کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رکود دوساله در مقابل وعده صد روزه

24 آذر 1394 ساعت 22:26

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه کشور در شرایط رکود و مردم تحت فشار هستند، گفت: در چنین شرایطی افزایش فشار مالیاتی همین تولید نیم‌بند را هم تعطیل خواهد کرد.


به گزارش جهان از مهر، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی با اشاره به حوادث اخیر کشور نیجریه، جنایت دولت و ارتش این کشور در حق شیعیان را محکوم کرد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: چند ماهی است که پرداخت یارانه‌ها به تاخیر افتاده و گاهی نیز از دولتمردان شنیده می‌شود که شاید نتوانند یارانه‌ها را پرداخت کنند.
 
نقوی‌حسینی گفت: یارانه، کمک خرجی مردم و خانواده‌های محروم و مستضعف است و اگر دولت شجاعت دارد، یارانه‌های اقشار مرفه، اشرافی و سرمایه‌دار را قطع کند و حق مردم فقیر و ضعیف را بدهد و آنها را تهدید نکند.
 
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس با بیان اینکه یارانه حق مردم و مصوبه مجلس است، ادامه داد: در این شرایط که دچار رکود اقتصادی هستیم و رئیس محترم دولت نیز هر از چند گاهی می‌گوید از رکود خارج شده‌ایم و بسته خروج از رکود نیز طراحی می‌کند، فیش‌های آب، برق و گاز روز به روز گران‌تر می‌شود و به مردم فشار می‌آید، به طوری که قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: اینها را باید به چه کسی بگوییم؟ در این شرایط که رکود حاکم است و تولیدی وجود ندارد، چرا اینقدر فشار مالیاتی وارد می‌شود؟
 
وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور که از افزایش مالیات صحبت کرده بود، اظهار داشت: اگر فشارهای مالیاتی بیشتر شود، همین تولید نیم‌بندی هم که وجود دارد، تعطیل خواهد شد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته قرار بود دولت ۱۰۰ روزه مشکلات کشور را اصلاح کند، اما دوسال ونیم گذشته و شرایط اقتصادی کشور بدتر شده که بهتر نشده و اگر ما نیز حرف مردم را بزنیم، می‌گویند افراطی و تندرو هستند؛ پس چه کسی باید حرف مردم را بزند.
 
نقوی‌حسینی با تاکید بر اینکه دولت برای اصلاح اقتصاد باید برنامه بدهد، گفت: برجام هم تصویب شد و بهانه‌ها تمام شد، پس چرا وضع اقتصادی مردم بدتر می‌شود!؟ این نیازمند همت دولت برای بهبود وضع مردم است.


کد مطلب: 461547

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/461547/رکود-دوساله-مقابل-وعده-صد-روزه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com