پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
ترقی:

حادثه پاریس 11 سپتامبر دیگری است

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 456802
رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در تحلیل حوادث تروریستی فرانسه گفت: تاریخ مصرف داعش برای سرنگونی اسد تمام شده و اکنون فقط برای اسلام‌هراسی در غرب مورد استفاده قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در تحلیل حوادث تروریستی فرانسه، اظهار داشت : تاریخ مصرف داعش برای سرنگونی اسد تمام شده و اکنون فقط برای اسلام‌هراسی در غرب مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی که در کمیسیون سیاسی حزب مؤتلفه استان تهران سخن می‌گفت، افزود: این گروه‌های تروریستی که امروز مثل سگ پاچه صاحبانش را گرفته، ساخته و پرداخته آمریکا، انگلیس و عربستان هستند که در طی این چند سال مورد حمایت کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و دیگر کشورهای مرتجع منطقه بوده‌اند که از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، این گروه‌ها «معلول»، آمریکا، انگلیس، عربستان و علمای وهابی و صهیونیست‌ها علت آنها هستند.
 
ترقی تصریح کرد: توهین به مسلمانان در کشورهای اروپایی و شرقی، سرخوردگی جوانان از مبارزه و تغییر رژیم‌های استبدادی و سلطنتی، فاسد بود. دولت‌های به ظاهر اسلامی، دخالت سلطه غربی بر کشورهای اسلامی و نیازهای مادی و فقدان هویت را عوامل اصلی جذب جوانان اروپایی و آسیایی به داعش و گروه‌های تروریستی است. سرخوردگی از بیداری اسلامی و سرکوب بیداری در کشورهای اسلامی توسط غرب یکی از عوامل مهم گرایش جوانان به این گروه تروریستی محسوب می‌شود.
 
رئیس مرکز بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در چگونگی و اهداف تشکیل این گروه تروریستی اظهار داشت: این گروه با حمایت و طراحی آمریکا در عراق تاسیس و عوامل آن توسط اسرائیل در اردن آموزش دیدند و چون می‌خواستند دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهند به سرزمین و ارتش و پول و برنامه و حامی بین‌المللی و دولت نیاز داشتند که همه این امکانات پس از تصرف 40درصد سرزمین عراق و سوریه توسط عربستان و قطر و ترکیه به نیابت از آمریکا بر ایشان تامین شد.
 
وی با اشاره به اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش بیان داشت: اسلام‌هراسی ،تامین امنیت اسرائیل با ناامن‌سازی کشورهای عضو مقاومت ،تضعیف دولتهای اسلامی ضد اسرائیل و بی ثباتی در آنها،جلوگیری از بیداری اسلامی و نفوذ انقلاب اسلامی ایران در آنها و رشد اسلامگرایی در غرب ،نابودی تاریخ و تمدن اسلامی و اقتصاد و توان مالی این کشورهای اسلامی، به فراموشی سپرده شدن مبارزات ملت فلسطین علیه اشغالگران قدس از اهداف تشکیل داعش است.
 
ترقی این گروه تروریستی را دارای بیش از 100 هزار نیروی نظامی و تسلیحات سنگین و سبک دانست و افزود:پولدارترین گروه تروریستی دنیا هستند که منابع مالی آنها از کمکهای غرب و عربستان و غارت اموال مردم و بانکهای تصرف شده تامین شده است و با فروش نفت اماکن در تصرف بدست می‌آورند.در شبکه‌های اجتماعی 50 هزار صفحه تویتتر فعال دارند که روزانه یکصد هزار مطلب منتشر می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این گروه تروریستی دارای برنامه حکومتی هستند و هر جا را که تصرف کرده‌اند قوانین خود را حاکم بر آن مکان کرده‌اند. همچنین دارای عناصر ضربه زننده در کشورهای مختلف در حد افراد آماده انتحاری هستند که می‌توانند عملیات متنوع را در یک لحظه انجام دهند.
 
رئیس مرکز بین‌اللمل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه داعش  از بیش از 80 کشور دنیا نیروی نظامی و دختران جهاد نکاح را جذب کرده است تصریح کرد: داعش توانسته است چند سال در برابر ارتش عراق و سوریه دوام بیاورند و مراکز مهم تحت تصرف خود به ویژه چاه‌های نفت را اداره کنند و دارای قدرت عملیات انتحاری و نظامی متنوع در کشورها هستند.
 
ترقی با اشاره به نقاط ضعف و آسیب‌پذیر داعش گفت: این گروه چون از افراد با ملیت‌های متعدد و متکثر تشکیل شده ایجاد همگرایی در بین آنها دشوار است.
 
وی افزود: خیانت و اختلاس و نافرمانی و اختلاف رو به افزایش بوده و جنایات آنها موجب تنفر عمومی ملتها از این گروه شده است.ماهیت آنها که با اسرائیل و آمریکا و عربستان مشکلی ندارند ولی با مقامات اسلامی و انقلابیون اسلامی مشکل دارند افشا شده است.
 
ترقی ادامه داد: نقطه آسیب پذیر دیگر داعش اینکه عمده مراکز تجمع و برنامه‌ریزی و انبارهای اسلحه و سازماندهی و فرماندهی آنها شناسایی شده 731 هدف آنها توسط روسیه و ارتش سوریه و عراق زده شده است.
 
رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در خصوص علل و عوامل حمله به پاریس اظهار داشت: بدنبال شکست‌های پی در پی این گروه تروریستی از ارتش عراق و سوریه در جبهه‌های زمینی و آسیب‌های فراوان ناشی از ضربات هوایی روسیه به بیش از 700 هدف مهم و استراتژیک این گروه در سوریه و همگرایی پدید آمده در کشورهای حاضر در کنفرانس ژنو علیه داعش و تغییر موضع غرب نسبت به آقای بشاراسد چند تحلیل نسبت به علت حمله داعش به پاریس و فرانسه مطرح است.
 
وی افزود: صهیونیست‌ها به خاطر حمایت‌های اخیر اروپا و «اولاند» از راه حل تشکیل دو کشور در سرزمینهای اشغالی فلسطین و عزم اروپا به نزدیکی و همگرایی با ایران پس از برجام و تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا به علت شهرک‌سازی توسط اسرائیل و همزمان با سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه این اقدام صورت گرفته، تا جلو روند فعلی گرفته شود. فروش یکماه پیش استادیوم ورزشی محل بمب‌گذاری توسط یک صهیونیست و خوشحالی جناح راست صهیونیستهای اسرائیل از این اقدامات تروریستی در فرانسه از جمله دلایل پشت پرده این فرضیه است.
 
ترقی تاکید کرد: این حادثه 11 سپتامبر دیگری است. در اروپا برای جایگزین شدن اروپایی‌ها در غرب آسیا بجای آمریکا و واگذاری بحران‌های منطقه به اروپا برای زمینه‌سازی رفتن آمریکا به آسیای شرقی و چین و کره شمالی و بنابر این همانطور که 11 سپتامبر آمریکا را به خاورمیانه آورد، یک 11 سپتامبر دیگری نیاز است تا فرانسه و انگلیس را به سمت خاورمیانه براند.
 
وی ادامه داد: تحلیل سومی هم وجود دارد و آن اینکه طبق آمار و ترکیبات جمعیتی در اروپا جمعیت مسلمانان رو به افزایش چشمگیری است و این 11 سپتامبر فرانسه برای اسلام‌هراسی و جلوگیری از رشد اسلام‌گرایی کمک خود فرانسویان صورت پذیرفته است. همانطور که چندی پیش از حمله به موسسه «شارلی ابدو» این استفاده تبلیغاتی علیه مسلمانان صورت گرفت، امروز هم موج اهانت به مسلمانان و اذیت آنها شروع شده و مساجد و اماکن مذهبی مورد حمله قرار می‌گیرند.
 
ترقی خاطرنشان کرد: داعش دارد به بن‌بست می‌رسد و تاریخ مصرفش در حال اتمام است و نیروهای آنها که متوجه گذشتن تاریخ مصرفشان شده‌اند، می‌خواهند با همان توان نظامی به کشورهای خودشان برگردند و پاچه صاحبان خود را بگیرد تا زنده بمانند.
 
وی با تاکید بر اینکه حوادث فرانسه را می‌توان آغاز طوفان داعش علیه کشورهای غربی دانست گفت: روند اسلام هراسی در غرب بعد از این حوادث نگران کننده است و 12 میلیون مسلمان اروپا در فشار هستند.
 
وی افزود: غرب هیچ راهی جز پیوستن به ائتلاف واقعی ضد تروریسم ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله ندارد و اگر بخواهد جلو صدور تروریستها به کشورهای اروپایی را بگیرد باید با کمک ایران و روسیه آنها را در همان عراق و سوریه نابود کند در غیر این صورت ناامنی و ترور به تمام 80 کشوری که ترویرستها از آنجا آمده‌اند سرایت خواهد کرد و داعش به یک معضل جهانی تبدیل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *