دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

درمانکده و ساختمان‌مجازی پزشکان درالکامپ

چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 461669
از طریق استارتاپ درمانکده، بیماران در هر نقطه از کشور به صورت اینترنتی از پزشک‌‌های مورد نیاز خود نوبت می‌گیرند و علاوه بر این می‌توانند از نظرات دیگر مراجعه کنندگان درباره نحوه درمان پزشک و میزان رضایت از درمان استفاده کنند و آگاهی بیشتری پیش از انتخاب پزشک داشته باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سالن ۱۸ نمایشگاه الکامپ بیست و یکم به معرفی استارتاپ‌ها اختصاص دارد و وب سایت درمانکده (darmankade.ir) با ایده نخستین سیستم‌ یکپارچه نوبت‌دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان در ایران به نمایشگاه الکامپ بیست‌ و یکم آمده است.

این استارتاپ که به طور مشخص در حوزه بهداشت و درمان متمرکز شده، تلاش دارد تا همراستا با سیاست دولت فعلی برای تحول نظام سلامت ایرانیان، با به‌کارگیری فناوری اطلاعات در این تحول سهیم باشد.

از طریق این وب‌سایت، بیماران در هر نقطه از کشور می‌توانند اینترنتی از پزشک‌های موردنیاز خود نوبت بگیرند. در این پروژه در واقع یک ساختمان مجازی پزشکان پیاده‌سازی شده که پزشکان براساس تخصص طبقه‌بندی شده‌اند و رزومه علمی هر پزشک نیز در صفحه اینترنتی مخصوص به او درج شده است.

یکی از موسسان این استارتاپ درباره ضرورت راه‌اندازی این سیستم نوبت‌دهی، می‌گوید: در مواقع نیاز، انتخاب پزشک از طریق مراجعه به مراکز درمانی، توصیه و پیشنهاد آشنایان یا جست‌وجو در اینترنت انجام می‌شود. در سایت درمانکده بیماران و مراجعه‌کنندگان به پزشکان می‌توانند تجربه و نظرات خود از نحوه درمان پزشک و میزان رضایت از درمان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند و این محیط زمینه آگاهی بیشتر بیماران پیش از انتخاب پزشک را فراهم می‌کند.

این صاحب ایده همچنین اضافه کرد: از سوی دیگر ‌بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد نوبت‌‌‌ها پس از رزرو کنسل می‌شود که این امر باعث اتلاف وقت پزشک و بیمار می‌شود. همچنین اخذ نوبت از مطب بسیاری از پزشکان همواره با سخت‌هایی همراه است از جمله اینکه بیمار حتما باید در ساعت خاصی که پزشک و منشی در مطب حضور دارند تماس بگیرد و اینکه نوبت‌دهی برخی مطب‌ها نیز فقط حضوری است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون وب‌سایت درمانکده ۱۲ هزار عضو دارد و نوبت‌دهی ۵۰۰ پزشک از طریق این سیستم انجام می‌شود که ۳۵ درصد پزشکان این وب‌سایت را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *