شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سی ۸ اثر تاریخی ایلام را شست!

يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 453105
مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام از آسیب دیدن هشت اثر تاریخی ایلام در اثر سیل اخیر خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده افزود: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت بر اثر سیل پنجشنبه هفته گذشته به آثار تاریخی مناطق مختلف استان وارد شده است.

وی ادامه داد: این آثار شامل قلعه کنجانچم، قلعه پوراشرف، شهر تاریخی سیمره، قلعه جهانگیرآباد، عمارت والی کهره، محوطه تاریخی سیاهگل ایوان، قلعه هزار درب آبدانان و قلعه شاخ دهلران است.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب به قلعه کنجانچم مهران وارد شده است، اظهار کرد: دیوار جنوبی این قلعه به طول ۱۵ متر تخریب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: متاسفانه علاوه بر آثار تاریخی، به تاسیسات گردشگری استان نیز آسیب های فراوانی وارد شده که برآورد آمار میزان خسارت ها در دست اقدام است.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که ۷۴۵ اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.

بر اثر وقوع سیل پنجشنبه هفته گذشته در شهر ایلام سه نفر کشته و خسارت های زیادی به تاسیسات زیربنایی و زیر ساختی، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروهای شخصی و معابر عمومی وارد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *