جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام زمان برگزاری رزمایش نداجا

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 462199
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش این نیرو در اول و دوم دی‌ماه در شرق تنگه هرمز خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش فرماندهان نیروی دریایی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در بحث برقراری امنیت در عرصه دریا سنگ تمام گذاشته‌ایم، اظهار داشت: برای برقراری امنیت تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم و به ویژه در عرصه دریا موفق بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه امنیت کامل در عرصه دریا برقرار شده است، گفت: آنهایی که به دنبال بر هم زدن امنیت تنگه هرمز بوده‌اند، کاملا ناامید هستند و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در جهت برقراری امنیت در منطقه و به ویژه در مناطق حساس اقدام می‌کند.

دریادار سیاری در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره جمله آقای ولایتی که گفته ایران محوری برای پایداری و صلح در منطقه است، چیست؟ گفت: این سخن را تایید می‌کنیم؛ نمونه‌های عینی آن را در منطقه می‌بینیم و همه اینها موید این امر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ایران در جهت برقراری امنیت در منطقه چه تلاش‌هایی می‌کند؟ افزود: ایران در جهت برقراری امنیت در منطقه تلاش می‌کند و آنچه می‌تواند در زمینه دریا و در جهت کمک به کشورهای منطقه انجام دهد، انجام داده و کمک مستشاری به دولت سوریه نیز در راستای برقراری امنیت است و همکاری‌های دیگری که در جهت برقراری نظم و امنیت در عراق انجام می‌شود نیز به همین صورت است.

دریادار سیاری یادآور شد: از آنجا که دریا برای همه کشورهای منطقه حائز اهمیت است و تجارت جهانی و تعامل همه کشورهای منطقه در این حوزه انجام می‌شود، لذا باید امنیت کامل داشته باشیم و تلاش کردیم این امنیت را در دریای خزر، تنگه هرمز و دریای عمان داشته باشیم و تعاملات و رفت و آمدها در اینجاها به راحتی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما همیشه گفته‌ایم که می‌توانیم با همه کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اطراف دریای عمان و شمال در تعامل باشیم و با همکاری امنیت را به صورت صددرصد برقرار کنیم، گفت: پیام ما در رزمایش‌های مختلف همواره صلح و دوستی به کشورهای منطقه بوده و این رزمایش‌ها برای بالا بردن سطح روابط در منطقه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایشی در تنگه هرمز خبر داد و افزود: اول و دوم دی‌ماه رزمایشی در شرق تنگه هرمز برای کمک به کشتی‌هایی که در منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد و ما بدون همکاری سایر کشورها در برقراری امنیت در بخش دریا اقداماتی را کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که ایران چقدر به کشتی‌ها در زمینه امنیت کمک می‌کند؟ اظهار داشت: کشتی‌هایی که در منطقه حرکت می‌کنند در امنیت کامل هستند؛ فقط در خلیج عدن و دریای سرخ ناامنی‌هایی وجود دارد که خیلی از کشورهای جهان برای برقراری امنیت کشتی‌های تجاری خود در آنجا نیرو دارند؛ ایران نیز تا به امروز نزدیک به ۳ هزار کشتی را به سلامت از این منطقه عبور داده و برای کمک به کشورهای دیگر کوتاهی نکرده‌ایم و تاکنون به ۲۲ یا ۲۳ کشتی سایر کشورها کمک رسانده‌ایم.

دریادار سیاری با بیان اینکه هفته گذشته با هیئت چینی دیدار داشتیم، از دیدار با هیئت‌های عمانی و هندی در این هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی همکاری با کشور کویت در سطح دریایی را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *