چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۶
۷۱
تحلیل پیرهادی در باب کاندیداتوری سیدحسن "خمینی"؛

حضور مستقلانه فارغ از بیان، در تعامل با همه دلسوزان انقلاب محقق خواهد شد

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 462071
حال که این شخصیت، قصد ورود به عرصه خبرگان رهبری دارد حتما باید این ملاحظات را بیش از قبل رعایت کند. وگر نه مردم متدین و انقلابی ما نمی پذیرد شخصی بدون موضع نسبت به شرایط حساس، سرنوشت ساز و بزنگاه ها در همچنین عرصه ای وارد شود.
حضور مستقلانه فارغ از بیان، در تعامل با همه دلسوزان انقلاب محقق خواهد شد
گروه سیاست جهان نيوز ـ محسن پیرهادی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در یادداشتی با عنوان «چند سطری در باب کاندیداتوری سیدحسن "خمینی"» نوشت:

۱. همگی باید پناه ببریم به خدا از اینکه در مدح و ذم افراد، افراط و تفریط کنیم و جانب تقوا را رعایت نکنیم. در عصر رسانه، بلادرنگی و مانایی محتوا از مهمترین مشخصات ارتباطات در دنیای مجازی است، پس چنانچه مطلبی منتشر کنیم، در کمتر از ثانیه و با مسامحه برای همیشه در فضای مجازی می ماند. حال اگر نسبتی ناروا یا ناسزا به کسی بدهیم، محاسبه عقوبت آن دیگر به دست بشر میسر نیست.

۲. سید حسن "خمینی" آمد، مصطفوی است و خمینی. اما اگر کسی با غرض او را مصطفوی بنامد و خمینی قلمداد نکند حسابش با عدل الهی.

۳. جایگاه امام راحل (ره) در قلوب مردم ایران اظهر من الشمس است. جایگاه سید احمد نیز بلند و عالی است چرا که منتسب به امام بود و از آن مهمتر در خط امام و بعد هم در خط رهبر معظم انقلاب. همان سید احمدی که اینگونه وصیت کرد:"به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است ."

۴. سید حسن خمینی نوه امام است. وقتی ۱۴ خرداد می شود باید او را یکی از صاحبان عزا دانست و حتما رعایت حرمت صاحبان عزا واجب است. وی منتسب است به امام و در این شکی نیست لیکن در خط امام و رهبر بودن یقینا مهم تر و اولی است نسبت به نوه امام بودن. این بدان معنا نیست که وی در این خط قرار ندارد. همراهی و هم خطی در شرایط عادی و معمول، ملاک سنجش افراد نیست بلکه این وضعیت باید در بزنگاه ها و بحران ها احراز شود. به عنوان مثال می بایست موضع فرد در برابر فتنه، شفاف، به موقع و فعالانه صورت پذیرد. چرا که فتنه ۸۸ و نتیجه آن در آخرین روزهایش، گناهی نابخشودنی بود به واسطه ضربه جبران ناپذیری به نظام و انقلاب اسلامی که خمینی بزرگ و شهدا آن را بنیان نهادند.

حال که این شخصیت، قصد ورود به عرصه خبرگان رهبری دارد حتما باید این ملاحظات را بیش از قبل رعایت کند. وگر نه مردم متدین و انقلابی ما نمی پذیرد شخصی بدون موضع نسبت به شرایط حساس، سرنوشت ساز و بزنگاه ها در همچنین عرصه ای وارد شود. به علاوه حضور مستقلانه فارغ از بیان، در تعامل با همه دلسوزان مملکت و انقلاب محقق خواهد شد.

۵. صلاحیت علمی و شرایط شرکت نیز می بایست از طرف اهل آن که قانونگذار مشخص کرده تعیین شود و نظرات سایرین ملاک عمل نخواهد بود.

مطالب پیش گفته نافی نقد منصفانه نیست و صد البته می بایست هر شخص یا گروه در معرض انتخاب مردم نقد شوند ولو از نزدیکان بزرگان باشند تا سره از ناسره مشخص شود و این توقعی است که جامعه از نخبگان دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجیدزاده
Iran, Islamic Republic of
حرمت امام زاده را اول متولی باید نگه دارد. امیدوارم خناسان بی آبرویی که می خواهند از آبروی خمینی کبیر و خاندانش برای خود اعتباری بسازند نتوانند در خارج کردن نوادگان خمینی کبیر از خط خمینی و رهبر معظم انقلاب موفق شوند. این هم فقط با هوشیاری خاندان خمینی مقدور است اگر نه...
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر سید حسن در انتخابات خبرگان شرکت کنه از خط امام خارج شده؟؟؟؟یا نه حالا شرکت میکنه اشکالی نداره ولی از جناح شما شرکت کته؟؟؟ خب این بر هر عاقلی واضحه که جناح اصولگرا سالهاست که از خط امام خارج شده و فقط داره نونشو میخوره و این اصلاح طلبان هستند که در خط امام و انقلاب باقی موندن.راستی تا حالا فکر کردین چرا خانواده های اکثر بزرگان انقلاب در مقابل شما هستند؟خانواده بهشتی،مطهری،رجایی،اشرفی اصفهانی،دستغیب و....
خانواده بزرگانی که فرموده اید خود را در مقابل ما میدانند دلیلش این هستش که انقلاب رو ارث خانوادگی خودشون میدونند و این در حالی است که خود اون بزرگان همچون ادعایی نداشتند و برای همینه که در مقابل کسی نیستند تنها انقلاب را ارث پدری خودشون میدونند و لذا در مقابل آنهایی قرار میگیرند که انقلاب را ارث خانوادگی کسی نمیدونند ،
جدی به این قضیه اصلا فکر میکردید ؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناسی که گفتی خانواده بزرگان انقلاب رو ارث خودشون ... بهتره مواظب حرف زدن و افاضه کلام خود باشی زیرا تهمت سنگینی به گردنت افتاد . اگر اعتقاد به قیامت داری بترس .والسلام
وقتی نتانیاهو گفته که اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند یعنی از خط امام و ولایت فقیه منحرف شده اند .
Iran, Islamic Republic of
از خودت جوک در نیار .
United Kingdom
هیچ وقت همچین حرفی نزده اینو اصولگراها از خودشون دراوردن
ایرانی
Germany
چه ربطی داره . پس فردا نتانیاهو ممکنه هر چی بگه ملاک مگر نتانیاهو است. همین نتانیاهو مگر دوره ریاست جمهوری خاتمی یا رفسنجانی قربون صدقه می رفت؟ مگر همان موقع هم ایران تحریم نبود؟ برادر اگر اینطوریه شما می گی که نتانیاهو به راحتی می تونه حک.مت رو به جون هم بندازه با دو تا کلمه وقتی ببینه حرفاش اینجا سند نظام شده....
خیانتی که اصلاح طلبان در فتنه 88 به مملکت و نظام کردند قابل فراموشی نیست و خسارتی بیش از 8 سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کردند و خط امام و ولایت فقیه مبارزه با استکبار جهانی و شیطان بزرگ است که متاسفانه اصلاح طلبان بدنبال حذف شعار مرگ بر امریکا و تعامل با شیطان هستند !
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما که عاقلشونی وای به حال بقیه تون.
کی بود که شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" رو میداد؟؟؟ بقیه شعار هاتون رو فراموش کردی؟؟؟
مجتبی
تو هم هیچ فکر کردی همه ی این بزرگان هم خط ما هستند

البته از نظر شما بچه هاشون از خودشون مهمترهستند
سینا
Iran, Islamic Republic of
تاریخ راهنمای روشن هر انسان حق بینه
اینکه خانواده ی بزرگان انقلاب الان جلوی انقلاب هستند چیز عجیبی نیست در صدر اسلام هم همین اتفاق برای امیرالمومنین علی ع افتاد کسانی چون طلحه - زبیر - عمر و فرزندان ناپاکشون حتی عایشه که همسر پیامبر بود و خیلی از بزرگان دیگه جلوی امام ایستادند.
جدا که عمق فکری تو از یک بچه تازه متولد شده هم کمتر است . از کی تا حالا خانواده ها اصل شدند و بزرگان فرع . دوما کی گفته اگر بزرگی در مسیر حق و درست بود لزوما خانواده اش هم در مسیر حق اند آنهم تازه بعد از مرگش که دیگر نظارتی برخانواده خود ندارد . سوما مگر داستان حضرت نوح علیه السلام و فرزند خلاف کارش رانشنیدی . .. . از همه اینها گذشته حضرت علی علیه السلام می فرماید حق را بشناس تا اهلش را بشناسید نه اینکه بر اساس تئوری مسخره شما راه تشخیص حق از خانواده بگذرد!!!!!!!!!!! آخرشم اینه که تا دیر نشده یک تجدید نظر اساسی در همه ارکان زندگی خودت بکن چون به عقیده من تو از اونایی هستی که هر کاری میکنند و هر چیزی میگویند برعکسش درسته . عین همفکرای سیاسی ات .
یک دوست
United States
سلام دوست عزیز اولاً جناحی فکر نکنید کلاه خود را قاضی کنید و بفرمایید اتفاقات سال 88 واردوکشی خیابانی به نفع امام و انقلاب بود یا به ضرر. حال موضع افراد در قبال این موضوع اگر شفاف نباشد نشان دهنده بی ثباتی فکر اوست. یا قبول دارد فتنه ای بوده یا آنرا فتنه نمی داند این را باید مشخص و واضح بگوید. تا مردم در مورد او قضاوت کنند.
نکته بعد در مورد افرادی که مثال زدید بسیاری دیگر هستند که در مسیر اهداف پدران و دیگر شهدا هستند و اصولاً امام زنده را نیز همانند امام راحلمان دوست و قبول دارند.
نگاهتان را نسبت به موضوعات باز کنید و با دقت آینده را رصد کنید
ممنون
United States
نگرانی از کاندیدا شدن سید حسن خیلی جدیه ولی من نمیتونم بفهمم چرا اینهمه آدم کاندید شدن یکیشم سید حسن. اگه دقیق علت نگرانیتونو بیان میکردین هم برا خودتون هم برای مردم خوب بود
علت نگرانی ما بازی خوردن سید حسن از فتنه گران و خام حرفهای سران فتنه شدن است .
Iran, Islamic Republic of
با كانديد شدن يك نفر كه مشكلي پيش نمياد برادر شما نگران خودتونين
Iran, Islamic Republic of
بازی خوردنی نیست .
Iran, Islamic Republic of
يعني شما نگران سيد حسن هستين؟ بايد باور كنيم؟
رضا
سلام
کاندید شدن فرزند خمینی افتخاری است برای ما اگر صلاحیتش باشه و انشاءالله که داره ولی هندوانه زیر بال و پرش گذاشتند و علامه نامیدند و چون نوه امام می باشد و توانش را دارد و پس اصلح هست کسانی که پشت سرش پناه گرفته اند خطشان عوض شده مهم می باشد وگرنه سید حسن خمینی هم یکی از ایرانی ضمناً خطش را صراحتاً مشخص نکرده اگر در خط رهبری ست پس گوش به حرف رهبر باید بدهد مثل اینکه ایشان هم از خواص می باشد که رهبری بارها گفته خواصها موضعشان را در مقابل فتنه 88 مشخص کنند و ایشان هنوز انجام نداده پس نگویند ما هنوز به فرمان رهبر هستیم ؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
علت اينه كه امام خانواده خود را از ورود در مسايل اجرايي كشور نهي فرموده اند.
United States
یوسف آل خمینی خوش آمدی
محفوظ
باید دید در پشت سر سید حسن خمینی چه عمر و عاصهایی پناه گرفته اند وگرنه او هم مث همه انسانها که در این مملکت در حال زندگی کردن می باشد و عده ای هم خارج نشینی مثل شما که فقط منتظر تفرقه انداختن و از آب گل آلود ماهی گرفتن می باشید شما کسانی هستید که اصلا انقلاب را و مملکت ایران را قبول ندارید اگر داشتید به این مملکت خدمت میکردید کنار گود نشستید و میگویید لنگش کن برو به تفرج خودت فکر کن همون در آغوش گرم روباه مکار باشید تا ببینید چه اتفاقی پیش می آید
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی سرت میشه اسمتو بنویس بگیم برات بادیگارد بزارن تا اسرائیل ترورت نکنه .
سید حسن خمینی یه مجتهده یعنی از من و شما کمتر میفهمه؟؟؟؟؟؟؟
الحمدلله که اختلاس هم نکرده. البته احتمالا برا همین رد صلاحیتش میکنن
Iran, Islamic Republic of
یعنی محسن پیرهادی باید برای خبرگان رهبری و کاندیداهایش تعیین تکلیف کند! چه طور بعضی ها به خود جرات میدهند در باب همه سخن بگویند!
میدونم پخش نمیکنید ولی خوب حرفمو میگم.
ایشان نظر خود را گفتند و برای کسی تعیین تکلیف نکرد بلکه سخن حقی بود که ارزش گفتن داشت
همینطور که تو به خودت جرات میدی در همه بابی سخن بگی و به حرف هرکس که خوشت نیومد بتازی !
چه تعیین تکلیفی کرده این بنده خدا خوب راست میگه باید بدونیم حسن خمینی نظرش در مورد فتنه ای که تا حالا در موردش ساکت بوده و به نحوی بایکوتش حمایت کرده چیه ؟ مردم حق دارند بدونند تا آگاهانه انتخاب کنند و نه صرف اینکه نوه امام هستند به ایشون رای بدهند
میگن اگر خواستی انتخاب درستی داشته باشی ببین چه کسانی از کاندیدای مورد نظر حمایت میکنند و وقتی راس فتنه از سید حسن حمایت میکند یعنی ما نمیتوانیم به ایشان اعتماد کنیم و رای بدهیم .
سید حسن بصیرت بصیرت .
حقگو
Iran, Islamic Republic of
آقاي پيرهادي به دغدغه امت حزب الله و در خط امام و رهبري اشاره كردند كه آن هم اظهار نظر در خصوص موضوعات حساس انقلاب از جمله فتنه 88 مي باشد. اين موضوع نه در خصوص سيد حسن بلكه حتي در مورد آيات اعظام نيز كه قصد در معرض راي مردم قرار گرفتن را دارند نيز صادق است.
این حداقلی هاست نیاز به مجتهد بودن نداره
Iran, Islamic Republic of
اولین ... در بدو ورود.
من مستقل هستم!
عجیبه تا حالا استقلالی از ایشون ندیدیم الان چطور باور کنیم !
Iran, Islamic Republic of
شما جز خودتون هيچ چيزي نميتونين ببينين اونوقت ميخواي نواده امام بزرگوارو ببينين
وقتی هاشمی رفسنجانی ایشان رو به کاندیدا شدن ترغیب کرده و از ایشان حمایت کرده ما چطور باور کنیم که سید حسن مستقل وارد میشود .
نتیجه عدل الهی نابودی فتنه گران و کسانی است که در کنار آنان قرار گرفته اند و...
United States
تا ببینیم فتنه چیست و فتنه گر کیست
Iran, Islamic Republic of
اگر تا الآن چشمان را بسته ای فتنه را در آینده هم نخواهی دید.
لا اقل در زمان ظهور خود رو به خواب نزن.
حمید
شما نگران نباش اجازه بده مردم انتخاب کنن
مجید
Iran, Islamic Republic of
در ایام فتنه با فتنه گران نشت و برخاست می کرد
چه فایده ؟
سید حسن در صورت اینکار به نفرین پدر و پدر بزرگ مرحوم دچار خواهد شد . چون ارواح مطهر آنها از این اقدام نوه و فرزند که در مخالفت با منویات و روش و منش آنها بود خوشنود نیست . به جز مخالفت حضرت امام با هرگونه دخالت نزدیکانشان در امر سیاست و سایر حوزه های تخصصی حکومت حتی دعب سید احمد مرحوم هم بر خلاف روش و روحیات فرزندشان سید حسن بوده است . در مجموع ایشان با این اقدام خود را به عنوان فرزند ناخلف و متمرد مطرح نموده و از حمایت معنوی آن بزرگواران و دوستداران واقعی امام و سید احمد محروم میکند . ..
رسا
موضع آقا سيد در مورد فتنه 88 چه بوده؟اصلا موضع داشته اند؟ يا سكوت كردند.عكسهاي ايشان با عناصر فتنه كه در رسانه ها موجود است. خدا به داد برسد فقط خدا.هر روز يك فتنه اي درست مي كنند
علی
حسن اقا مواظب باش با طناب هاشمی پائین نروی .ازمن گفتن
""در تعامل با همه دلسوزان انقلاب ""
قطعا منظور از دلسوزان انقلاب افراد وابسته به فرقه ورشكسته اصول گرائي كه نيست.
چرا وحشت كرده ايد. چرا واهمه داريداز چرا مي ترسيد
Iran, Islamic Republic of
چه توهمي دارين شماها!آخه کي هستين که براي همه تعيين تکليف مي کنيد؟از پيرهادي ها و امثالهم به خدا پناه مي بريم.
به خدا پناه میبرم از دهان منتقدان !
Norway
اقای سرلشگر فیروز ابادی در نامه سرگشاده اخیر بطور صریح نکاتی را متذکر شدند که درست هم بود .
یک عده بدنبال جریان سازی هستند . مردم بایستی خود درک این را داشته باشند . جامعه ای بلوغ دارد که از ارتباطات نسبی فاصله بگیرد . ملاک توانمندی افراد است و موضع گیری ها و بینش انهانه هیچ چیز دیگر .
Iran, Islamic Republic of
شما تو بد مخمصه ای گیر افتادید و رهایی از آن سخت است.
نمی توانید به سید حسن رای ندهید چون اگر رای کم بیاورد ابروی امام رفته و نمی خواهید هم به او رای بدهید چون رای بالا آرودن به نام کسی که با شما نیست برایتان خوشایند نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
بي آبرو
آبروي امام در بالاماندن پرچم اسلام است نه ورثه مادي و خانوادگي او
اينو بفهم
خداوند رحمن به امام خمینی آبرو ارزانی فرموده اند.کسانی که با نام امام آبرو کاسبی میکنند بی آبرو خواهند شد .با بصیرتها هیچگاه حسن خمینی را در کنار خمینی کبیر قرار نداده اند .لااقل از سال 88 به بعد شما نگران نباشید.
علی
Romania
کسی میتواند عضو شورای خبرگان شود که به ولایت فقیه التزام داشته باشد چرا که از وظایف ذاتی خبرگان انتخاب رهبر است کسی که جایگاه ولایت را به معنای واقعی کلمه قبول ندارد چگونه می خواهد عضو خبرگان شود ... افرادی از این دسته نشانه های نفاق را در وجودشان میتوان جستجو کرد
عادل
Iran, Islamic Republic of
آقای پیر هادی در حدی نیست که به یک مجتهد درس اخلاق بدهد
ایشان باید راه حل بهتری.. پیدا کنند
..
باید که عرصه جولان خود نیک بنگریم
محمد
تو خوبی کوچولو
سرور
Romania
علامه. بی ادب!
hamed
Iran, Islamic Republic of
خمینی یکی است و او حضرت روح الله فقط!بگذارید خمینی یگانه و بیتا بماند.این سید حسن مصطفوی است وشاید بجز نسب هیچ نسبت دیگری با امام ندارد ، درست همانطور که مردم بحق شعار میدهند :سید حسن نصرالله......نواده روح الله ...شعور و شعار مردم گواهی میدهد فقط کسی میتواند نسبتی با خمینی داشته باشد که در خط امام وولایت عظمای سید علی باشد و انتساب به امام هیچ مزیتی رابه ارمغان نمی اورد.
حسین
به نام خدا حضور آقای حاج سید حسن خمینی را به فال نیک می گیریم وامیدواریم با عشق وعلاقه ای که مردم به امام راحل دارند ایشان نفر اول انتخابات خبرگان شوند. اما در کنار این آرزو می کنیم ایشان پختگی بیشتری در مواجهه با حوادث از خود نشان دهند ومیزان را حال افراد قراردهند واز تکیه به سوابق بپرهیزند.اطاعت، تبعیت وحمایت خود از امام خامنه ای را روزافزون وعلنی ترفرمایندواز فتنه وفتنه گران اعلام برائت بجویند. در تعبیر فتنه مثل بعضی ها ان قلت نیاورند و درک خود از حوادث را برتر از رهبری ندانند.انشاء الله
باید به سید حسن خمینی گفت که اینکه مردم به امام و آرمانهای انقلاب اسلامل وفادارند شکی نیست ولی اینکه سید حسن خمینی هم به آنها پایبندند و انقلاب اسلامی را ارث خانوادگی خود نمیدانند نیاز به امتحان دارد چرا سید حسن خمینی خود را ملزم به ارائه ملتزم بودن به ولایت فقیه پشت تریبونهای رسمی نمیداند ؟ ..
Iran, Islamic Republic of
ایشان مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) بودند که هیچ اشرافی در آن نداشت و به سئوالاتی که از وی در این راستا میشد پاسخگو نبودند که نشان دهند ناتوانی ایشان در این موسسه است و این مرکز جولانگاه سیاسی کاران بود، اونوقت می فرمایند من مستقلم!
Iran, Islamic Republic of
این حسن آقا یه دهن بیاد ببینیم چطوریاس می خوایم بهش رای بدیم.
چهكسيبه اين پيرهادياجازه صحبت كردن درخوصص سيدحسن را دادهاو كيست كهاظهار نظر ميكند؟//
محمد
اول یاد بگیر چطوری تایپ کنی بعد بیا ایراد بگیر
رضا
Iran, Islamic Republic of
احتمالاعدم اجتهاد ایشان مانع حضور در انتخابات خواهد بود اگر امد امید وارم مردم درس خوبی به ایشا ن بدهند
Estonia
به همین خیال باش
Iran, Islamic Republic of
فتنه، بهانه ای شده است برای حذف رقیب ازمیدان رقابت سیاسی و این یک ترفند کثیف ازجانب تندروهااست . آیت الله حسن خمینی درقلب مردم جای دارد وبس .
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو بیشتربه دلواپسان شباهت دارد تا به اصلاح طلبان .
عزیزان یادتون رفته بارگاه طاغوتی چه کسی برای امام ساده زیست ساخت ندیدید امام خامنه ای زیلو روی فرشهای مجلل آنجا انداخته و محل سخنرانی شان را در 14 خرداد با زیلو های ساده حسینیه از تشریفات ضد امامی جدا کردند ؟این اقدام امام خامنه ای خیلی حرف داشت
منتظر
بعد از حدود شش سال که از فتنه میگذرد حسرت به دلیم که حسن آقا خان حتی یکبار هم که شده نه فتنه را بلکه پاره شدن عکس خمینی کبیر توسط فتنه گران را نه محکوم ،لا اقل مذمت کند .
این درحالی است که بارها متعرضان به ستون فتنه (هاشمی رفسنجانی)را بارها وبارها محکوم نموده وفرموده اند که حرمت بزرگان نظام باید حفظ شود!!!!!!!!!!!به نظر م در نزد حسن خان، هاشمی از امام بزرگتر است!!!
1اما حالا که وقت انتخابات شده ،ایشان یادگار امام تشریف پیدا کرده اند .
خداوندا از شر زر و زور و تزویر به خودت پناه میبریم.
عبادی
Romania
شش سال از فتنه گذشته تا حال ندونستی چه کسی فتنه را شروع کرد در حال حاضر هم فتنه می کنند یا که خودت هم از اونای
Iran, Islamic Republic of
درچند سال گذشته عده ای انچه در توان داشته اند درانتقاد ازحسن اقا روشنگری وبصیرت افزایی کرده اند حالا باید دید مردم چگونه قضاوت می نمایند اگر مردم با رای بالا او را به خبرگان فرستادند منتقدین اشتباه خود وحقا نیت ومحبوبیت او را میپذیرند یا دوباره ایرادهای بنی اسراییلی می گیرند.