جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واردات از آمریکا ۳۶ درصد رشد کرد

جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 455231
آمارهای گمرک رشد ۳۶ درصدی واردات ۷ ماهه نسبت به ماه قبل از آمریکا را نشان می‌دهد و این در حالی است که کل واردات ایران در این مدت منفی ۲۱ درصد گزارش شده است/ ایران تنها ۹ کالا به آمریکا صادر می کند
به گزارش جهان، فارس نوشت:حجم تجارت خارجی ایران در هفت ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد در این مدت ۵۰ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۳۷ دلار به ارزش ریالی ۱۵۱ میلیارد و ۱۰۳ میلیون تومان کالا از کشور امریکا به ایران وارد شده است.

* رشد ۳۶ درصدی واردات از آمریکا علی‌رغم کاهش واردات

این رقم نشان می‌دهد به لحاظ ارزش دلاری واردات کالا از آمریکا نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۳۶ درصد رشد دارد پیش از این در ۶ ماهه نخست سال بالغ بر ۳۷ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۲ دلار وارد کشور شده بود.

این رشد ۳۶ درصدی در حالی رقم می‌خورد که کل واردات ایران در ۷ ماهه نخست سال جاری ۲۱.۹ درصد کاهش دارد و طی ماه‌های اخیر سیر آن نزولی است.

* تراز تجاری منفی ایران و آمریکا

نکته قابل توجه منفی بودن تراز تجاری ایران با کشور آمریکا بوده که ناشی از تفریق صادرات و واردات می‌شود.

* چه اقلامی وارد شده است؟

عمده اقلام وارداتی از آمریکا طی ۷ ماه گذشته مربوط به ۳ تعرفه به ترتیب (خمیر چوب شیمیایی، مکمل غذایی، سایر به صورت دانه بجز گندم دامی) بوده است.همچنین با نگاهی به آمار از ۱۲۰ قلم کالای وارداتی آمریکا، اقلامی همچون قایق تفریحی ورزشی (جت‌اسکی) اسپرم گاو، فرآورده‌های زیبایی و آرایشی، فرآورده‌هایی برای آرایش ناخن دست و پا در کنار سایر اقلام شیمیایی و صنعتی مشاهده می‌شود.

* صادرات ۴۲۲ هزار دلاری در مقابل ۵۰ میلیون دلار واردات

همچنین در این مدت ایران ۴۲۲ هزار و ۳۹۱ دلار به آمریکا صادرات داشته که در ۶ ماهه این رقم ۴۱۸ هزار و ۶۷۲ دلار بوده است که ۰.۹۵ درصد به نسبت ماه قبل رشد نشان می‌دهد.

در هفت ماهه امسال نیز صادرات کشور سیر نزولی داشته او از منفی ۱۴.۱۵ درصدی در شش ماهه به ۱۵.۹ درصد رسیده است.

کل اقلام صادراتی ایران به آمریکا از تعداد انگشتان دو دست تجاوز نمی‌کند که شامل میگو، گل،‌ زعفران و کتاب و غیره است.۹ قلم کالای صادراتی به آمریکا را مشاهده می‌کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *