جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحدیدویزای آمریکا برای ایران سیاسی است

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 460806
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از محدود کردن ورود افرادی که به ایران سفر کرده‌اند، به این کشور ، اقدامی سیاسی است، تصریح کرد: دولت باید پاسخ محکمی به اقدام آمریکایی‌ها دهد.
به گزارش جهان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، درباره حمایت مجلس نمایندگان آمریکا از محدود کردن ورود افرادی که اخیرا به ایران، عراق، سوریه یا سودان سفر کرده‌اند به این کشور، اظهار داشت: دولت و وزارت امور خارجه در این ارتباط باید بیانیه‌ای تحلیلی و تفصیلی در دو بخش سلبی و ایجابی منتشر کند تا پاسخی محکم به اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها باشد.

وی افزود: در بخش سلبی این بیانیه باید نسبت به تاثیر آمریکایی‌ها و متحدین منطقه‌ای‌شان در افزایش اقدامات تروریستی در منطقه اشاره و انتقاد کرد، همچنین در بخش ایجابی آن نیز باید بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم تاکید شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه محدود کردن ویزای آمریکا برای سفر به ایران یک اقدام سیاسی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا است، خاطر نشان کرد: مجلس نمایندگان آمریکا در صدد این است که فضای مثبت ایجاد شده در بعد از برجام را با دست‌انداز مواجه کند در حالی که پروژه ایران هراسی در دنیا شکست خورده است.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه دولت باید در پاسخ به اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها از انتشار بیانیه‌هایی فقط با موضع‌گیری پرهیز کنند، تصریح کرد: در پاسخ به اینگونه اقدامات باید یک بیانیه تفصیلی از سوی دولت و به طور مشخص از سوی وزارت خارجه که شامل داده‌ها و اطلاعات لازم برای شکل‌گیری دیپلماسی مثبت و قوی برای ایران باشد، منتشر شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اغلب این بیانیه‌ها فقط شامل موضع‌گیری بوده و در آن داده‌هایی نیست که مبتنی بر آن حقانیت ایرانی‌ها به خصوص در مبارزه با تروریسم در شرایط منطقه‌ای باشد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: دیپلماسی فعلی ایران و آمریکا دیپلماسی لبخند و شمشیر است. بنابراین با توجه به اینگونه اقدامات از سوی طرف مقابل نیز ایران باید پاسخ محکم‌تری نسبت به این قبیل رفتارها دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *