يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تاکید حزب الله بریک ضرورت ملی

دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 457127
مقامات جنبش حزب الله لبنان در چند مراسم که روز یکشنبه برای بزرگداشت شهدای مقاومت و شهدای انفجارهای برج البراجنه برگزار شد بر ضرورت متحد شدن لبنانی ها برای رویارویی با تکفیری ها تاکید و از تلاش نیروهای امنیتی لبنان در این باره قدردانی کردند.
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی لبنان العهد گزارش داد،‌ شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی در جنبش حزب الله از نیروهای امنیتی لبنان به علت تلاش هایی که برای شناسایی تروریست ها و بازداشت آنها انجام می دهند قدردانی کرد.

شیخ یزبک در مراسم بزرگداشت احمد مصطفی البزال در شهرک البزالیه افزود: دست نیروهای امنیتی را به علت انجام دادن آنچه خیر و صلاح و ثبات کشور و امنیت شهروندان در آن است، می فشاریم.

وی از این که مراسم سالگرد استقلال لبنان بدون آن که رئیس جمهور انتخاب شده باشد برگزار می شود ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه سالگرد استقلال لبنان برای دومین سال پیاپی بدون آن که کشور رئیس جمهور داشته باشد برگزار می شود.

سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله نیز از همه خواست برای محافظت از لبنان، اولویت را به رویارویی با تروریسم تکفیری و دشمن صهیونیستی بدهند.

صفی الدین در سخنانی در مراسم شب هفت شهادت خضر محمود علاء الدین در حسینیه شهرک مجدل سلم در جنوب لبنان بر ضرورت استفاده از فضای مثبت کنونی برای حل بسیاری از مسائلی که کشور ما به آن مبتلا است به ویژه مسائل امنیتی تاکید کرد.

وی گفت مسئولیت ما بیش از هر زمانی ایجاب می کند در میدان های نبرد و جهاد برای مقابله با تروریست ها به ویژه بعد از انفجارهای برج البراجنه حضور یابیم.

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز به نوبه خود تاکید کرد به باندهای تروریستی اجازه نخواهیم داد امنیت داخلی ما را به بازی بگیرند.

رعد در مراسم چهلم شهید حسن حسین الحاج (ابومحمد الاقلیم) در شهرک اللویزه در جنوب لبنان گفت اکنون تروریست ها دیگر راهی برای نفوذ به کشور و منطقه ما ندارند و تروریسم دیگر نمی تواند اوضاع را در لبنان به هم بریزد.

وی افزود به حدی از سیطره و کنترل دست یافته ایم که باندهای تروریستی نتوانند امنیت داخلی ما را به بازی بگیرند.

شیخ نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز تاکید کرد شکست دادن داعش تکفیری ها در سوریه، ضرورتی ملی برای محافظت از لبنان است.

شیخ قاووق در مراسم شب هفت شهادت عادل ترمس در حسینیه شهرک طلوسه در جنوب لبنان تاکید کرد مقابله با تکفیری ها نباید متوقف شود و هیچ گونه سهل انگاری یا بی توجهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی افزود به این منظور لازم است دو گروه ۱۴ مارس و ۸ مارس و دیگر نیروهای سیاسی به اجماع ملی دست یابند تا پیامی قوی به تروریست های تکفیری بدهند و از لبنان و مردم آن محافظت کنند.

وی افزود، تا زمانی که مواضع تکفیری ها در بلندی های رأس بعلبک یا سوریه وجود دارد، لبنان نمی تواند احساس امنیت و آرامش کند.

شیخ قاووق خاطرنشان کرد ما به نبردی که در آن چشم به پیروزی و از بین بردن همه داعشی ها در لبنان و سوریه دوخته ایم، ادامه خواهیم داد.

محمد فنیش از وزیران کابینه لبنان وابسته به حزب الله نیز گفت همگرایی بین مقاومت و نیروهای امنیتی و نظامی لبنان به نفع لبنان است و آسیب رساندن به این معادله، به سود کشور نیست.

فنیش در مراسم بزرگداشت شهید علی عباس ضیاء در حسینیه روستای بافلیه در جنوب لبنان خواستار گفتگوی جدی و تعیین راهکاری برای حل همه مشکلاتی شد که لبنان با آن دست و پنجه نرم می کند.

علی فیاض عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز گفت مقابله با تکفیری ها در دو جبهه صورت می گیرد: جبهه نظامی برای هدف قرار دادن و ریشه کن کردن این گروه ها و جبهه سیاسی از طریق تسریع راه حل سیاسی متوازن در سوریه.

فیاض در مراسم بزرگداشت شهدای انفجارهای تروریستی برج البراجنه در ساختمان شهرداری شهرک مرکبا در جنوب لبنان از همه نیروهایی که به دنبال سرنگون کردن نظام در سوریه هستند خواست از تاریخ درس بگیرند و از دل بستن به تکفیری هایی که سوریه را ویران می کنند و بی‌گناهان را می کشند دست بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *