يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

واکنش جان کری به کشتار منافقین در لیبرتی

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 452719
آمریکا که همواره از حامیان گروهک منافقین بوده به حمله انجام شده به پایگاه لیبرتی واکنش نشان داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا خبر داد، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که واشنگتن حمله به کمپ لیبرتی را به شدت محکوم می کند.

در بیانیه جان کری آمده است: ایالات متحده حمله به کمپ لیبرتی را که به کشته و مجروح شدن شماری از ساکنان آن منجر شد، را به شدت محکوم می کند. ما ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، آرزوی شفا برای زخمی‌های این حادثه داریم.»

کری گفته است که با مقامات ارشد عراقی تماس گرفته تا از ارائه کمک های پزشکی و اضطراری به مجروحان این حملات اطمینان حاصل کند.

وزیر امورخارجه آمریکا اضافه کرده است که در تماس با مقامات عراقی خواستار افزایش تدابیر امنیتی برای این اردوگاه شده است.

جان کری همچنین گفته است که از مقام‌ات عراقی خواسته است تا ضمن پایبندی به اجرای تعهدات این کشور براساس توافق دسامبر ۲۰۱۱ ،مسببان این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

شب گذشته حمله ای به پایگاه لیبرتی- محل استقرار اعضای گروهک منافقین در عراق- انجام شد که در نتیجه آن ۲۳ عضو این گروهک به هلاکت رسیدند.

اردوگاه لیبرتی اردوگاهی است که از سال ۲۰۱۲ و به دنبال تعطیلی اردوگاه اشرف، به محلی برای نگهداری اعضای گروهک منافقین تا انتقال آنها به کشوری امن تبدیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمریکا خیلی غلط می کند