کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگي جهادگران براي كمك به سيل زدگان

10 آبان 1394 ساعت 13:24

مسئول بسيج سازندگي استان البرز با اشاره به وقوع سيل در استان هاي ايلام و لرستان و وارد آمدن خسارات فراوان به مردم، اظهاركرد: گروه هاي جهادي كشور كه طي ماه هاي اخير تجربه موفقي در كمك به مناطق سيل زده بدست آورده اند، آماده اعزام به استان هاي سانحه ديده و كمك به مردم هستند.


به گزارش جهان به نقل از بسیج سازندگی، علي تركاشوند با اشاره به وقوع سيل اخير در روستاي سيجان از توابع استان البرز كه منجر به جان باختن ۸ نفر از هموطنان شد، خاطرنشان كرد: گروه هاي جهادي استان البرز بلافاصله پس از وقوع سيل غافلگير كننده مرداد ماه گذشته، در روستاي سيجان حضور پيدا كردند و پس از ارائه كمك هاي فوريتي نظير ويزيت مردم و توزيع غذا و دارو، مشكل آب شرب روستا را به سرعت حل كردند. در وهله بعد گروه هاي جهادي به مدت چند هفته كار لايروبي منازل، نهرها و باغ هاي مردم از لجن و بقاياي سيل را بر عهده گرفتند.

وي افزود: در ماجراي سيل سيجان برخي از نهاد هاي مسئول در مديريت بحران ديرتر از گروه هاي جهادي به منطقه رسيدند. نقش آفريني گروه هاي جهادي البرز در سيل سيجان، به تجربه اي مناسب در اين عرصه براي همه گروه هاي جهادي كشور تبديل شده و هم اكنون گروه هاي جهادي براي اعلام به مناطق سيل زده آمادگي كامل دارند.

مسئول بسيج سازندگي استان البرز با بيان اينكه نقش آفريني نمادين و تشريفاتي مسئولان در سوانح طبيعي، امري مردود است، گفت: حضور تبليغاتي در مسئولان در ميان مردم سيل زده دردي از آن ها دوا نمي كند بلكه بر آلام آن ها مي افزايد، انتظار اين است كه مسئولين كشور ابتدا به ساكن در راستاي پيشگيري از وقوع بحران در پي حوادث طبيعي بكوشند و در صورت وقوع بحران نيز بلافاصله با مديريت صحيح و بكارگيري همه امكانات مانع از افزايش خسارات جاني و مالي به مردم شوند.

تركاشوند با تاكيد بر لزوم همكاري نزديك تر هلال احمر با گروه هاي جهادي، خاطرنشان كرد: نهادهاي مسئول در امر مديريت بحران بايد ظرفيت گروه هاي جهادي و شوق آن ها براي خدمت رساني رايگان و جهادي را جدي بگيرند.


کد مطلب: 453112

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/453112/آمادگي-جهادگران-براي-كمك-سيل-زدگان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com