پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

اقدام روزنامه اطلاعات هنجارشکنی است

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 460789
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نسبت به انتشار چهره ممنوع التصویر در روزنامه اطلاعات خلاف قانون صورت گرفته است، گفت: دستگاه قضا در اجرای قانون عقب نشینی نخواهد کرد.
به گزارش جهان، نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه مستقل کار نظارت را انجام می دهد و در راستای همین وظیفه خطیر به روزنامه اطلاعات تذکر داده و نسبت به تخلفی که از سوی این روزنامه صورت گرفته، وارد عمل شده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر مطبوعات باید به تخلف روزنامه اطلاعات رسیدگی می کرد، افزود: تخلفی که از سوی این روزنامه صورت گرفت باید از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار می گرفت اما این هیئت نسبت به این مساله کوتاهی کرده که جای سوال دارد و بدون شک باید نسبت به این کوتاهی پاسخگو باشد.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: دستگاه قضایی نمی تواند در برابر کوتاهی هیئت نظارت بر مطبوعات متوقف شده و منتظر باشد تا دستگاه اجرایی که خود خطوط قرمز را نادیده گرفته و تنها به دنبال نگهداری و حراست از خطوط بنفشی است که برای خودشان طراحی کرده اند، واکنش نشان دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دستگاه قضا به خاطر اقدام سریع و به موقع تشکر می کنیم و انتظار داریم با متخلفین در این زمینه برخورد جدی کرده و نسبت به کوتاهی هیئت نظارت بر مطبوعات نیز تذکرات لازم را بدهد.

پژمانفر افزود: اگر قرار باشد که هر کس قانون را بر اساس سلیقه خود تعریف کرده و کار را بر اساس بینش خود انجام بدهد، در کشور سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نسبت به انتشار مصاحبه و چهره یک فرد ممنوع التصویر در روزنامه اطلاعات خلاف قانون صورت گرفته که برخورد مقتضی با آن در قانون پیش بینی شده است و بدون شک دستگاه قضایی از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد علی رغم سابقه دیرینه در فعالیت های مطبوعاتی بر اشتباهات گذشته خود لجبازی دارند، این حرکت اشتباهی نبوده بلکه عمدی و در پی هنجارشکنی و عدول از قانون کشور که مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده، صورت گرفته است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه اگر بنا باشد هر مجموعه ای ولو یکبار به بهانه ای از قانون عدول کند، امنیتی در جامعه نمی ماند، خاطرنشان کرد: ممکن است فردی بگوید که من مساله ای را قبول ندارم، اما وقتی آن مساله، قانون شد تمام دستگاه ها مکلف به اجرا بوده و دستگاه قضایی مکلف به برخورد با متخلفین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


براساس کدام قانون؟؟
سید
طبق اصل 176 قانون اساسی،مصوبات شورای امنیت ملی پس از تائید مقام رهبری قابل اجراست. یعنی اینکه در حکم قانون است.
در چه قانون یا تبصره ممنوع التصویر داریم. ?
اگر به اعمال است که احمدی نژاد. دولتش. رکورد دار اختلاس در جهان است