کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش سالک به قبح‌شکنی روزنامه‌اطلاعات

18 آذر 1394 ساعت 15:53

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه ها نمی توانند خلاف مصوبات نظام عمل کنند، گفت: قوه قضائیه در مساله تذکر به روزنامه اطلاعات قانونی عمل کرده است.


به گزارش جهان، احمد سالک کاشانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به سرمقاله امروز روزنامه اطلاعات گفت: اقدام قوه قضائیه در تذکر به روزنامه اطلاعات بر اساس رسالت قانونی بوده و بدون شک کار این روزنامه در انتشار یک مصاحبه از چهره ممنوع التصویر و ممنوع الخروج اقدامی خلاف قانون بوده است.

وی افزود: ممنوع التصویر بودن این چهره مصوبه شورای عالی امنیت ملی است بنابراین رسانه ها نمی توانند خلاف مصوبات نظام عمل کرده بلکه باید در راستا و چارچوب نظام عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: اگر روزنامه ای خلاف مصوبات نظام عمل کند هم شورای نظارت بر مطبوعات و هم قوه قضائیه می‌توانند تذکر دهند و اگر آن رسانه در اقدام خلاف قانون کشور اصرار کند، دستگاه قضا می تواند به اقتضای قانون عمل کند.

سالک با بیان اینکه این گونه قبح‌زدایی در رسانه ها همان جریان نفوذی در رسانه های عمومی کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: باید با این مساله به طور قاطع و جدی برخورد صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه های نفوذ تلاش می کنند مسائل قبیح و زشت در کشور را عادی نشان دهند، همانطور که بارها دیده ایم تلاش می کنند که آمریکا را دوست جمهوری اسلامی ایران نشان داده و بگویند نباید «مرگ بر آمریکا» گفته شود. آنقدر این مسائل را تکرار می کنند تا عادی شود. این از سیاست های جریان نفوذ است.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید آقای دعایی یکی از سابقون در جریان انقلاب هستند، قبل از انقلاب اداره کننده رادیو «نهضت روحانیت » بوده که از بغداد پخش می شد. وی، ولایت مدار و علاقه مند به نظام است و بدون شک حرکتی نخواهند کرد که در مسیر خلاف مصوبات و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش مهر، در پی انتشار مصاحبه رئیس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات و تذکر قوه قضائیه به این روزنامه، محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در سرمقاله امروز این روزنامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیس جمهور به دستگاه قضایی به خاطر برخورد سلیقه ای با رسانه ها تذکر قانون اساسی دهند.


کد مطلب: 460442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/460442/واکنش-سالک-قبح-شکنی-روزنامه-اطلاعات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com