جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۸
گزارشی از روز ملی مبارزه با استکبار جهانی؛

شعار "مرگ بر آمریکا" پرقدرت‌تر از سال‌های گذشته/ کیفرخواست دادستان کل کشور علیه آمریکا

رسایی: برخی فقط جسمشان از سفارت‌آمریکا بالا رفت!
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 453666
مراسم ضد استکباری یوم الله ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با حضور آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و لشکری کشور برگزار شد.
شعار "مرگ بر آمریکا" پرقدرت‌تر از سال‌های گذشته/ کیفرخواست دادستان کل کشور علیه آمریکا
گروه سیاست "جهان نيوز"ـ  مراسم روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران با حضور پرشور دانشجویان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار گردید.

اقشار مختلف مردم در این تجمع، شعارهای ضداستکباری از جمله "مرگ بر آمریکا" سردادند و حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور در این مراسم نیز سخنران مراسم بود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور طی سخنانی در مراسم روز ملی استکبار ستیزی در تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: امروز، روز مبارزه با استکبار است و ۱۳ آبان امسال اجتماعی عظیم‌تر و باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شده است.

وی در ادامه به تشریح واژه استکبار پرداخت و گفت: استکبار در فرهنگ قرآنی و دینی به معنای امتناع از قبول حق و تکبر است و این واژه در معنا شناسی با واژگان دیگری همچون کفر و ظلم ریشه یابی می‌شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: قرآن کریم علل پیدایش استکبار را خودبزرگ‌بینی و غرور و باور نداشتن به معاد بررسی می‌کند و آثار و نتایج استکبار را کفر و ظلم می‌داند. در آیات نورانی قرآن کریم استکبار در سطح اعتقادی به معنی بی اعتقادی به معاد، روز جزا و خدا و تسلیم نشدن در برابر حق است و در سطح اجتماعی به معنی رفاه زدگی و تعارض حق با منافع شخصی، هواهای نفسانی و منافع گروهی است.

رئیسی استکبار را مخالفت در برابر آیات روشن و فرامین حضرت حق عنوان کرد و یادآور شد: مصداق استکبار و مستکبر در قرآن کریم فرعون و شیطان بزرگ معرفی شده است و شیطنت و تفرعن می‌تواند در هر فرد و جمعی مصداقی داشته باشد و وجود روحیه شیطنت نیز می‌تواند در سطح نظام، حزب یا فرد وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز مصداق اتم و کامل استکبار و شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار است و اگر بخواهیم ابعاد حرکت استکباری آمریکا به عنوان مصداق شیطان است و تفرعن را معرفی کنیم، ۱۳ آبان حاوی نماد و حقیقت نکات اساسی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ۱۳ آبان برای ما درس آموز است، افزود: ۱۳آبان و خروش امام و حضور مردمی، طومار استکبار خارجی را در هم پیچید اما همین دستوردهندگان به رژیم منحوس پهلوی همچنان باقی هستند. انقلاب دوم و حرکت دانشجویی پیروان خط امام، لانه جاسوسی و سفارت آمریکایی را تسخیر کردند که قصد داشت حکومت از دست رفته آمریکا در ایران را بازگرداند.

رئیسی ادامه داد: سومین نماد ۱۳ آبان حرکت استکبارستیزی دانش‌آموزانی است که پیام عدالت خواهی امام خمینی(ره) را در سال ۴۲ شنیدند و به خیابان‌ها آمدند. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نکته اساسی بصیرت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی دانش آموزان ما است.

وی گفت: آنچه موجب زنده ماندن ۱۳ آبان شده است، رودررویی حق بر باطل و برملا شدن هویت استکبار است. باید توجه داشته باشیم که آمریکا به هیچ عنوان راضی نمی‌شود که دست از نفوذ در کشورها، ملت‌ها و نظام‌ها بردارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز می‌خواهم کیفرخواستی را در ارتباط با نظام حاکم بر ایالات متحده را عرض کنم. عملکرد آمریکا در کشور خودش نسبت به سرخ‌پوستان قتل عام و اخراج است و کسی به سخنان سرخ پوستان توجه نمی‌کند. ۱۲ درصد جمعیت آمریکا سیاه‌پوست هستند و در زندان‌های آمریکا قریب به نیمی از زندانیان، سیاه پوست هستند.

رئیسی ادامه داد: ۲ و نیم میلیون نفر در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه و آزار هستند از جمله سیاه پوستان؛ نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندی و خصوصی و نقض پیمان‌های مختلف توسط آمریکا هم مکرر صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: فقط در عراق ۳۰۰ هزار نفر کشته و ۱۲۰ هزار نفر هم به دست نظامیان آمریکایی مجروح شده‌اند.

دادستان کل کشور در خصوص جنایت‌های آمریکا در منطقه گفت: نزدیک ۷ ماه است که آل سعود مردم متدین، مستضعف و محروم مردم یمن را با حمایت مستقیم آمریکا می‌کشد و دست به سرکوب و ویرانی‌ها در کشورهای اسلامی از جمله در مصر، تونس و لیبی ادامه دارد.

در این تجمع پلاکاردهایی با مضمون «مرگ بر آمریکا»، «همه علیه استکبار»، «ما اجازه نفوذ نمی دهیم» و پرچم‌های قرمز رنگی با عنوان‌های «هیهات من الذله» به چشم می‌خورد.

علاوه بر تجمع روز ملی مبارزه با استکبار در تهران، در سراسر کشور نیز تجمعات مشابهی در حال برگزاری است.


ماکت موشک بالستیک ایران به تجمع ضدآمریکایی مقابل لانه جاسوسی آمد

ماکت‌های موشک دوربرد و بالستیک «عماد» در تجمع ۱۳ آبان امسال به نمایش درآمد.

راهپیمایی بزرگ یوم الله ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه ازجمله دانشجویان و دانش‌آموزان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران برگزار شد.

یکی از موضوعات قابل توجه در این راهپمایی حضور تعداد زیادی ماکت موشک بالستیک «عماد» است.

موشک بالستیک عماد با سوخت مایع، جدیدترین و در عین حال دقیق ترین موشک دوربرد ایران است که در روزهای اخیر و پس مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تست و رونمایی شد.

این در حالی بود که با صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، برخی نگرانی ها در داخل درخصوص احتمال تحت الشعاع قرار گرفتن روند توانمندسازی موشکی ایران شکل گرفته بود.

تست موشک عماد بازتاب فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی داشت و برخی مقامات آمریکایی نیز دراین خصوص موضع گیری کردند.

مرتضی نبوی: "مرگ بر آمریکا" جزئی از مسیر پیشرفت کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم ۱۳ ‌آبان گفت: ‬ پیشرفت ما با مخالفت و ایستادگی مقابل آمریکا گره خورده است و آمریکا همواره بزرگترین سد در مقابل پیشرفت ایران بوده و تلاش کرده ایران را از راه توسعه و پیشرفت باز دارد.

توکلی: همراهی بیشتر مردم در مسیر انقلاب نیازمند اصلاح رفتار حاکمان است

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس صبح امروز با حضور در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز مبارزه ملی با استکبار جهانی که در مقابل لانه جاسوسی در حال برگزاری است گفت: اگر ملت بخواهند به خیرخواهی مقام معظم رهبری همراهی بیش از پیش نشان دهند باید حاکمان رفتار خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: هم امرا و هم علما هر چه بیشتر به تمایلات و گرایشات اول انقلاب نزدیک شوند مردم هم به دین حاکمانشان عمل می‌کنند.

توکلی تصریح کرد: همین اندازه تمایلات ضدآمریکایی که باقی مانده به دلیل این است که مقام معظم رهبری و عده‌ای از طرفدارانشان آن‌ها را همواره به یاد مردم می‌آورند که آمریکا چه لطماتی به کشور زده و می‌خواهد بزند.

نماینده مرده تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موفق باشیم و شعاری می‌جنگیم می‌میریم سازش نمی‌پذیریم را عملی کنیم باید رفتارمان را بهتر کرده و به سمت ارزش‌های خودمان برویم.

رسایی: برخی فقط جسمشان از سفارت آمریکا بالا رفت و قلبشان پشت دیوار ماند

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوادث سال‌های اخیر نشان می‌دهد آن سالی که یک عده از دیوار سفارت بالا رفتند آن بدنهایشان بود که سفارت را اشغال و تسخیر کرد.

وی افزود: برخی از تسخیرکنندگان سفارت آمریکا قلب هایشان پشت سفارت آمریکا ماند و از دیوار سفارت بالا نرفت بلکه سالهای بعد معلوم شد آن کسی که دل‌های این ها اشغال کرده است آمریکاست. بنابراین تغییر روش و منش در برخی از انقلابیون حکایت از این می‌کند که آنها معتقد به شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با امریکا نبودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ابهت حضرت امام(ره) و فضای انقلابی آن روز برخی از انقلابی نماها را به این سمت برده بود و شیرینی زندگی دنیا زیر کام آنها به وضوح مشخص بود و امروز انها چهره واقعی خود را نشان دادند.

به اعتقاد رسایی کلیات ملت ایران نسبت به اوایل انقلاب تغییر نکرده و از روزی که انقلاب را شروع کرده‌اند تا به امروز ثابت کردند که سفارت آمریکا را لانه جاسوسی و منفذ نفوذ می‌دانند اما علیرغم اینکه ما سفارت آمریکا را تسخیر کردیم امروز لانه‌های جاسوسی در برخی از رسانه‌ها به چشم می‌خورد.

ایرانمنش: ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست

احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت:امروز دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در راهپیمایی شرکت کرده‌اند تا با حضور خود شعار « مرگ بر آمریکا» را فریاد بزنند و بگویند که شعار مرگ بر آمریکا هرگز کمرنگ نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ماهیت استکبارستیزی ۱۳ آبان قابل تغییر نیست، افزود: همانطور که می‌بینیم امروز در حدود ۴ هزار نفر دانشجو تا این ساعت در راهپیمایی حضور دارند و این نشان می‌دهد مبارزه با استکبار و استکبارستیزی چیزی نیست که بتوان آن را از مردم گرفت، استکبار ستیزی در پوست و خون مردم رخنه کرده‌است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی و ملت بزرگ ایران هیچ‌گاه دشمنی آمریکا را از یاد نخواهند برد و خوب می‌دانند که استکبار تا به حال چه ضرباتی را به ما زده است.

وی در خاتمه گفت: شاید برخی‌ها سعی می‌کردند مراسم ۱۳ آبان کمرنگ برگزار شود ولی امروز مردم و دانشجویان نشان دادند هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع استکبارستیزی‌شان شود.

آقاتهرانی: روحیه حاکم بر آمریکا استکباری است/ نفوذ فرهنگی دشمن را باید جدی بگیریم

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران درباره برجام و روحیه استکبارستیزی اظهار داشت: امیدوارم مسئولان و تیم مذاکره‌کننده تایید مشروط مقام معظم رهبری را جدی بگیرند.

وی افزود: باید خطوط قرمز تصریح شده در نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور توسط تیم مذاکره‌ کننده رعایت شود.

دبیرکل جبهه پایداری با تاکید براینکه روسیه حاکم بر مسئولان در دولت آمریکا استکبار است، گفت: این روحیه استکباری آمریکا به هیچ وجه عوض نمی‌شود شاید آنها به تاکتیک هم که شده یک قدم عقب بروند اما باید توجه داشت که ۱۰ قدم پیش روی خواهند کرد. ما امروز با کسی درگیر هستیم که همه دنیا از این دولت سیلی خورده است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی تاکید کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کند. ما هم حرفی نداریم. دولت هم طبق چارچوبی که مقام معظم رهبری مشخص کرده جلو برود.

وی درباره نفوذ سیاسی و اقتصادی دولت آمریکا از طریق برجام نیز گفت: این نفوذ یک خطر جدی است ما باید نفوذ در مقوله فرهنگی را نیز باید مورد توجه قرار بدهیم. نباید بودجه فرهنگی کشور را مثل سال ۹۴ و ۹۳ ببندیم. خود دولت آمریکا ۳۰ درصد از بودجه کلی کشورش مختص به فرهنگ است بنابراین در مورد بودجه فرهنگی در مقابل نفوذ فرهنگی هم بودجه در نظر گرفت و هم برنامه‌ریزی کرد.

طلا: نمی‌توان جنایات آمریکا را نادیده گرفت

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای ربطی به خوی استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، اظهار داشت: توافق هسته‌ای بر اساس حقمان بوده و در این راستا مذاکره کرده‌ایم؛ ما روی اصول مذاکره‌ای نداشته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما بر روی خون‌بهای شهدایمان مذاکره نکرده‌ایم گفت: آمریکا با واسطه یا بی‌واسطه اینهمه جنایت علیه ملت ایران کرده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

آقامحمدی: تا خوی استکبارستیزی آمریکا وجود دارد یوم‌الله ۱۳ آبان زنده است

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره یوم‌الله ۱۳ آبان و استکبارستیزی ملت ایران اظهار داشت: ۱۳ آبان نماد مقابله ملت ایران و در راس همه شخص امام خمینی (ره) با استکبار جهانی و آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تا روزی که خوی استکبارستیزی آمریکا در روی زمین باشد و توطئه‌های آنها علیه ملت ایران به هر شکلی چه توطئه فیزیکی و چه نفوذ به صورت فرهنگی و شکل‌های دیگر این روز زنده است.

شعارهای مردم در روز استکبار ستیزی
شعارها و پلاکاردهای امروز مردم در ۱۳ آبان از این قرار است:‌«خامنه ای رهبر امت ماست دشمنی اش با سلطه آمریکاست»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش می کنیم»، «حسین حسین شعار ماست شهدات افتخار ماست»، «مرگ بر آمریکا»، «همه علیه استکبار»، «ما اجازه نفوذ نمی دهیم» و پرچم‌های «هیهات من الذله»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر انگلیس»، «لبیک یا حسین»، «لبیک یا خامنه ای» تابلوهای «دفتر حافظ منافع آمریکا ممنوع» ، «نفوذ سیاسی امنیتی ممنوع»، «ورود مک دونالد ممنوع»
منبع: خبرگزاری تسنیم و دانشجو و فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هزاران بارمرگ برآمریکا .
ما آمریکا را زیر پا می گذاریم .
به کوری چشم کوته فکران بگو:
مرگ بر آمریکا،مرگ بر آل سعود،مرگ بر انگلیس
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمريكا
خاک بر سرتون آخه قطع رابطه با آمریکا خوشحالی داره
Iran, Islamic Republic of
خاك بر سر خودت با اين حرف زدنت .
چرا اصلاح طلبان در حماسه هاي مردمي كر وكور ولايعقل مي شوند مانند امروز13ابان 94مراسم مقابل لانه جاسوسي ارباب شان ولي از سوراخهاي تنگ وكور مطالب دم دستي را براي مظلوم نمايي وموجه جلوه دادن خود جوسازي مي كند.
چرا اصلاح طلبان در حماسه هاي مردمي كر وكور ولايعقل مي شوند مانند امروز13ابان 94مراسم مقابل لانه جاسوسي ارباب شان ولي از سوراخهاي تنگ وكور مطالب دم دستي را براي مظلوم نمايي وموجه جلوه دادن خود جوسازي مي كند.
بابا چه خبرتونه ...شماها کی هستین که میخایید کیفرخواست تنظیم کنید ...برید تو خونتون بشینید ...الکی برای خودتون دشمن میتراشید