يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رسوایی اسلام غربی در حوادث پاریس

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 456029
حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی تصریح کرد: مردم فرانسه چهره اسلام ناب را در خاطرات خود با امام خمینی(ره) به خوبی می‌شناسد و داعش با این حمله تروریستی فقط طبل رسوایی خود را به صدا در آورد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نحوه برخورد امام خمینی(ره) با اهالی نوفل لوشاتو در زمان تبعید به فرانسه اظهار داشت: مردم فرانسه هنوز خاطرات خوب خود از مهربانی‌های ایشان را از یاد نبرده‌اند بنابراین میان اقدامات خشونت‌بار داعش و اسلام‌ناب انقلاب ایران تفاوت قائل می‌شوند.

وی افزود: داعش با کشتار حدود ۱۵۰ نفر بدنبال بدبین کردن مردم دنیا نسبت به اسلام و در واقع اسلام‌زدایی به نام یک جریان اسلامی است اما امام خمینی(ره) در دوران تبعید خود به فرانسه با تقدیم شاخه گل به اهالی نوفل‌لوشاتو به عنوان هدیه مورد علاقه مردم فرانسه توانست به زیبایی اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و این اقدام ایشان مورد همه رسانه‌های جهان قرار گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه عناصر داعش را افرادی دگم و خودفروخته دانست و تاکید کرد: داعش هیچ گونه ارتباطی به اسلام ندارد و این افراد بی‌مذهب حتی از انسانیت هم بویی نبرده‌اند چرا که برخلاف ادعای مبارزه مسلمانان کافر، آنها حتی به پیروان سایر ادیان نیز رحم نمی‌کنند.

وی افزود: این گروه تروریستی که از وهابیت و سلفی‌گری نشأت گرفته آنچنان روحیه تکفیری، کفر را به تمام وجودشان مسلط کرده که حتی از قاتلان کربلا نیز خونخوارتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمالی ایجاد ناامنی در فرانسه به جهت جلوگیری از تردد روسای کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف داعش در حمله اخیر برشمرد تصریح کرد: از آنجا که این گروه تروریستی تکفیری در صحنه میدانی جنگ سوریه شکست‌های متعددی را متحمل شده و رو به اضمحلال است بنابراین با این اقدام قصد داشت تا از شرکت‌ ایران در کنفرانس‌های مربوط به سوریه جلوگیری کند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه «آن جانداری، جانش عزیز است که جانداران عالم در سایه جاندار بودن او در رفاه و آرامش باشند» تصریح کرد: عناصر داعش از انسانیت خارج شده و بویی از اسلام نبرده‌اند چرا که حضرت رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرماید: «مسلمان کسی است که مسلمانان دیگر از دست و زبان او در امان باشند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *