سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 11 Jun 2024
 
۱
۶

تایید شعار «مرگ بر آمریکا» با استناد به قرآن

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 454884
شعار «مرگ بر آمریکا» -که درواقع، نفرینِ شیطان بزرگ است- ریشه‌ای قرآنی دارد و برگرفته از آموزه‌های دینی است.
به گزارش جهان، رضا رستمی در "رهروان ولایت" نوشت:
اگر فردی یا گروهی، بخاطر برخی موضع‌گیری‌ها و شعارها، از ما طلب سند و دلیل کند حتما حق دارد و ما موظفیم با روی گشاده و تحمل بالا به آنان پاسخ دهیم. اصلاً لازمه‌ی انقلابی‌ و حزب‌اللهی بودن، همین منطق و مهربانی است و پرخاش‌گری و بی‌دلیل حرف زدن، هیچ جایگاهی در قاموس و شیوه‌ی مؤمنان ندارد و اگر هم کسی مرتکب چنین رفتار نادرستی شد باید آن را به حساب شخص خودش گذاشت و نه اسلام و انقلاب.
با این مقدمه‌، بحث اصلی این نوشتار را مطرح می‌کنیم. شعار «مرگ بر آمریکا» و دلیل سردادن آن، یکی از بروزترین و داغ‌ترین موضوعاتِ حال حاضر جامعه است و برخی واقعاً بدنبال دلیل آن هستند. استناد به قرآن کریم قطعا خیلی راهگشاست چون نقطه‌ی مشترک و عامل وحدت جامعه‌ی مسلمان ماست.
آیه‌ی ۸ در سوره‌ی محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به‌وضوح و با کمترین تردیدی، مرگ و هلاکت را برای کافران لجوج، طلب می‌کند. آنجا که می‌فرماید: «وَ الذينَ كَفرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ» یعنی: "و كسانى كه كافر شدند، مرگ و هلاکت بر آنها باد و خدا اعمالشان را تباه و بی‌اثر کرد." کلمه‌ی «تَعْس» به معنای هلاکت و مرگ است[۱] و در تفسیر المیزان، مرحوم علامه‌ی طباطبایی(رحمه‌الله) این آیه را نفرین بر کافران می‌داند و برخی مفسرین دیگر هم این آیه را دلیل بر این دانسته‌اند که «نفرين بر كفّار لجوج رواست...چنانكه در آيه‌‏اى ديگر مى‏‌فرمايد: "تّبت يدا ابى لهب".[۲]» [۳]
بنابراین شعار «مرگ بر آمریکا» -که درواقع، نفرینِ شیطان بزرگ است- ریشه‌ای قرآنی دارد و برگرفته از آموزه‌های دینی است و همین استدلال برای مجاز و صحیح بودن چنین شعاری کافی است.
 
پی‌نوشت:
[۱] بیهقی، تاج‌المصادر
[۲] تبت/۱، خداوند متعال در این آیه، نفرین خود را نسبت به یکی از بزرگترین دشمنان اسلام، چنین بیان می‌کند: "بریده باد دو دست ابولهب"
[۳] استاد قرائتی، تفسیر نور
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قرآن هیچگاه در نفرینها از یک جغرافیای خاص نام نمی برد. چون کفار هم در ایران هستند و هم در آمریکا. مسلمین نیز هم در ایران هستند هم در آمریکا. شما پرچم یک ملت را لگدکوب میکنید و آتش میزنید. این با منطق قرآنی و آیه ای که ذکر کردید منطبق نیست و در سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هیچ نظیر و مشابهی ندارد.
یا علی
راوی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز! ایضا قرآن کریم در آیه ای دیگر خطاب به حضرت موسی علیه السلام میفرماید : " اذهب الی فرعون...انه طغی"
طغیانگر و فرعونی در آن عصر زیاد بوده...اما نطر قرآن اینست که در مبارزه با فساد سراغ ریشه ها برویم
آمریکا
ریشه
ام الفساد
... و دیگر هیچ
یک قطره ملت
تو قرآن هم نوشته کافران، نه آمریکا
باید گفت مرگ بر ظالم، مرگ بر کافر
علي
Australia
امريكا با سياستهاش مرگ رو بر همه دنيا جلو جلو واريز كرده و خودش رو كشوري صلح طلب و قدرتمند ميدونه كه هميشه براي نجات مردم بدبخت هزينه كرده و همه مردم دنيا هم اين رو قبول ميكنند با اين وجود كه ميدونند دروغي بيش نيست اما مرگ بر امريكا نه مرگي بر اي امريكا أورد كه بر عكس روز بروز قدرتمنتر از ديروز مثل شير نعره و مثل روباه فكر و مثل طاووس زيبا روبي ميكنه و بدبختي اين شعار دامن بدبخت مردم ما رو گرفت
امريكا بد كاري باهاش نداشته باشيم و نه اجازه بديم با ما كاري داشته باشه ديگه فوش و نفرين ديگه چيه اين همه تحريمهاي ناعادلانه كافي نبود ؟ مرگ بر امريكا أيا امريكا مرد؟ نه ما رو ميكشند كه خود اخ هم نميگند بخدا با اين سياستها اسلام هم در خطره. من ميترسم جنگهاي صليبي ديگر در راه باشه كه امروز با هزار سال پيش فرق ميكنه
وسلام سياست لازمه كاره نه مرگ بر إينو اون
مهرداد زندی
آخه قربونت برند اگه اینجور باشه که مرگ بر روسیه و مرگ برچین و.... واجب تره؟ خبر داری امسال چین روزه داری رو در مناطق مسلملن نشین خودش ممنوع کرد و مسلمانان شاغل حق روزه داری نداشتن؟...جهان نیوز اگه مردی منتشر کن!
م
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکای جنایتکار و روباه پیر انگلیس خبیث