دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تلاش آمریکا‌برای‌مقابله با‌توان‌‍موشکی ایران

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 453642
سناتور آمریکایی ضمن هشدار درباره گسترش دامنه تحرکات گروه تکفیری صهیونیستی داعش، تاکید کرد آمریکا باید به آزمایش موشکی ایران واکنش شدید نشان بدهد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سناتور تیم کین عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت ویرجینا در سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره راهبرد آمریکا در خاورمیانه گفت:«گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش در حال قدرت گرفتن است بطوریکه دامنه حضور خود را در کشورهای آفریقایی نیز گسترش داده و حتی به افغانستان نیز رسیده است.

این گروه سبب بروز مشکلات بسیاری شده است که دامنه آن نیز به شکل آوارگان و پناهجویان سوری به اروپا نیز رسیده است. ما شاهد تشدید درگیری ها بین نیروهای نظامی ترکیه و شبه نظامیان کرد در مناطق شمالی سوریه هستیم.

اخیرا نیز شاهد افزایش حضور و نقش آفرینی روسیه در سوریه هستیم.

مشکل آوارگان و پناهجویان سوری بسیار جدی است و باید برای آن چاره اندیشی جدی کرد. مقامات آمریکایی می گویند در حال شکست دادن داعش هستیم.

اما سوال واقعی مطرح این است که آیا این سخن درست است؟ در عمل شاهد آن هستیم که دامنه اقدامات گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش گسترش پیدا کرده است.

دراین شرایط، شاهد تعامل برای آینده سوریه نیز هستیم.

سوال مطرح این است که آیا کشورهای اروپایی از اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در آینده سیاسی این کشور برای شروع دوران گذار در مسند قدرت باقی بماند، راضی هستند؟»

وی در ادامه افزود:«درباره تحولات اخیر خاورمیانه(غرب آسیا) باید به آزمایش موشکی اخیر ایران نیز توجه داشت.

اقدامات ایالات متحده درمقابله با آزمایش های موشکی ایران بسیار حائز اهمیت است.

به نظرمن، این آزمایش موشکی اخیر ایران بیش از آنکه به تهدیدکردن ایالات متحده مربوط باشد، به علت دعوای داخلی در فضای سیاسی داخلی ایران بوده است.

بخش زیادی از حکومت ایران به شدت طرفدار توافق هسته ای است اما درعین حال، بخش بسیار زیادی از تندروهای ایران از این توافق هسته ای متنفر هستند.

یکی از مذاکره کنندگان اصلی ایرانی (دکتر صالحی) در صحن علنی مجلس ایران ازجانب اعضای پارلمان این کشور تهدید شد بطوریکه به وی گفته شد به علت امضای این توافق، او را خواهد کشت.

تنشها بین تندروهای متنفر از توافق هسته ای و اصلاح طلبان طرفدار توافق هسته ای بسیار شدید است و همین اختلاف در آزمایش موشکی اخیر ایران بروز کرده است.

درمجموع باید بگویم به نظرمن، باید بلافاصله درواکنش به این آزمایش موشکی ایران اقدام کنیم تا نشان بدهیم آنها نمی توانند بر ما فشار وارد کنند. این واکنش ما آزمایشی در مسیر اجرای توافق هسته ای است.

ما باید این کار را به صورتی انجام بدهیم که اصلاح طلبان طرفدار توافق هسته ای تقویت شوند و تندروهای مخالف توافق هسته ای بیش از پیش به حاشیه رانده شوند.

این مسئله بویژه باتوجه به ملاحظات زمانی یعنی برگزاری انتخابات ایران در اوایل سال دو هزار و شانزده (اسفند ماه) بسیار حائز اهمیت است.

باید با قوت با این اقدام ایران برخورد کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *