پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جدایی‌کارگزاران و حامیان دولت ازاصلاح‌طلبان

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 458383
یک روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی در تحلیلی از سخنان غلامحسین کرباسچی گفت که احتمال دارد کارگزاران به همراه حامیان دولت از اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس جدا شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه آرمان طی گزارشی ذیل عنوان چرا کرباسچی از قرض نیرو سخن گفت؟ نوشته است: درباره اظهارات کرباسچی می‌توان ۲ گمانه را مطرح کرد. نخست اینکه برخی شایعات درباره حزب کارگزاران به واقعیت نزدیک است یعنی این حزب مانند انتخابات ریاست‌جمهوری می‌خواهد نقش‌آفرین عرصه انتخابات شود و از آنجا که اطلاع دارد برخی مانند رسول منتجب‌نیا مخالف این موضوع یعنی پررنگ شدن نقش کارگزاران هستند درصدد است با عاریه گرفتن نیرو از رقیب، آنها را وامدار خود کرده و در مواقع لزوم به نفع خود بهره گیرد.

این روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی همچنین می‌نویسد: گمانه دیگر این است که کارگزاران به حامیان دولت بسیار نزدیک است و می‌توان در برخی موضوعات آنها را در یک پکیج تعریف کرد در نتیجه پس از جدا شدن حامیان دولت از اصلاح‌طلبان، کارگزاران هم ندای جدایی سر دهد و از ائتلاف خارج شود که البته این موضوع تنها یک گمانه است. اگر حامیان دولت با کارگزاران بخواهند لیست مشترک دهند بنابراین باید این گمانه را مدنظر داشت که یک لیست به موازات اصلاح‌طلبان با همان دیدگاه‌ها در انتخابات عرضه خواهد شد که به‌طور حتم سودی برای طرفین نخواهد داشت و بهتر است حامیان دولت با اصلاح‌طلبان و کارگزاران لیستی مشترک ارائه دهند تا وحدت نیروهای میانه‌رو بر تندروی‌ها غلبه کرده و شاهد مجلس دهمی دور از تندروی و همراه با تخصص باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *