چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

"پیرو سیدالشهدا (ع) با دشمن کنار نمی آید"

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 454738
ما ذلت را نمی‌پذیریم و عزتی که خدا و مکتب امام‌حسین(ع) به ما داده و آن‌چه را که مسلمانان را از دیگران ممتاز کرده، همین عامل است. این شعار مستحکمِ عاشورایی امام‌حسین(ع) خط امتیازی بین مسلمانان خاصه شیعیان از دیگر اقشار است.
به گزارش جهان به نقل از عقیق، هشدار مقام معظم رهبری درباره تفسیر های غیر واقعی برخی ها از واقعه عاشورا و مطرح شدن مباحثی از قبیل مذاکره حضرت سیدالشهدا(ع) با عمر سعد بیانگر این واقعیت بود که دشمن در صدد هویت زدایی از روحیه حماسی و عاشورایی مردم ایران است. همان روحیه ای که برگرفته از قیام خونین عاشورا شهادت عزتمندانه را بر زیستن ذلیلانه ترجیح می دهد.

در همین موضوع گفت و گویی با حاج محسن طاهری مدیر عامل خانه مداحان انجام داده ایم.

- به عنوان مدیرعامل خانه مداحان شعار "هیهات‌مناالذّله" را چطور تبیین می‌کنید؟

اگر چه این شعار منتسب به حضرت سیدالشهداء(ع) شده است ولی این شعار، شعارِ جاودانه هر مسلمان می تواند باشد. به طور کل یک مسلمان باید چنین دیدگاهی داشته باشد که در مقابل هرچه غیرخدا، غیرخط توحیدی‌ و غیر خط ‌استقلال باید بگوید هیهات‌مناالذّله! یعنی آنچه که غیر از این راه را کسی جلوی ما ترسیم کند باید از این شعار استفاده کنیم.

- وجه تمایز مسلمانان و شیعیان از دیگر اقشار، شعار مستحکم عاشورایی است

یعنی ما ذلت را نمی‌پذیریم و عزتی که خدا و مکتب امام‌حسین(ع) به ما داده و آن‌چه را که مسلمانان را از دیگران ممتاز کرده، همین عامل است. این شعار مستحکمِ عاشورایی امام‌حسین(ع) خط امتیازی بین مسلمانان خاصه شیعیان از دیگر اقشار است. چرا که حضرت اباعبدالله(ع) و یارانشان شهادت را انتخاب کردند و زیربار بیعت با دشمنان خدا و اهل‌بیت نرفتند.

- با توجه به اتفاقات و تحولات سیاسی روز و شرایطی که به وجود آمده چطور می توانیم این شعار را به عنوان یک فرهنگ نهادینه کنیم؟

بحمدالله این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شده است. جوامعی که مدعی دوستی اهل‌بیت هستند و در این خط خود را می‌بینند این دیدگاه برایشان حل شده است. یعنی امروز از هرکجای دنیا بیایند و بخواهند ما را در تنگ‌ترین و سخت‌ترین جریانات زندگی قرار دهند و تحت شرایط تحریم و مشکلات از ما سوال کنند آیا حاضرید دست از عقیده و آرمان حسینی بردارید و با ما کنار بیایید، هیچ وقت شیعه، مسلمان واقعی، یک ارادتمند حسینی و در واقع هیچ آزاده‌ای در دنیا زیر بار ظلم و جور نخواهد رفت.

- عده‌ای معتقدند عمربن‌سعد با امام‌حسین(ع) دست داده و بحث عاشورا را به مذاکرات ربط می‌دهند و حضرت‌آقا هم مذاکره‌ در عاشورا را رد کرده‌اند؛ نظر شما در این باره چیست؟

* تاریخ را نباید به سلیقه خودمان تبیین کنیم

قطعاً همان‌طور بوده که حضرت آقا فرمودند. اگر در مسائل تاریخی برداشت خودمان را داشته باشیم هرکسی به سلیقه خودش، تاریخ و جریانات آن را تعریف و تبیین می‌کند. ولی آن‌‌مسئله‌ای را که پیرامون مذاکره در کربلا حضرت‌آقا می‌فرمایند فصل‌الخطاب است. چرا که ایشان فقط تاریخ را نگاه نمی‌کنند و مفهوم کلامی که حضرت سیدالشهداء(ع) با دشمنشان داشتند را مد نظر دارند.

* ملل آزاده دنیا همه‌چیز را از حضرت‌اباعبدالله(ع) آموختند

هیچ‌وقت مبنای زندگی امام‌حسین(ع) و یارانش بر مصلحت‌اندیشی و کنار آمدن با دشمن نبوده و اگر این‌گونه بود امروز جایگاهشان این نبود. یعنی واقعاً امروز می‌بینیم همه ملل آزاده دنیا این مسیر را از حضرت اباعبدالله(ع) به خوبی‌آموخته‌اند. نه امروز بلکه آن روزی که گاندی علم استقلال را بلند کرد می‌گوید این مسیر را از قیام امام‌حسین(ع) آموختم.

- پس شما معتقدید این فرهنگ می تواند جهانی باشد؟

بله ، به اعتقاد من قطعا همه آزادگان دنیا در هر کجا باشند اگر پیرو حضرت سیدالشهداء(ع) باشند هیچ وقت با دشمن کنار نمی‌آیند و با دشمن مذاکره نمی‌کنند. هیچ‌گاه به خودشان اجازه نمی‌دهند زندگی ابدی، سربلندی و عزتمندی خودشان را به دو روز دنیا بفروشند و خدای ناکرده با دشمنانشان کنار بیایند. این شیوه روش دوستان حضرت‌اباعبدالله(ع) و اهل‌بیتی‌ها نیست.

* یک لحظه هم کوتاه نمی‌آییم

همین الان به همه ما بگویند محاصره‌ها، تحریم‌ها و مشکلات برای زندگی شما ایجاد می‌شود دست از این مسیر بردارید، هیچ‌گاه حاضر نخواهیم شد از اندیشه، عقیده و راهی که داریم برای یک‌ لحظه‌هم کوتاه بیاییم. در صورتی که متأسفانه برخی اعتقاد دارند باید به خاطر دو روز دنیا، حکومت و مقاصد منفعت‌طلبانه باید مصلحت‌اندیشی کرد و با دشمن کنار آمد.

* عده‌ای راحت‌طلب این هجمه‌ها را ایجاد می‌کنند

این بدان معنی است که مردم ما در طول این ۳۶ سال تشکیل انقلاب اسلامی بخواهند از این مسیر برگرفته از قرآن و عترت، عقب‌گرد کنند. البته مردم در بسیاری از صحنه‌ها ثابت کرده‌اندکه پایبند به این مسیر و انقلاب اسلامی هستند و این صحبت‌ها از سوی افرادی راحت‌طلب مطرح می‌شود که به فکر امروزشان هستند و عزت‌مندی و نگاه به آینده برایشان مطرح نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
پیرو سید الشهدا ع دشمنان را طبقه بندی می کند و در برابر دشمنان اصلی که دانسته به اسلام ضربه می زنند می ایستد و دشمنان جاهل را آگاه می کند و دوستان را مورد حمایت قرار می دهد
همین