرده !
می خوان توش باقالی بپیچن سر ختم فناوری هسته ای مون باقالی بدن به ملت ایران!
والله والله‌والله جک گفتن هم حدی داره......!!!!!!!!!!
محسن
از ماست که بر ماست

این اولشه و این داستان همچنان ادامه دارد