کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سوره "یس" را همیشه گوش می‌دهم

بدون وضو وارد میدان نمی‌شوم

28 آبان 1394 ساعت 8:17

ستاره تیم ملی ترکیه و باشگاه بارسا بعد از بازی دوستانه مقابل قطر گفت‌وگوی جالبی با رسانه‌ها انجام داد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، آردا توران کاپیتان سرشناس ترک‌ها که در فصل نقل و انتقالات از اتلتیکو مادرید به بارسا ملحق شد بعد از دیدار دوستانه تیم ملی کشورش مقابل قطر در مصاحبه با رسانه‌ها از اعتقادات و آینده‌ خود در نیو کمپ سخن گفت.
 
این مصاحبه را در زیر می خوانید:
 
فوتبال را از کجا آغاز کردید؟
 
من در محله بایرام پاشا بزرگ شدم. پدر و عموی من بازیکنان با استعدادی بودند و خیلی برای پیشرفت من تلاش کردند و همانجا در سال 2000 وقتی تنها 12 سال داشتم با نظر فاتح تریم به تیم‌های پایه گالاتاسرای پیوستم و فوتبال‌ام را مدیون رئیس تریم هستم.
 
فکر می‌کنید حضور در بارسا چقدر در پیشرفت فوتبال شما تاثیر خواهد داشت؟
 
همیشه با لذت و علاقه فوتبال بازی کرده‌ام و یکی از دلایل حضورم در بارسا به دلیل تکنیک و بازی چشم نواز من است.در حال حاضر عضو تیمی هستم که بهترین تیم دنیاست و بی شک قسمتی از تیمی بودن که همیشه برای قهرمانی بازی می‌کند باعث افتخار و پیشرفت است.یورو 2016 را در پیش داریم و آرزو می‌کنم روزی با تیم ملی کشورم قهرمان اروپا شوم تا الگوی مناسبی برای نسل آینده فوتبال ترکیه باشم.
 
   آرزو می‌کردی روزی در بارسا بازی کنی؟
 
البته،سال 2012 در مصاحبه‌ای گفتم که آرزو دارم روزی در بارسا بازی کنم.وقتی این حرف را زدم خیلی ها این موضوع را نه تنهای جدی نگرفتند بلکه با لحنی مسخره به من خندیدند.سقف آرزو و رویای آنها بسیار کوتاه بود اما به خواست خدا رویای من به حقیقت پیوست و به همین دلیل از خدا سپاس‌گذارم.
 
 
 
چه عواملی دست به دست هم داد تا به این نقطه رسیدی؟شانس، استعداد ...؟
 
همه چیز دست خداست. ایمان در اولویت اول زندگی من قرار دارد البته عده‌ای اینطور فکر نمی‌کنند و من برای آنها هم بی نهایت احترام قائل هستم.در وهله دوم تلاش و استمرار و نظم را در دستور کار من قرار دارد.در مرحله بعد هیچ‌گاه کاری برخلاف میل خانواده و پدر و مادرم انجام نمی‌دهم و دوست ندارم کسی را از خودم برنجانم. البته اشتباهاتی فراوانی داشتم که سعی کردم بعد‌ها جبران کنم.
 
در دوران حرفه‌ای بازیگری کدام تصمیم باعث پشیمانی شما شده است؟
 
 
وقتی کم سن و سال بودم  بیشتر اشتباه می‌کردم .پرتاب کفش، کله زدن به حریف از جمله اشتباهاتی است که بی اختیار و غیر ارادی از من سر زده است.
 
 
قبل از ورود به میدان چه کاری همواره انجام می‌دهید؟
 
همیشه دعا می‌کنم.بدون غسل و وضو به هیچ عنوان وارد زمین نمی‌شوم و با پای راست پا به میدان می‌گذارم.خرافاتی نیستم ولی قبل از هر بازی سوره "یس" را گوش می کنم. 20 دقیقه حرکات کششی را برای گرم کردن انجام می دهم و در همین حین برای بازی نقش می کشم و می‌دانم که فوتبال برای من همه چیز است اما مسائل مهم دیگری هم وجود دارد.
 
 
 
اگر فوتبالیست نمی‌شدید چه کار دیگر می‌توانستید انجام دهید؟
 
وکیل.رئیس جمهور یا شاید نخست وزیر.در حقیقت بچه که بودم تصور می کردم یک شخصیت سیاسی خواهم شد اما بعد‌ها متوجه شدم سیاست اصلا با روحیات من سازگاری ندارد.ولی همیشه دوست داشتم برای کشورم شخصی مهم و خدمتگذار باشم.
 
 
 
ابتدا اتلتیکو مادرید و حالا بارسا،چه چیزی این باشگاه‌های بزرگ را از دیگر تیم‌ها متفاوت می‌کند؟
 
 
 
سیستم و فلسفه باشگاه‌های بزرگ فرق می‌کند. در ترکیه نسبت به شرایط برنامه‌ها تغییر می‌کند اما اینجا برای رسیدن به هدف یک برنامه 30 تا 35 ساله اجرا می‌شود و این چیزی است که با فوتبال ترکیه غریب است.کافی است تنها 6 ماه از شرایط آرمانی دور باشید یا نتایج دلخواه را کسب نکنید تا خیلی راحت کنار گذاشته شوید.ما ترک‌ها مردم کم طاقت و بی صبری هستیم و فقط به نتیجه نگاه می‌کنیم و تمام مشکلات از همین جا شروع می‌شود.


کد مطلب: 456398

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/456398/بدون-وضو-وارد-میدان-نمی-شوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com