جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

دولت بحرین، به موسویان ویزا نداد

جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 452711
دولت بحرین از صدور ویزا برای «حسین موسویان» عضو پیشین تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران برای شرکت در کنفرانس امنیت خلیج فارس در منامه خودداری کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: امسال قرار بود در مورد توافق هسته ای و سیاست های منطقه ای ایران در این کنفرانس صحبت کنم.

کنفرانس امنیت خلیج فارس هرساله با حضود صدها تن از مقامات و شخصیت های برجسته جهانی تشکیل می شود و موضوع محوری آن هم در مورد امنیت خلیج فارس است.

موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک برگزار کننده این کنفرانس است که دولت بحرین نیز عمده هزینه های آن را می پردازد تا این کنفرانس در بحرین برگزار شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هم از ایران تنها من شرکت کرده بودم، افزود: وزرای کشورهای عربی خلیج فارس و کشورهای غربی فضای کنفرانس سال گذشته را صددرصد علیه ایران شکل دادند لاکن من در مقابل هرسخنرانی که علیه ایران صحبت می کرد وقت می گرفتم و جواب او را محکم می دادم.

موسویان برای نمونه به پاسخ وزیر خارجه کانادا که سردار سلیمانی را تروریست خواند ه بود، اشاره کرد و افزود: پاسخ وزیر خارجه کانادا را دادم و پاسخ وزیر دفاع فرانسه که ایران را تهدید سلاح های کشتار جمعی جهان خواند را به گونه ای دادم که هر دو وزیر قادر به جواب نبودند. ونهایتا فضای کنفرانس را تا حدی متعادل کردم.

وی گفت:امسال دولت بحرین با خودداری از صدور ویزا و با توجه به اینکه مقامات ایران هم شرکت نمی کنند، خواسته تا فضای کنفرانس را صددرصد ضد ایرانی کند و کسی هم نباشد که پاسخ آنها را بدهد.

موسویان خاطر نشان کرد: یک منبع مطلع از موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک اطلاع داد که سازمان امنیت بحرین مانع حضورمن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *